סגמנט המיני מצטמצם, ולא במעט. על נטישת מתמודדות רבות מהשוק כבר סיפרנו לכם כאן, ויחסי הגומלין בין היצע הדגמים ודרישות הקהל מוצאים ביטוי עם ירידת נתח השוק של קטגוריה זו, שעמדה השנה על 8.4% בלבד (9.4% בשנה שעברה).

להלן דירוג המכוניות הנמכרות בסגמנט ב-2020:
1. קיה פיקנטו – 8,036 יח'
2. שברולט ספארק – 4,178 יח'
3. יונדאי i10 – עם 3,749 יח'
4. סוזוקי איגניס – 1,621 יח' 
5. טויוטה אייגו – 432 יח'
6. פיאט 500 – 186 יח'

1613311
צילום: יואל פלרמן

את הסגמנט ממשיכה להוביל פיקנטו, שהיקף המסירות שלה נמוך במעט מזה שב-2019, אך הגדילה באופן יחסי את נוכחותה בשוק – ב-2020 פיקנטו מהווה כ-44% מסגמנט המיני. זו השנה התשיעית (!) ברציפות בה פיקנטו נמצאת בראש טבלת הסגמנט. מעניין לציין שחלק גדול מהמסירות שייכות לרמות הגימור הגבוהות – EX, GT-ליין, X-ליין. במקביל, הרוב המוחלט של פיקנטו נמסרו עם מנוע ה-1.2 ל' כאשר רק מיעוט קטן (53 יח') עם מנוע ה-1.0 ל'.

1613301
צילום: יואל פלרמן

במקום השני נמצא שברולט ספארק שנמכרה בהיקפים גדולים מאשר בשנה שעברה, אך עדיין רחוקה מלזנב בקוריאנית. האחות מבית, i10, רחוקה עוד יותר עם נתון נמוך משמעותית מזה שבשנה שעברה (8,333 יח') – אולי בגלל המעבר לתיבה רובוטית חד-מצמדית? 

1632226
צילום: מערכת אוטו

המשך הרשימה דומה מאוד לזה שבשנה שעברה, למעט אותן מתמודדות שאינן. סוזוקי איגניס, המיני היחיד שהוא מעין רכב פנאי, וטויוטה אייגו נמסרו במספר כמעט זהה לזה שבשנה שעברה. מסירות פיאט 500 הוותיקה והנוסטלגית נחתכו ביותר מ-40%.

1636874
צילום: יואל פלרמן