ושוב אתכם. שוב סגר, שוב כבישים שוממים, שוב אנחנו נאלצים לרכוב לעבודה כשאין איש  אחד לידנו. המצב לא משהו, אבל מי שעוזר לעשות אותו קצת פחות נורא הוא ידידי טינטן התורן, קטנטן ורע, סוזוקי GSX-S1000.

ה-S הוא גרסת נייקד של אופנוע הספורט המיתולוגי של סוזוקי, GSX-R1000 שיחגוג בשנה הבאה עשרים. מצדו הוא נצר ל-GSX-R750 שהוא כבר אייקוני ממש, שהוצג בסוף 1984, ומציין בחודש הבא 36 שנים להיווסדו. 

וכמו בעוד אופנועים כאלה, גם כאן יישמו אנשי סוזוקי שיטה פשוטה – לקחו מהמחסן מנוע ותיק, אמין וזול של גרסת סופרספורט, הורידו בהספק והעלו במומנט, קיזזו באלקטרוניקה, הורידו פיירינג – והנה קיבלו אופנוע כוחני במחיר נוח. גם אני. 

רוכבים על סוזוקי GSX1000S
צילום: דני קושמרו
ואכן, ה-S משתמש במנוע מרובע הצילינדרים של ה-R משנת 2005(!), שמקורו בסדרת מנועי K. השנה נוספו לו עוד 5 סוסים שמביאים אותו להספק של 150 כ"ס. בתחרות שיש היום בגזרת הקצה של אופנועי הליטר, שעוברת כבר את הרף של 200 כ"ס, תגידו שזה לא הרבה. הצחקתם.

ה-S הוא מכונה עם סאונד נפלא ושפע של מומנט, מנוע שכל הזמן רוצה גז, והוא בועט ורוטן, זה קורה בין השאר בגלל יחס העברה הקצר יחסית של ההילוך האחרון, עצבני, כמו שרוצים באופנוע ספורט, וזה מהנה מאוד. עם זאת יש לו כוח עצום והוא זמין בכל רגע. אבל, החיים בסל"ד גבוה כל הזמן עשויים להיות גם מעייפים לפעמים.

רוכבים על סוזוקי GSX1000S
צילום: דני קושמרו

מאז הדגם של האחרון של 2014, השתנתה קצת הגרפיקה. האופנוע נאה במידה אבל אינו מהזן המתרברב, כאילו מצטנע ומסתיר קצת את יכולותיו, כי בכל זאת – זה סוזוקי. ה-S בעיקר מפתיע בגודלו, כלומר, ב"קטנותו" – מכונה חזקה וקטנה. שילוב זה גורם לו להיות מהנה מאוד ברחוב שבעיר בין המכוניות, וגם בכביש המפותל שבהרים. הוא כמו כפפה ליד. 

הבלמים קשיחים וספורטיביים, וכך גם המתלים המתכווננים. לעיתים, במהירות גבוהה ובמפגש עם קפל כביש בלתי-נראה, הם עלולים להקפיץ מעט את ישבן הרוכב בשל קשיחותם. 

האופנוע הזה יודע לנסוע מהר מאוד, אבל היעדר מיגון רוח, דבר המורגש במהירויות הגבוהות ממש, יקשה על-כך, ולכן מומלץ להתקין משקף קטן שיעשה אותו קצת פחות סקסי אבל קצת יותר שימושי. זו אולי הסיבה שרבים בוחרים ב-GSX-F1000 העטוי בפיירינג. 

רוכבים על סוזוקי GSX1000S
צילום: דני קושמרו

לוח המחוונים קטן, אינפורמטיבי ומונוכרומטי. האופנוע אינו מציע בחירה של מצבי רכיבה, ואין לו מתלים אלקטרונים או קוויק שיפטר. אבל יש לו בקרת משיכה (4 מצבים), ABS, מצמד מחליק – ובעיקר הוא מעניק הרבה פאן. 

ה-S הוא נייקד, סטריטפייטר שהוא קצת אולד סקול, עם שפע עוצמה והרבה הנאת רכיבה, ומחירו, יחסית לישראל, שפוי.

רוכבים על סוזוקי GSX1000S
צילום: דני קושמרו

סוזוקי GSX1000S
מנוע 4 ציל', שורה, 999 סמ"ק הספק/סל"ד 150 כ"ס/11,300 סל"ד מומנט/סל"ד 11 קג"מ/9400 סל"ד תיבה 6 היל' שלדה אלומיניום בסיס גלגלים 146 ס"מ מתלה קדמי מזלג הפוך, מהלך 120 מ"מ, כוונון מלא מתלה אחורי זרוע חד-צדית, בולם יחיד, מהלך 130 מ"מ, כוונון מלא בלם קדמי ברמבו, 2 דיסקים 310 מ"מ, 4 בוכנות לקליפר בלם אחורי ברמבו, דיסק 220 מ"מ, 2 בוכנות לקליפר צמיג קדמי 120/70-17 צמיג אח' 190/50-17 גובה מושב 81 ס"מ מיכל דלק 17 ליטר משקל יבש 210 ק"ג מחיר 91,000 שקלים

רוכבים על סוזוקי GSX1000S
צילום: דני קושמרו