תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — מכוניות המשפחתיות.

במשך שנים סגמנט המשפחתיות הקומפקטיות שלט בשוק הרכב הישראלי, אולם בשנים האחרונות מעמדו ירד בשוק המקומי. כבר לפני כשלוש שנים תפסו רכבי הפנאי הקומפקטיים את מקום המשפחתיות בתור הסגמנט הפופולרי בישראל. השנה המשפחתיות אמנם שמרו על מקומן בטבלה (שני) אך היקף הסגמנט מתחת להיקף של 20% מכלל השוק. ועדיין, מדובר כאמור בסגמנט השני בחשיבותו עם שלל מתמודדות וותיקות וחדשות — כאשר שתי המכוניות הנמכרות ביותר בישראל 2020 שייכות לסגמנט זה, איוניק של יונדאי וקורולה של טויוטה.

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות
צילום: אוהד אלגוב

טויוטה קורולה
הדור הנוכחי של קורולה ביצע קפיצת מדרגה בכל תחום ביחס לדור היוצא. אם בעבר קורולה הייתה שם נרדף לסולידיות יפניות הדור הנוכחי מפתיע עם עיצוב נועז ומושך וביצוע מוצלח בשאר הסעיפים. ייחודה של קורולה טמון ביחידת ההנעה — היא מגיעה לישראל עם יחידה היברידית חסכונית וזו עדיין נדירה בסגמנט המשפחתיות. לכך מוסיפה קורולה מערך בטיחותי עשיר, אבזור נאות ומחיר תחרותי למדי.

יתרונות: עיצוב חוץ ופנים, צריכת דלק
חסרונות: מרחב לנוסעים מאחור, בידוד רעשים, ביצועים בעומס

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות
צילום: איתמר רותם

יונדאי איוניק
המשפחתית של יונדאי הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל 2018, והשנה הייתה שניה רק לטויוטה קורולה. מתיחת הפנים שעברה שיפרה את מה שהיה טעון שיפור — סביבת הנהג מודרנית ועדכנית בהרבה ושיפור לבידוד הרעשים והעידון הכללי. יחידת ההנעה ההיברידית חסכונית ומציעה ביצועים טובים למדי, וגם השימושיות גובהה בזכות הדלת החמישית. היא מוצעת גם בגרסה חשמלית מסקרנת.

יתרונות: צריכת דלק, שימושיות, אבזור, גרסה חשמלית
חסרונות: נוחות נסיעה, בידוד רעשים

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות
צילום: יואל פלרמן

סקודה אוקטביה
המשפחתית של סקודה הגיעה לישראל בדור חדש לגמרי ומרשים במיוחד. עיצובה נאב ומושך מבעבר, סביבת הנהג מודרנית ועדכנית כנדרש ואיכות החומרים טובה. אוקטביה החדשה שומרת על מעמדה בתור אחת המשפחתיות המרווחות והשימושיות שיש — מדובר במכונית עם מרחב אדיר לנוסעים ועוד יותר מכך למטען ושפע של פתרונות אחסון חכמים רק מוסיף.

יתרונות: מרחב לנוסעים, תא מטען, שימושיות, איכות תא מטען
חסרונות: נוחות נסיעה בעיר, בידוד רעשים

אוטו השנה 2021 – מועמדות סופיות בסגמנט המשפחתיות
צילום: בן חסון

פורד פוקוס
הפוקוס של פורד חזרה לישראל אחרי תקופת היעדרות ממושכת, ואיזו חזרה זו. פוקוס משווקת בישראל בשלוש תצורות מרכב, עם שלושה מנועים לבחירה ואופי מובחן בין גרסה לגרסה — החל מסדאן מהוגנת (בנזין או דיזל) דרך שתי אופציות עם מוטיבי פנאי ועד לגרסה חמימה ומהנה. מדובר במשפחתית החזקה בסגמנט, בטח ביחס למחירה, אך היא גם מבצעת את שאר מטלות הנהיגה בצורה מוצלחת.

יתרונות: ביצועים, נוחות נסיעה, מרחב לנוסעים, אבזור
חסרונות: אין פתחי מיזוג מאחור, עיצוב סביבת נהג