ניסאן חשפה את ניסאן קשקאי החדש, דור שלישי לרכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית היפנית. הדגם החדש חולק אותה רצפה CMF-C עם מגוון דגמים לבית ניסאן (אקס טרייל, סנטרה), רנו (מגאן) ומיצובישי (אאוטלנדר).

ניסאן קשקאי 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: ניסאן

לקשקאי החדש פרופורציות וקווים הדומים לאלה של הדור היוצא, והוא שואל אלמנטים רבים מאקס טרייל החדש שהוצג לא מכבר. בחזית, בולט מוטיב העיצוב V של ניסאן הנוכח בהרבה בהשוואה לזה של הדגם הפורש, ובפריטים יצוינו יחידות תאורה לד מטריקס מלא, חדשות ואלגנטיות יותר. היצע החישוקים מגיע עד ל-20 אינץ‘, לראשונה בדגם.

מידותיו
מידותיו של קשקאי צמחו בכל כיוון, וכעת הוא קרוב יותר במידותיו לאלה של דגמים כמו פיג‘ו 3008, קיה ספורטאז‘. בסיס הגלגלים כמעט 267 ס“מ (+2 ס“מ), האורך עומד על 442.5 ס“מ (+3.5 ס“מ), הרוחב 184 ס“מ (+3 ס“מ), הגובה 163.5 ס“מ (+1 ס“מ). נפח תא המטען גדל בכ-50 ליטרים, ל-490 ליטרים. 

ניסאן קשקאי 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: ניסאן

למרות הגידול בממדים, בזכות הפלטפורמה החדשה המשלבת חומרים מתקדמים וקלים יותר, כמו-גם חלקי מרכב קלים יותר (דלתות וכנפיים קדמיות מאלומיניום, לחיסכון של 21 ק“ג), קשקאי החדש, כך ניסאן, קל ב-60 ק"ג מקודמו. 

ניסאן מציינת כי מבנה הפלטפורמה החדשה אפשר לה להוריד את גובה רצפת תא המטען בכ-2 ס“מ ולהגדיל את זווית פתיחת הדלתות האחוריות עד 90 מעלות. המתלים תוכננו מחדש; לפנים הם תמוכות מק'פרסון, ואלה מאחור לפי גרסה ההנעה; בקדמית קורת מתח, בכפולה מתלה רב-חיבורי.

צגים ובטיחות
סביבת הנהג דומה מאוד לזו של אקס טרייל וכוללת כמובן שלל מסכים כנדרש היום — מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ‘, לוח מחוונים מוקרן בגודל 12.3 אינץ‘, תצוגה עילית צבעונית וגדולה למדי המתפרשת על-פני 10.8 אינץ‘. 

ניסאן קשקאי 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: ניסאן

קשקאי החדש יוצע כנדרש כיום עם מערך עשיר של מערכות בטיחות אקטיביות – הנקרא על-ידי ניסאן ’פרו-פיילוט‘ – וזה כולל בין השאר: בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירת נתיב נסיעה, התרעה על תנועה חוצה מאחור ועל רכב בשטחים מתים. 

בנזין והיברידי
לפחות בתחילת דרכו יוצע ניסאן קשקאי עם שתי יחידות הנעה — טורבו-בנזין והיברידית, ללא דיזל. באגף הבנזין מנוע אחד, 1.3 ליטר המוכר לנו, וזה מוצע בשתי רמות תפוקה – 138 כ“ס ו-24.5 קג"מ; 156 כ“ס, 26.5 או 27.5 קג"מ לפי התיבה – כעת גם עם מערך היברידי מתון (12V). מערך זה אינו מאפשר תנועה בכוח החשמל בלבד, אך פעולת הדימום/התנעה שלו רכה בהרבה, והוא מאפשר דימום ממהירות גבוהה יותר, לחיסכון של 4 גר‘ CO2 לק“מ; זאת, למרות שהמערכת ההיברידית מוסיפה 22 ק“ג. 

ניסאן קשקאי 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: ניסאן

הגרסה החלשה יותר מוצעת עם תיבה ידנית 6 הילוכים והנעה קדמית; החזקה יותר מוצעת עם תיבה ידנית בצמוד למומנט הנמוך יותר, או רציפה בצמוד למומנט הגבוה יותר וההנעה קדמית. גרסת הנעה כפולה מצוידת רק בתיבה רציפה.  

הגרסה ההיברידית המלאה היא המסקרנת יותר. מדובר במערך דומה לזה שהוצג כבר בנוט – מנוע בנזין (1.5 ל‘ במקרה זה) המשמש לטעינת הסוללה, ומנוע חשמלי האחראי להנעת הרכב. ההספק עומד על 187 כ“ס והמומנט הוא 33.6 קג“מ. בפועל, כך ניסאן, מדובר ברכב הנע בכוח החשמל בלבד ובעל תגובות מיידיות בזכות אופי הפעולה של המנוע החשמלי. ניסאן לא נוקבת בנתון רשמי של צריכת דלק, אך מדווחת כי היא חסכונית, מכיוון שמנוע הבנזין פועל רק בטווח הסל“ד האופטימלי עבורו.

ניסאן קשקאי 2021 החדש נחשף רשמית
צילום: ניסאן