שבוע אחרי שלואיס המילטון שבר את שיא הניצחונות לנהג בהיסטוריה של פורמולה 1, כאשר השיג את ניצחונו ה-92, העניק אלוף העולם לקבוצתו שיא נוסף וחשוב עבורה אף יותר. 

במירוץ הגרנד פרי של מחוז אמיליה רומנה שנערך אתמול (ראשון) במסלול ההיסטורי של אימולה, ניצח לואיס המילטון, ובזכות המקום השני בו זכה עמיתו לקבוצה, ואטרי בוטס, הוכתרה מרצדס כאלופת העולם ליצרנים בפעם השביעית ברציפות. בכך שברה הקבוצה את שיאה של פרארי שזכתה בשש אליפויות רצופות בעידן שומאכר.


לאחר שנות היעדרות
לראשונה לאחר 13 שנים חזר סבב הגרנד פרי למסלול באימולה שאירח בעבר את הגרנד פרי של סאן מרינו ונקרא על-שמו של אנזו פרארי. על המסלול הצר יחסית ובעל הישורות הקצרות, ציפו רבים, כולל המילטון, למירוץ משעמם בגלל הקושי לעקוף, אבל המירוץ התפתח לקרב מותח ומרתק.

בוטס, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, פתח היטב, ואילו המילטון נעקף בזינוק על-ידי מקס וורסטפן ברד בול, וירד למקום השלישי. השלישייה הזו פתחה פער מהשאר, כאשר המילטון מתקשה ללחוץ על וורסטפן. אולם, כאשר שני המובילים נכנסו להחלפת צמיגים, נותר המילטון על המסלול לפי בקשתו, והצליח לקבוע סדרת הקפות מהירות ביותר למרות הצמיגים שחייבו החלפה. המטרה הייתה ליצור פער מספיק כדי שגם לאחר העצירה ברחבה, יישאר ראשון או לפחות שני.

המילטון פתח פער מבטיח, וכיוון שהמזל הולך עם הטובים, הוכרזה מכונית קוצבת וירטואלית למספר שניות בשל פרישת אסטבן אוקון ברנו, זו עיכבה את היתר ואפשרה להמילטון ליטול באופן רגוע יותר את המקום הראשון. בוטס, שסבל מתחילת הדרך מנזק למכונית, נכנע בהמשך ללחץ של וורסטפן שעלה למקום השני. ובדיוק כאשר נראה שבוטס יסיים שלישי, שלח תקר מפתיע ברד בול את וורסטפן החוצה. בוטס חזר למקום השני ומכונית קוצבת יצאה למסלול.

מרצדס אלופה בפעם השביעית. שיא היסטורי
צילום: מרצדס

מהלך זה גרם לרבים להגיע לרחבת הטיפולים, והסדר שונה שוב. דניאל ריקרדו ברנו עלה למקום השלישי ובהזנקה מחדש הצליח דניל קוויאט באלפא טאורי לחלוף על-פני שארל לקרלק בפרארי ולסיים רביעי. שישי סיים סרג'יו פרז ברייסינג פוינט, לפני צמד הנהגים של מקלארן, קרלוס סיינז ולנדו נוריס. למקום התשיעי הגיע קימי ראיקונן שניהל מירוץ טכני מבריק עם האלפא רומיאו הנחותה שלו והקדים את בן קבוצתו אנטוניו ג'בינזי. הישג נאה למכוניות שהחלו את המירוץ מהמקומות ה-18 וה-20 בהתאמה. 

ניצחונו של המילטון, שקיבל גם נקודה נוספת על ההקפה המהירה במירוץ, עשה את זכייתו בתואר שביעי לכמעט ודאית, זאת כאשר נותרו עוד ארבעה מירוצים לסיום העונה. 

מרצדס אלופה בפעם השביעית. שיא היסטורי
צילום: מרצדס

גרנד פרי אמיליה רומנה, אימולה, 1.11.20 
1. לואיס המילטון – מרצדזס
2. ואטרי בוטס – מרצדס 
3. דניאל ריקרדו – רנו
4. דניל קוויאט - אלפא טאורי
5. שארל לקלרק – פרארי
6. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט
7. קרלוס סיינז – מקלארן 
8. לנדו נוריס – מקלארן   
9. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו 
10.  אנטוניו ג'ובינאצי – אלפא רומיאו 

אליפות הנהגים אחרי 13 מירוצים (מתוך 17 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 282 נק' 
2. וואטרי בוטס –197 נק' 
3. מקס וורסטפן – 162 נק'  
4.  דניאל ריקרדו – 95 נק' 
5. שארל לקלרק – 85  נק' 

אליפות הקבוצות אחרי 13 מירוצים (מתוך 17 מירוצים)
1. מרצדס – 479 נק' 
2. רד בול – 226 נק' 
3. רנו  – 135 נק'  
4. מקלארן – 134 נק'
5. רייסינג פוינט – 134 נק'