כבר ב-2012 כתבנו כי ג'נסיס, מותג היוקרה של קונצרן יונדאי, נמצא בדרכו לארץ. למעשה, מכוניות של ג'נסיס שיובאו לצרכי בחינה ותקינה נמצאות בארץ מספר שנים ושימשו בכירים בכלמוביל, החברה המייבאת את יונדאי.

באותה תקופה ג'נסיס הייתה מכוניות הדגל של יונדאי ולא מותג יוקרה נפרד; גנ'סיס הופרדה מיונדאי והפכה עצמאית רק ב-2015. ב-2016 נמסר לנו שבתחילת 2017 יגיע ג'נסיס לארץ כמותג נפרד עם ארבעה דגמים, והדבר לא יצא אז אל הפועל. הפעם, כך נראה, זה אכן קורה. 

שיווק, מיצוב
מזה זמן אנחנו שומעים כי אנשי כלמוביל מגייסים עובדים למותג היוקרה החדש, ולפי התכניות ג'נסיס תושק בישראל בתחילת 2021, ובמועד זה ייפתח אולם התצוגה הייעודי בהרצליה פיתוח. הכוונה היא לנתק את ג'נסיס לחלוטין מהשם "יונדאי" ולשווקו כמותג יוקרה עצמאי, בדומה למעמדה של לקסוס ביחס לטויוטה.

1635297
צילום: ג'נסיס

עם זאת, הקשר בין הדגמים של ג'נסיס לבין אלה של יונדאי בישראל מצומצם ביותר כרגע, והוא קטן משמעותית מזה שקיים בין דגמי לקסוס לטויוטה. כל ארבעת הדגמים של ג'נסיס נסמכים על פלטפורמת הנעה אחורית ומנוע אורכי, בניגוד לאלה של יונדאי בארץ, המבוססים על פלטפורמת הנעה קדמית ומנוע רוחבי. הדגם היחיד הקרוב למותג עממי במסגרת הקונצרן, הוא G70 שהרצפה שלו משרתת גם את קיה סטינגר. 

בכל הקשור למיצוב ולתמחור, אנשי כלמוביל סימנו את וולוו ואת לקסוס כמתחרים עיקריים, ויכוונו את דגמי ג'נסיס בעיקר מולם, הרבה פחות מאשר ביחס לשלושת מותגי היוקרה הגרמניים. דבר זה יקל עליהם גם מהבחינה הפוליטית; כלמוביל, כידוע, היא גם יבואנית מרצדס.

אנשי כלמוביל מדברים על תמורה שאינה מקובלת בתחום היוקרה, עם "חבילת ערך" שתהיה עשירה מזו שמקובל לקבל במותגי היוקרה המוכרים. עם זאת, המחירים לא יהיו בהכרח זולים יותר. 

1635312
צילום: ג'נסיס

הרביעייה הפותחת
ארבעת דגמי ג'נסיס – שלושה במבנה סדאן, אחד מהם רכב פנאי – ישווקו כאן. לכל הדגמים מנועים מוגדשים, לרובם גרסאות דיזל, התיבה האוטומטית בכולם היא בת שמונה הילוכים וההנעה אחורית או כפולה. 

משפחתית גדולה ג'נסיס G70 (קטגוריה D) – הוצגה ב-2017; בסיס הגלגלים 283.5 ס"מ, אורך הרכב 468 ס"מ. מנועי הבנזין הם 2.0 ליטר, 4 צילינדרים 252 כ"ס, ו-3.3 ליטר V6 המייצר 365 כ"ס; באגף הדיזל: 2.2 ליטר, 4 צילינדרים, 210 כ"ס. דגם יחיד עם אופציה לתיבה ידנית 6 הילוכים. 

מכונית סלון ג'נסיס G80 (קטגוריה E) – הוצגה ב-2016, דור שני עכשווי ב-2020 (שלישי מאז 2008); בסיס גלגלים של 300 ס"מ, אורך הרכב 500 ס"מ. מנועי הבנזין הם 2.5 ליטר 4 צילינדרים המייצר 304 כ"ס ו-3.5 ליטר V6 המייצר 380 כ"ס; בדיזל 2.2 ליטר, 4 צילינדרים, עם 210 כ"ס. 

1635330
צילום: ג'נסיס

מכונית פאר ג'נסיס G90 (קטגוריה F) – הוצגה ב-2015; רכב ממש גדול, עם בסיס גלגלים רגיל של 316 ס"מ, מוארך עם 345 ס"מ, ואורך מרכב של 520 ו-550 ס"מ בהתאמה. דגם יחיד ללא דיזל, רק עם מנוע מוגדש אחד – 3.3 ליטר, V6 המייצר 370 כ"ס – ויחיד עם מנועים אטמוספריים: 3.8 ליטר V6 המייצר 330 כ"ס, 5.0 ליטר V8 המייצר 413 או 425 כ"ס לפי רמת הגימור.  

רכב פנאי גדול ג'נסיס GV80 (קטגוריה E-SUV) – מבוסס על הרצפה המשרתת את G80, הוכרז בתחילת 2020, מיועד לשבעה נוסעים. רוחבו כמעט שני מטרים, גובהו מעל מטר שבעים, ויש בו מקום לשבעה נוסעים. הרכב מוצע עם מנועי בנזין  2.5 ליטר 4 צילינדרים 304 כ"ס, 3.5 ליטר V6 המייצר 380 כ"ס, ודיזל יחיד ב-3.0 ליטר ו-V6 המייצר 278 כ"ס.

1628408
צילום: ג'נסיס