אודי ישראל ממשיכה בתנופת ההשקות לגרסאות הספורטיביות של המותג, עם הצגת RS6 אוואנט ו-RS7, אשר נחשפו בסוף 2019. זהו דור רביעי של גרסת הקצה הספורטיבית של אודי A6 שהוצגה לראשונה ב-2002, וכמו בדור השלישי (סוף 2012) מוצעת רק בגרסת סטיישן, הנקראת "אוואנט". RS7, גרסת הקצה של אודי A7, הוצגה ב-2013, וכעת מתחיל שיווקו של הדור השני שלה. 

עניינים טכניים
RS הן גרסאות הקצה הספורטיביות של אודי, כמו חטיבה M בב.מ.וו, AMG במרצדס (הגרסה העליונה), ושתי אלה שייכות לקטגוריית מכוניות הסלון, מבוססות על פלטפורמה MLB ומשתמשות באותה חטיבת כוח. 

בשתיהן פועם מנוע בנזין כפול-מגדשים 4.0 ליטר V8, וזה מייצר 600 כ"ס ו-81.6 קג"מ ב-2050-4500 סל"ד. המנוע מצויד במערך היברידי מתון, משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה. זו מאפשרת העברה של עד 70% מהכוח לפנים או עד 85% ממנו לאחור. הביצועים זהים, ובהחלט מרטיטים: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות, עד ל-200 קמ"ש ב-12 שניות, והמהירות המרבית, לאחר הסרת ההגבלות, עד 305 קמ"ש. נתון זה עושה את RS6 לסטיישן המהירה בעולם.  

אודי RS6 אוואנט ו-RS7 – החל מ-1,023,000 שקלים
צילום: אודי

שתי גרסאות RS מונמכות ב-20 מ"מ ביחס לרגילות, ומעל 120 קמ"ש הן מונמכות ב-10 מ"מ נוספים. הציוד התקני כולל מתלי אוויר מתכווננים, בלמים משודרגים, צמיגי 275/35-21, ובאופציות היגוי אחורי אקטיבי, בולמים רגילים עם מערכת ייצוב אקטיבית, דיפרנציאל אחורי משודרג, בלמי ענק קרמיים, צמיגי 285/30-22 (תקניים בישראל).

מפרטים ופרטים
לגרסאות RS מראה מוחצן בהרבה מאשר בגרסאות הרגילות, והדבר מוצא ביטוי בכונסי האוויר הגדולים, חיפויי הכנפיים, חישוקי "22 הנאים, הקליפרים האדומים, צמד המפלטים גדולים.

במפרט האבזור גג זכוכית, תאורת לד מטריקס, סגירה רכה לדלתות, ובסביבת הנהג שני צגי מולטימדיה, מחוונים מוקרנים, מערכת שמע של B&O, תפעול חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, בקרת אקלים ארבעה-אזורית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם ועוד. 

אודי RS6 אוואנט ו-RS7 – החל מ-1,023,000 שקלים
צילום: אודי

במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, מניעת התנגשות מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. 

המחירים, כמובן, אינם זולים. RS6 אוואנט תעלה החל מ-1,023,000 שקלים; מחיר RS7 יחל ב-1,067,500 שקלים.

אודי RS6 אוואנט ו-RS7 – החל מ-1,023,000 שקלים
צילום: אודי