תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את שלוש המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — מכוניות הסופרמיני.

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני
צילום: יואל פלרמן

מכוניות הסופרמיני הן מכוניות קטנות, אבל עם יכולות גדולות. הן גדולות, איכותיות, חזקות ונעימות ממכוניות המיני אך יעילות, נגישות ובעלות מידות נוחות יותר (לפחות בעיר) מאלה של המכוניות הקומפקטיות. ככאלה הן פונות לקהלים שונים ומגוונים — החל ממשפחות צעירות או כאלה המחפשות רכב ”שני“, דרך צעירים שמחפשים רכב אופנתי במחיר סביר ועד למבוגרים שכבר לא צריכים רכב גדול אך כן מחפשים מכונית איכותית ונעימה יחסית. מדובר בסגמנט פופולרי, השלישי בהיקפו (כ-13%) בשנת 2020 בשוק הישראלי.

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני
צילום: יואל פלרמן

אופל קורסה
הסופרמיני של אופל הגיעה לישראל בשנה החולפת בדור חדש לגמרי. זוהי הקורסה הראשונה שהוצגה על בסיס מכלולים של קבוצת PSA, כולל פלטפורמת ה-EMP1 החדשה והמתקדמת. היא מציעה עיצוב צעיר ורענן, מערכות בטיחות מתקדמות, איכות נסיעה טובה, התנהגות כביש מהנה ויחידות הנעה מגוונות — כולל גרסה חשמלית מלאה. כאן נציין גם את אחותה מבית פיג‘ו החולקת איתה מכלולים רבים ומציעה עיצוב מרהיב משל עצמה, אך מחירה של זו גבוה במעט והיא טרם נבחנה במבחנים השוואתיים.

יתרונות: איכות נסיעה, ביצועים, עידון יחידת הנעה, התנהגות כביש
חסרונות: מרחב לנוסעים מאחור, נוחות כניסה ויציאה, תא מטען

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני
צילום: יואל פלרמן

סיאט איבזיה
איביזה היא אחת ממכוניות הסופרמיני הנמכרות בישראל — בשנת 2020 היא הייתה הסופרמיני השניה בטבלת המסירות עם 3,611 יחידות שנמסרו, צמיחה של 40% ביחס לשנה שעברה. ואתם יודעים מה? יש סיבות טובות לכך — היא נאה, מרווחת, חסכונית ושימושית מאוד. העובדה שהיא מוצעת בטווח מחירים רחב מנגישה אותה לקהל גדול ומגוון — רואים את זה בנתוני המסירות.

יתרונות: צריכת דלק, מרחב לנוסעים ומטען, שימושיות
חסרונות: נוחות נסיעה, בידוד רעשים

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט הסופרמיני
צילום: יואל פלרמן

רנו קליאו
רנו קליאו החדשה שייכת לדור החדש של מכוניות הסופרמיני. מדובר במכונית בעלת עיצוב חיצוני מרהיב ומושך את העין, אבל היופי האמיתי נמצא בפנים — סביבת הנהג מעוצבת לתפארת עם שפע חומרים, גוונים, משחקי תאורה ותשומת לב לפרטים. התחושה המתקבלת היא מאוד עשירה ומתקדמת. לכך קליאו מוסיפה יחידת הנעה חזקה ומחיר תחרותית ומייצרת חבילה מאוד מושכת.

יתרונות: ביצועים, עיצוב, סביבת נהג, תא מטען, אבזור
חסרונות: נוחות נסיעה בעיר, עידון מערכת הנעה