ארגון יורו NCAC, שהחל דרכו לפני 25 שנים עם מבחני ריסוק למכוניות שנערכו לפי פרוטוקול בחינות שהחמיר עם השנים (גם השנה), הוסיף במהלך התקופה התייחסות למערכות בטיחות נוספות – החל מעצם קיומן (2009), דרך בחינתן של מערכות התרעה ובהמשך של מערכות אקטיביות פשוטות (2014), כמו בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב.  

בסוף חודש ספטמבר הכריז הארגון על הרחבת הבחינות למערכות סיוע נהיגה מתקדמות, כאלה המהוות בסיס לנהיגה אוטונומית בהמשך – בקרת שיוט אדפטיבית ושמירת הרכב במרכז הנתיב (גם לאחר תיקון סטייה).

המבחנים בודקים את יכולת המערכות לכשעצמן – התייחסות לרכב לפנים ושינוי המהירות ביחס אליו וביחס לרכב ש"נדחף"; זיהוי נתיבים, גם עם סימון פגום – וגם את מידת הקשר בינן לבין הנהג, כלומר: תגובת הרכב במידה והנהג "מנתק" קשר במבט, שליטה בהגה וכולי. 

כידוע, בארה"ב שם היחס להפעלת מערכות כמעט-אוטונומיות בכביש הציבורי סלחני בהרבה, נגרמו מספר תאונות קטלניות (טסלה, אובר), גם לאחר שהנהגים הפסיקו לשלוט ברכב ביוזמתם.  

תוצאות מבחן זה מצוינות בארבעה ציונים עם סימול ריבועים והגדרה מילולית: "טוב מאוד", "טוב", "בינוני" ו"בסיסי", ולשני המרכיבים העכשוויים ציונים באחוזים.

במבחן נבדקו עשרה דגמים. הדירוג כפי שהתפרסם על-ידי יורו NCAP: 

נהיגה אוטונומית – מבחנים ראשונים
צילום: יורו NCAP
נהיגה אוטונומית – מבחנים ראשונים
צילום: יורו NCAP
נהיגה אוטונומית – מבחנים ראשונים
צילום: יורו NCAP