תחרות אוטו השנה 2021 תגיע בקרוב לקו הסיום — ואתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע — ואז נכריז על הזוכות בקטגוריות השונות, כולל הזוכה הגדולה בתואר ’אוטו השנה של ישראל 2021‘. בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את המועמדות הסופיות בכל קטגוריה. הפעם — רכבי הפנאי הקטנים.

סגמנט רכבי הפנאי הקטנים תופש נתח גדול מתמיד בשוק הרכב הישראלי — ב-2020 הכלים בסגמנט היוו כ-11.7% מהשוק הישראלי, נתון המגלם צמיחה של 25% ביחס לשנה שעברה. כיום הכלים בסגמנט מתפרשים על פני טווח מימדים ומחירים רחב — החל מאזור 110,000 שקלים לכלים הקטנים יותר ומעל ל-140,000 שקלים לכלים גדולים (יחסית) ואיכותיים. המסירות בסגמנט נוגסות בשני סגמנטים מסורתיים — המשפחתיות מצד אחד ומכוניות הסופרמיני מצד שני. בשנה החולפת הגיעו שלל מתחרים חדשים ומחודשים שרק הוסיפו עניין לקבוצה.

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים
צילום: יואל פלרמן

סיאט ארונה
זהו הדור הראשון של רכב הפנאי הקטן מספרד, ובהחלט מדובר בניסיון ראשון מוצלח מאוד. מדובר באחד מרכבי הפנאי הפחות יקרים בסגמנט, אך מחירו הנגיש לא בא על חשבון איכותיו הטובות. ארונה הוא רכב פנאי קטן שימושי, בעל ביצועים נאים וצריכת דלק טובה, מרחב ראוי לנוסעים ומערכת מולטימדיה נהדרת.

יתרונות: שימושיות, צריכת דלק, מערכת מולטימדיה, מחיר
חסרונות: נוחות נסיעה (בעיקר בעיר), עיצוב מעט אנמי

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים
צילום: מערכת אוטו

סקודה קאמיק
סקודה קאמיק הוא רכב פנאי קטן שעושה את הדברים בגדול. מדובר באחד מהכלים הגדולים בסגמנט (בסיס גלגלים של 265 ס“מ) ומידותיו הטובות ותכנון יעיל מביאים למרחב נדיב מאוד לנוסעים ומטען — הוא ממש יכול להוות תחליף ראוי למכונית המשפחתית שלכם.

יתרונות: מרחב לנוסעים, תא מטען, שימושיות, צריכת דלק, ביצועים ב-1.5 ל‘
חסרונות: נוחות נסיעה, בידוד רעשים

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים
צילום: קיה

קיה סטוניק
רכב הפנאי הקטן של קיה עשוי בצורה נכונה. הוא מעוצב ואופנתי למראה, מתנהג טוב בכביש, בעל יחידת הנעה יעילה וחבילת אבזור (ואבזור בטיחות) הוגנת ובנוסף מחירו תחרותי למדי. לאחרונה סטוניק נחת בגרסה מעודכנת לאחר מתיחת פנים שהקנתה לו עיצוב רענן יותר וליטשה עוד קצת את רכב הפנאי המוצלח הזה.

יתרונות: צריכת דלק, עיצוב, מחיר
חסרונות: נוחות נסיעה, איכות חומרים

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים
צילום: יואל פלרמן

פיג‘ו 2008
זהו הדור השני של רכב הפנאי הקטן של פיג‘ו ומדובר בקפיצת מדרגה משמעותית בכל היבט ביחס לדור הקודם. העיצוב החיצוני בולט ומושך, סביבת הנהג מרשימה ואיכותית, נוחות הנסיעה טובה והתנהגות הכביש מוצלחת. מחירו לא נמוך אך מדובר באחד מהכלים השלמים והמוצלחים בסגמנט. העובדה שהוא מוצע עם שלוש יחידות הנעה — בנזין, דיזל וחשמל — רק מוסיפה לעניין סביבו.

יתרונות: עיצוב, סביבת נהג, יחידות הנעה, נוחות נסיעה, גרסה חשמלית
חסרונות: הנדסת אנוש, שדה ראיה לחוץ

אוטו השנה 2021 – מועמדים סופיים בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים
צילום: מערכת אוטו

רנו קפצ‘ור
הדור השני של רנו קפצ‘ור מציע את אחת מסביבות הנהג המרשימות בנמצא — הכל מעוצב עד לפרט האחרון, החומרים איכותיים והתחושה הכללית סופר מרשימה. לכך מוסיף קפצ‘ור עיצוב חיצוני נאה, יחידות הנעה חזקות, מרחב נאה לנוסעים ומטען ומחיר תחרותי למדי.

יתרונות: עיצוב חוץ ופנים, ביצועים, אבזור, צריכת דלק
חסרונות: עידון יחידת הנעה, נוחות נסיעה, הנדסת אנוש