היצרנית היפנית מיצובישי חשפה את רכב הפנאי הקומפקטי שלה, מיצובישי אקליפס קרוס, לאחר שעבר מתיחת פנים. דגם זה נחשף לראשונה בשנת 2017 כשהוא מבוסס על בסיס פלטפורמת GS של מיצובישי המשרתת גם את אאוטלנדר (2006). זהו דגם הפנאי הקומפקטי השלישי של החברה, לאחר אאוטלנדר ו-ASX במהדורתו הנוכחית (2010). אקליפס התייחד עם הצגתו בעיצוב ספורטיבי, מנוע מוגדש, תיבה רציפה חדשה, אבזור עשיר.

מה שנראה
השינויים בצידו החיצוני של הרכב כוללים פגושים ויחידות תאורה חדשים מלפנים ומאחור, סבכה חדשה ושחורה, חצאיות צד מעודכנות ותאורת לד-יום בסידור חדש. מאחור השינוי המשמעותי ביותר הוא הסרת יחידת התאורה שהייתה לרוחב החלון האחורי; זאת הוסיפה לעיצוב אך פגמה בשדה הראייה לאחור. סך השינויים מקנים לאקליפס קרוס המחודש הופעה מחודדת ומעט אגרסיבית יותר, כאשר השינוי הבולט ביותר הוא מעבר ממופע כרום בחזית לכזה בשחור.

מיצובישי אקליפס קרוס 2021: מתיחת פנים, היברידי-נטען
צילום: מיצובישי

בסביבת הנהג השינויים מתונים יותר ועיקרם מערכת מולטימדיה חדשה ("8) שמוקמה קרוב יותר לנהג כדי שתהיה נגישה יותר. מיצובישי מדווחת גם על שינויים קלים כמו ריפודים חדשים, גימורים שונים לדיפוני הדלתות ועוד.

מה שמניע
השינוי הגדול ביותר נמצא מתחת למכסה המנוע. אקליפס קרוס מצטייד במערכת ההנעה ההיברידית-נטענת (פלאג-אין) המוכרת מאאוטלנדר. נתוני הספק, מומנט, ביצועים, טווח נסיעה, לא פורסמו, אך במיצובישי מאשרים כי מדובר במערך החדש שלה המשלב בין מנוע ה-2.4 ליטר למנועים חשמליים, כאשר האחורי ביניהם מאפשר הנעה כפולה. באאוטלנדר ההספק המשולב עומד על 224 כ“ס – 135 כ“ס ממנוע הבנזין, 95 ו-82 כ“ס מהמנועים החשמליים – וטווח הנסיעה החשמלי הוא 45 ק“מ (תקן WLTP).

מיצובישי אקליפס קרוס 2021: מתיחת פנים, היברידי-נטען
צילום: מיצובישי

בנוסף לגרסה ההיברידית, אקליפס קרוס יוצע גם יחידת הטורבו-בנזין 1.5 ליטר והתיבה הרציפה (Invecs III) המוכרים. גם כאן מיצובישי לא מפרסמת נתונים וגם אינה מציינת אם יחידת הכוח הזאת עברה שינויים; לאקליפס קרוס המשווק כיום בישראל אותו מנוע וזה מייצר הספק של 163 כ“ס, ויחד עם אותה תיבה מאיץ מ-0 ל-100 קמ“ש ב-9.3 שניות.  

מיצובישי מדווחת גם כיול וכוונון מחדש של המתלים לטובת התנהגות כביש טובה ורהוטה יותר.

מיצובישי אקליפס קרוס המחודש עושה את דרכו בימים אלה לשווקי ניו זילנד ואוסטרליה. השיווק בישראל מתוכנן לחציון השני של 2021, ככל הנראה גם בגרסה ההיברידית.

מיצובישי אקליפס קרוס 2021: מתיחת פנים, היברידי-נטען
צילום: מיצובישי