אודי ישראל ממשיכה בהרחבת ההיצע של גרסאות RS הספורטיביות. וכך, במקביל להשקת TT RS, ומעט אחרי תחילת השיווק של RS6 אוונט ו-RS7 היא מצרפת למבחר את הגרסה הקיצונית למשפחתית הגדולה שלה, אודי A4. ה-RS4, כמו במכונית הסלון RS6, ארוזה רק במרכב סטיישן (אוונט). 

RS4 אוואנט המחודשת הוצגה באמצע 2019, שנתיים אחרי השקתה של הגרסה הספורטיבית זו.

אודי A4: עכשיו בגרסת ה-RS הספורטיבית ובמרכב סטיישן
צילום: אודי

מספרים מעוררים
ל-RS4 מנוע בנזין כפול-מגדשים 2.9 ליטר V6; מדובר במנוע שפותח בשיתוף פורשה ובו פגשנו כבר ב-RS5, והוא מייצר 450 כ"ס ו-61.2 קג"מ ב-1900 סל"ד ועד 5000 סל"ד. המנוע משודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים ששופרה ביחס לקודמתה, וההנעה כפולה, וזו מעבירה 60% מהכוח לאחור, כמו ב-RS5. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש 4.1 שניות והמהירות המרבית, לאחר הסרת ההגבלה (ל-250 קמ"ש), היא 280 קמ"ש עם 'חבילה דינמית'. הרכב מונמך ב-7 מ"מ ביחס ל-S4 במצב הספורטיבי שלו, המתלים בכיול ספורטיבי כנדרש, הבלמים המשודרגים שופרו ביחס לקודמיהם, לצלחות הקדמיות קוטר 40 ס"מ, והצמיגים הם 275/30-20.

הופעה נדרשת
RS4 עברה במתיחת הפנים שינויים דומים לאלה שעברה A4 הרגילה, ואלה כוללים חזית אגרסיבית יותר הדומה לזו שב-RS6 החדשה. השבכה רחבה יותר וכונסי אוויר הוגדלו, בתי הגלגלים הקדמיים רחבים יותר ב-3 ס"מ בהשוואה לאלה ב-A4, ואלה תורמים גם להופעה, כמו פסי הגגון השחורים והמפלטים הבולטים. עם נפח טעינה של 495 ליטר הסטיישן-עם-אקשן של אודי מבטיחה להיות גם שימושית. 

אודי A4: עכשיו בגרסת ה-RS הספורטיבית ובמרכב סטיישן
צילום: אודי

האבזור העשיר כולל תאורת לד מלאה, גג זכוכית, חישוקי "20, מצלמות היקפיות, מערך המולטימדיה העכשווי של אודי עם שני צגים ("10.1 ו-"8.6), מחוונים מוקרנים, מערכת שמע של B&O, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור נאפה, תאורת אווירה, בקרת אקלים לשלושה אזורים, מפתח חכם ועוד. במפרט הבטיחותי בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, ועוד. 

מחיר הרכב 684,000 שקלים והוא יימכר בהזמנה אישית

אודי A4: עכשיו בגרסת ה-RS הספורטיבית ובמרכב סטיישן
צילום: אודי