סגמנט רכבי הפנאי הקטנים הוא מהצומחים ביותר בשוק הרכב הישראלי, ובכלל. בדיוק בגלל זה החלטנו לבצע סקירה רוחבית של הסגמנט. בפרק הראשון הצגנו שישה מתמודדים שמוצעים במחיר של עד 125,000 שקלים. בחלק השני, זה המובא כאן היום, קיבצנו לא פחות משמונה כלים אשר מחירם מתחיל ב-125,000 שקלים או יותר.

זהו לא מבחן, אלא סקירה כללית ומהירה שמרכזת ומזקקת את מצב הדברים בסגמנט נכון להיום. בסקירה נגענו בקצרה בכל דגם והצגנו את יתרונותיו וחסרונותיו הבולטים ביותר. כל כלי הרכב המופיעים כאן נבחנו על ידינו ופורסמו עליהם מבחנים מלאים ומפורטים אותם תוכלו לקרוא כאן באתר 'אוטו'. וכן ברור שאמרנו מה העדפת המערכת, אבל העדפתנו לא אומרת שזה מה שנכון לכם, שהרי אתם תבחרו לפי היתרונות שמתאימים לכם ולא לפי מה שמתאים לנו.

סקירת קבוצה – רכבי פנאי קטנים (חלק ב')
צילום: עזרא רפאל

אז מי הגיע לכאן היום? כאמור, הפעם הגיעו לכאן שמונה כלים. יונדאי שלחה נציג שני שלה בקטגוריה, הקונה שמוצע באופן מעניין עם מנוע טורבו חזק וגרסה היברידית חסכונית, כאן נציין שבסרט מופיעה הגרסה ההיברידית של הדגם שטרם נחתה בארץ לאחר מתיחת הפנים. רכב הפנאי הקטן הנאה של מאזדה, CX-3, גם הוא הגיע לסקירה. סוזוקי ויטארה הגיע בגרסת הטורבו (1.4 ל') והנעה כפולה והציג גישה שונה מהמקובל. פיג'ו 2008 המרשים הופיע כאן בגרסת הבנזין הפופולרית שלו, והוא היחיד בקבוצה שמוצע גם עם אופציה למנוע דיזל או למנוע חשמלי.

רנו קפצ'ור וניסאן ג'וק, שניהם חולקים פלטפורמה אך מגיעים עם יחידות הנעה שונות ועיצוב חיצוני וסביבת נהג בולטים - כל אחד בדרכו שלו. גם פולקסווגן טי קרוס הגיע לסקירה - קטן במידותיו, אבל מחירו מציב אותו בקבוצה הזו. אחרון חביב היה סקודה קאמיק, אחד מרכבי הפנאי הקטנים הגדולים שבנמצא - הוא ממש יכול להחליף משפחתית עבור משפחות מסוימות.

הערה לפני שנתחיל: הונדה HR-V שממש נמצא לפני החלפה לא משתתף בסרט. גם פורד פומה לא מופיע כאן וזאת מכיוון שבעת צילום הסרט שיווקו עוד לא החל. תהנו:



ולמי שפספס, הנה החלק הראשון: