אחרי שפע קדימונים של מכוניות תצוגה ברמות קרבה שונות לגרסת-ייצור, הכריזה אודי על תחילת השיווק של e-tron GT, אותה פגשנו כקונספט עוד בסוף 2018.

דגם זה בולט בעיצוב מרהיב וחולק את כל הבסיס הטכני – רצפה, מנועים, סוללות – עם טייקאן של פורשה, שהייתה שותפה בפיתוח הדגם.  

הבסיס וההופעה
אודי e-tron GT חולקת אותה רצפה J1 המשרתת את פורשה טאיקאן, ובסיס הגלגלים, 290 ס"מ, זהה. אורכה 499 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ וגובהה 141 ס"מ; מידות אלה דומות מאוד לאלה של טאיקאן (496 ס"מ, 197 ס"מ, 138 ס"מ בהתאמה), כך שהפרופורציות כמעט זהות. נפח תא המטען 405 ליטרים (40 ליטר יותר). למרות הממדים הגדולים ובזכות העיצוב, מקדם הגרר טוב, ועומד על 0.24. 

נחשפה: אודי e-tron GT 2021
צילום: אודי

מעבר לפרופורציות, בולט הדגם החדש בחזית ייחודית, שבמרכזה מכלול מעוצב הנמצא במקום בו נמצאת כרגיל השבכה. במבט מהצד בולט מבנה סדאן-קופה, ואילו מאחור מפגינים נוכחות רבה כתפיים מודגשות, שמשה ענקית, יחידת תאורה לרוחב הרכב המחברת את אלה הצידיות. עיצוב סביבת הנהג דומה לזה של דגמי אודי אחרים, כאן עם שני מסכים, מרכזי ומול הנהג.

המפרט והפרטים
הדגם החדש מוצע עם שני מנועים להנעה כפולה, וכמו בטאיקאן לאחורי תיבה אוטומטית עם שני הילוכים. אודי מציינת כי המנועים הם מסוג PSM (ר"ת Permanent Magnet Synchronous; מגנט סנכרוני קבוע), שמצטיינים בהספק גבוה ביחס לממדים, ביעילות תרמית טובה. 

נחשפה: אודי e-tron GT 2021
צילום: אודי

למנוע הקדמי הספק של 238 כ"ס ואילו לזה האחורי 435 כ"ס או 456 לפי הגרסה. ההספק הרצוף הוא 476 כ"ס לגרסה הרגילה, 598 כ"ס לגרסת RS, ובמצב "בוסט", ניתן לקבל 530 כ"ס או 646 כ"ס בהתאמה למשך 2.5 שניות. לפי אודי, ההספק המשולב נמוך מזה המתקבל מחיבור ההספקים כדי לשמר רזרבות כוח.

משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 4.1 שניות בגרסה הרגילה, 3.3 שניות ב-RS, והמהירות המרבית היא 245 או 250 קמ"ש בהתאמה. 

נחשפה: אודי e-tron GT 2021
צילום: אודי

גם המערך החשמלי זהה. ל-e-tron סוללות 93.4 קוט"ש, המתח הוא 800 וולט, ונתן לטעון אותן במטען מהיר במיוחד של 270 ק"ו. הטווח הוא 488 ק"מ, ובטעינה אולטרה-מהירה ניתן לקבל טווח של 100 ק"מ ב-5 דקות.  

בהחלט דינמית
אודי e-tron GT אמור להפגין יכולת דינמית גבוהה. הסוללות ממוקמות במרכז, לחלוקת משקל שווה (50:50) בין הצירים. לדגם קפיצי אוויר עם שלושה תאים להתאמה מרבית לפי אופי הנהיגה. כך, יכול הרכב להנמיך עצמו ב-22 מ"מ במהירות גבוהה או להגביה את עצמו ב-20 מ"מ לפי צורך. בנוסף, ל-e-tron היגוי אחורי ודיפרנציאל ננעל אחורי המשתנה בעזרת מצמד רב-דסקיות. מכלולים אלה, המיועדים לשפר באופן משמעותי את היכולת הדינמית של הדגם, הם אופציה בגרסה הרגילה, תקניים ב-RS; לגרסאות הרגילות ערכים מוגדרים לנעילת הדיפרנציאל. אופציה נוספת היא בלמים קרמיים עם סיבי פחמן בקוטר 420 מ"מ, והדגם החדש מוצע עם חישוקים במידות "19-"21.

נחשפה: אודי e-tron GT 2021
צילום: אודי