אריאל פינטו, מי שהיה מנכ"ל מרצדס ישראל ועמד בראש חטיבת היוקרה של כלמוביל, ושרגא בר, מנכ"ל ובעלים לשעבר של ש.בר.מנדלסון תשתיות, הצטרפו כשותפים לחברת סמארטפארק העוסקת בחנייה רובוטית. במסגרת המבנה החדש של סמארטפארק ישמש פינטו גם כמנכ"ל החברה.

חברת סמארטפארק נוסדה לפני עשור על-ידי צור כהן והיא אחת הגדולות בארץ המציעות חנייה רובוטית. החברה פועלת בשיתוף פעולה עם תאגיד סימטק העולמי הפועל בעשרים מדינות בעולם. המטרה של הרחבת סמארטפארק היא להגדיל את פעילותה העסקית ולאפשר לה להתמודד במכרזים גדולים. 

חנייה רובוטית מבוססת על העמדת הרכב במקום פנוי ללא מעורבות הנהג ובאמצעות מעלית ומערך שינוע, החזרתו לנהג כאשר הוא מוזמן, כאשר כל התהליך נמשך בין 60 שניות ל-100 שניות. מערך כזה מאפשר ליצור חניון קטן משמעותית מחניון רגיל.

"רוב הפרויקטים של החברה הם בבתים חדשים, ואנחנו מתרכזים בחניונים גדולים של כמה מאות מכוניות", אומר פינטו. "השיטה ממקסמת את מפלס החניה וחוסכת לחברה שבונה את הבניין חפירה עמוקה יותר". החברה בונה גם חניונים רובוטיים מעל פני הקרקע בתצורה פתוחה או סגורה. לפי פינטו, ניתן באופן כזה להגיע לניצולת חנייה טובה יותר בשטח נתון בשיעור הנע בין פי שלושה לפי חמישה. בחברה שואפים לפנות בקרוב למוסדות ממשלתיים ולבתי חולים, ומתכוננים להציע גם חניון רובוטי לאופניים. פינטו מציין כי 90% מהתקלות ניתנות לפתרון בשלט רחוק.  

 "ביכולתנו להעצים כל חניון קיים באופן משמעותי בקיבולת כלי הרכב שיוכל להכיל, בוודאי לאור התגברות מצוקת החניה במרכזי ערים, בבנייני משרדים ומגורים" אומר פינטו, "היכולת הטכנולוגית שלנו, בגיבוי השותפה הבינלאומית סימטק, מאפשרים לנו להציע פתרונות המשנים תפישות עולם בתחום החניה החכמה ולהציע אותם בפריסה ארצית".