חודשים ספורים לאחר שסאנגיונג ישראל החלה בשיווק סאנגיונג קוראנדו החדש בארץ, היא מוסיפה למבחר גם גרסת דיזל. הדור הרביעי של רכב הפנאי הקומפקטי של היצרן הקוריאני הוצג במרץ 2019, ושיווקו בישראל החל ביוני 2020 בגרסת טורבו-בנזין 1.5 ליטר.

מנוע דיזל מוכר
קוראנדו יוצע כעת גם עם מנוע הטורבו-דיזל המוכר של היצרן, המייצר 136 כ"ס ו-33 קג"מ ב-2500 סל"ד; להשוואה, מנוע הבנזין מייצר 163 כ"ס ו-28.5 קג"מ ב-1500 סל"ד. המנוע משודך לאותה תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים של אייסין, וההנעה גם בגרסה זו היא קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 12 שניות, זהה לזו שבגרסת הבנזין. עם זאת, המהירות המרבית נמוכה יותר, ועומדת על 181 קמ"ש לעומת 193 קמ"ש בבנזין. כצפוי, צריכת הדלק הממוצעת טובה יותר ועומדת על 18.9 ק"מ/ל' לעומת 14.1 ק"מ/ל', וגם הציון הירוק טוב יותר: 12 לעומת 14. מרווח הגחון בגרסת הדיזל נמוך יותר ועומד על 17 ס"מ מול 18.2 בבנזין. 

1625869
צילום: יצרן

מפרט האבזור בגרסת הדיזל דומה לזה שבבנזין, פרט לחישוקי "17 במקום "18, ובלם חנייה בהפעלה מכנית ולא חשמלית. במפרט, בין השאר, מערך מולטימדיה מקורי עם צג "8, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, עמעום אורות אוטומטי. 

מחיר גרסת הדיזל יקר משמעותית מזה של גרסת הבנזין – 155,000 שקלים, לעומת 145,000 שקלים. יש להניח שסאנגיונג תפנה עם גרסה זאת לציבור נהגי המוניות, גם כדי להחליף בהיצע את טיבולי, ששיווקו בארץ הופסק.

1633025
צילום: יואל פלרמן