בחודש פברואר 2021 נמסרו בישראל 25,505 מכוניות, כך נמסר על-ידי איגוד יבואני הרכב – 644 יחידות ו-2.6% יותר מאשר בפברואר 2020. נתוני פברואר משלימים סך מסירות דו-חודשי מתחילת השנה העומד 73,747 יחידות – עלייה של 7174 יחידות ו-10.8% ביחס לתקופה זו אשתקד, והנתון הגבוה ביותר עד כה.  

כאן יצוין כי החודשים ינואר ופברואר ב-2020 היו חודשים מלאים אחרונים לפני שהקורונה החלה להשפיע על הנעשה בישראל.  

שוק הרכב ממשיך לשבור שיאים – 25,505 מסירות בפברואר
צילום: יואל פלרמן

מותגים
שלושת המותגים הראשונים – יונדאי, טויוטה, קיה – שמרו על אותו סדר כמו ברוב השנה שעברה. בתקופה המקבילה אשתקד ולמעשה בכל מהלכה, ירדו מסירות מותגים אלה בכ-20% בממוצע, יותר מאשר הירידה בכלל השוק; השנה שלושתם עלו במסירות, יונדאי וטויוטה עם גידול מעבר לכלל השוק. 

מאזדה אמנם ירדה במקום ביחס לחודש הקודם, אך ממשיכה בגידול מרשים במסירות. סקודה, כעת לפניה, עם ירידה יחסית, אלא שהיא קטנה; בשנה שעברה שיפרה סקודה את נתוני המכירות שלה בכל מהלכה. סיאט ממשיכה לחזק את מעמדה בשוק, ממשיכה רצף מרשים עוד מ-2020. על רקע כל אלה, בולטת הירידה של שברולט הממוקמת בכל זאת במקום ה-8, והעלייה של רנו הנמצאת ממש אחריה.  

שוק הרכב ממשיך לשבור שיאים – 25,505 מסירות בפברואר
צילום: מערכת אוטו

עוד יצוינו
אלה המסירות של חמשת המותגים במקומות 11-15 בינואר-פברואר 2021 (בסוגריים: נתוני ינואר-פברואר 2020): סוזוקי – 2047 יחידות (2645 יח'); פיג'ו – 1915 יחידות (1485 יח'); סובארו – 1790 יחידות (1063 יח'); סיטרואן – 1506 יחידות (1812 יח'); מרצדס – 1265 יחידות (1147 יח').

כאן יש לשים לב להמשך מגמת הירידה של סוזוקי (22.6%), העליות המרשימות במיוחד של סובארו (68.4%), העלייה המכובדת של פיג'ו (29%).

בהמשך (עד מקום 25), בולטות עליות של פורד (591 יח', פי 3), אופל (542 יח', פי 5), MG (עם 521 יח', 24%). פולקסווגן במקום ה-18 מסרה 830 יחידות,  הונדה במקום ה-21, מסרה 630 יחידות – ירידה של 19% ו-31.7%(!) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. 

שוק הרכב ממשיך לשבור שיאים – 25,505 מסירות בפברואר
צילום: יואל פלרמן

מותגי יוקרה
מרצדס מתמקמת במקום הראשון בין מותגי היוקרה, עם מסירות גבוהות בפברואר; עם זאת, בניכוי הרכב המסחרי, ב.מ.וו מקדימה אותה, מציינת גידול מרשים בתחום. אודי, מי שהובילה את השוק עם סיום 2020, במקום השלישי; בשנה שעברה הגיעה אודי למקום הראשון לאחר מספר חודשים.

במקום הרביעי מותג מפתיע – הן במיקומו, הן בגידול המרשים במכירות. ג'יפ שקפץ לביקור בחמישייה הפותחת בשנה שעברה, נמצא כעת אפילו לפני וולוו. המותג השבדי מצדו ממשיך במגמת הגידול העקבית המאפיינת את פעילותו בשנים האחרונות. 

שוק הרכב ממשיך לשבור שיאים – 25,505 מסירות בפברואר
צילום: מערכת אוטו

עוד יצוינו
מבין מותגי היוקרה, נמצאים במקומות 6-10 המותגים הבאים, צמודים להם נתוני המסירות בינואר-פברואר 2021 (בסוגריים: נתוני ינואר-פברואר 2020): לקסוס – 445 יחידות (403 יח'); קדילאק – 216 יחידות (70 יח'); לנד רובר – 190 יחידות (136 יח'); מיני – 151 יחידות (115 יח'); אלפא רומיאו – 144 יחידות (35 יח'); 

שני מותגים בקבוצה זו רשמו גידול מרשים ביותר במסירות: אלפא רומיאו, פי 4.1; קדילאק, פי 3.1. עוד במשתפרים: לנד רובר ב-39.7%, מיני ב-31.3%, לקסוס ב-10.4%.

שוק הרכב ממשיך לשבור שיאים – 25,505 מסירות בפברואר
צילום: אוהד אלגוב