מרצדס, שיש לה מרכז מחקר ופיתוח של בתל אביב, יוזמת יצירת קהילה ליצירת תוכנה לרכב, שתהיה מורכבת ממפתחים, חברות סטארט אפ וחברות תוכנה מבוססות. מטרת קהילה זו היא לייצר יישומים לדגמי החברה.

מרצדס, באמצעות מרכז המחקר והפיתוח, מזמינה ישראלים להשתתף בתחרות בינלאומית של מפתחי אפליקציות לרכב אותה היא עורכת, ולהציע רעיונות חדשניים. אלה שיציעו את הרעיונות הטובים ביותר יוכלו ליהנות מתמיכת החברה, והרעיונות שלהם יוטמעו בדגמי מרצדס בשלב מאוחר יותר. 

הנרשמים לתחרות יקבלו ממרצדס ערכה לפיתוח תוכנה (SDK) שתאפשר גישה למערכת MBUX (בשמה המלא: Mercedes Benz User Experience) שלה. הנושאים הרלוונטיים לתחרות הם בתחומי שיפור החוויה הדיגיטלית, מוצרי שירות, תרבות, חינוך, הפעלת בית חכם, האינטרנט של הדברים (IOT) ועוד. 

מרצדס מכריזה על תחרות ליצירת תוכנות ואפליקציות לרכב
צילום: מרצדס

בנוסף, מזמינה מרצדס מפתחים לפיתוח אפליקציות ייעודיות למשאיות ולרכב מסחרי עבור הסקטור העסקי בתחומי הלוגיסטיקה והמשלוחים, ייעול תהליכים, ניהול ציי משאיות ושיפור ממשק המשתמש  של נהגי המשאית. המפתחים יוכלו לגשת לראשונה לדאטה המתקבלת בזמן אמת מהמשאיות של מרצדס.

הרעיונות הטובים ביותר ינותחו על-ידי מומחים, והפיתוחים הטובים ביותר עם פוטנציאל מימוש והטמעה יוצגו בכנס שתערוך החברה באפריל השנה. ניתן למצוא פרטים נוספים על התחרות של מרצדס ועל יצירת האקו-סיסטם של מפתחי תוכנה לרכב באתר www.in-car-coding.com