אתם יודעים לבד איך נראה רכב ישראלי משפחתי ממוצע, במיוחד כזה שגם מאכלס ילדים קטנים. מתישהו צריך לסדר ולנקות את כל הבלאגן הזה, ופסח זו הזדמנות נהדרת. צוות המהנדסים של דייסון מעניק מספר טיפים והמלצות שימוש באמצעות שואב האבק Dyson V11.

שלב 1: הכנה
כדי לארגן ולהכין מראש את כל ציוד הדרוש כדי לייעל את פעולת הניקיון:
* שואב אבק עם אביזר לפינות ומסילות, ואבזר לספות ומושבים.
* מיני מברשות (רכות וקשות) לבוץ וללכלוך עיקש.
* שקיות לאשפה ומחזור.
* שקיות לשמירה על הרכוש שנמצא בתוך המכונית.
* ספריי לניקוי חלונות, נייר סופג, מטלית מיקרופייבר, מטלית גומי ('ג'ילדה').
* תרסיס או מפיץ ריח. 

לכבוד פסח: איך לנקות את הרכב?
צילום: יח"צ

שלב 2: ריקון תכולת הרכב
התחילו באסוף הרכוש שאינו מיועד לזריקה: משקפי שמש, מטען, מסטיקים, מטבעות וכו', ושמרו הכל בצד בשקית נפרדת בזמן הניקוי. את כל השאר פשוט זרקו לשקיות אשפה, ושקיות המחזור שלכם. זכרו להסתכל גם מתחת למושבים, בכיסים, במחזיקי הכוסות ובגומות שבדלתות. לבסוף, הוציאו את השטיחונים, נערו אותם והניחו אותם במקום נקי ויבש.
 
שלב 3: שאיבה
כשתא הנוסעים ריק מכלל מפגעים, זה הזמן להתחיל לשאוב את האבק והלכלוך הנסתר שהצטבר על ריפודי המושבים והשטיחים. וותרו על שואבים חלשים שיתקשו להתמודד עם לכלוך ממשי, והשתמשו בשואב המופעל על מטבעות בתחנת דלק, או בשואב ביתי כדוגמת שואב האבק האלחוטי Dyson V11. בחרו אזור, למשל החלק הקדמי של הרכב, והתחילו ממנו. הזיזו את המושבים לאחור. השתמשו באביזר לפינות ומסילות של השואב (אם אפשרי, במצב ידני, ללא מוט הארכה), ושאבו לאורך התפרים של המושבים, קרוב ככל האפשר לתפירה. הקדישו תשומת לב מיוחדת לתפר שבו החלק האחורי פוגש את תחתית המושב, יש שם כמות מפתיעה של לכלוך. לאחר מכן השתמשו במברשת מיני חובטת לספות ומזרנים ושאבו לאט-לאט את ריפוד המושבים. שאבו את הפסולת הרופפת כמו גם אבק בלתי נראה ואלרגנים שיכולים להתאסף. 

לכבוד פסח: איך לנקות את הרכב?
צילום: יח"צ

כדי להגיע למקומות נוספים, רצוי להשתמש באביזר דו מצבי לניקוי כללי (עם או בלי מברשת). אפשר גם להשתמש באביזר לפינות ומסילות כדי להגיע בקלות לפינות הקשות מתחת למושב. חיזרו על התהליך הזה לשאיבת כל מושבי הרכב.

עבור ניקוי חריצים שונים, כמו שלבי פתחי האוורור, לוח המחוונים, דיפוני הדלתות, השתמשו באביזר דו מצבי לניקוי כללי, עם סיבי המברשת. עם אביזר זה במצב 'עם המברשת' ניתן לשאוב כל משטח ללא פחד משריטות. לא לשכוח גם את הכיסים הצדדיים שבדלתות כדי להעלים פירורים נשכחים.
עבור שטיח הרכב, והשטיחונים הנשלפים, עליהם יכול להצטבר לכלוך עקשן כמו בוץ מיובש או כתמי מזון, הזיפים הנוקשים של המברשת הקשה לבוץ וללכלוך עיקש של השואב יסייעו בשפשוף של הלכלוך היבש. אם אין לכם מברשת זו, השתמשו באביזר דו מצבי לניקוי כללי. ברגע שכל הלכלכוך הקשה הוסר, שאבו את שאר תחתית הרכב עם מברשת מיני חובטת לספות ומזרנים ובפינות במידת הצורך ניתן להשתמש במברשת דו מצבית לניקוי כללי ללא השיער.

זכרו לפתוח את דלתות הרכב על מנת לאווררו בזמן הניקוי.

לכבוד פסח: איך לנקות את הרכב?
צילום: יח"צ
 
שלב 4: ניקוי הפלסטיק והחלונות
חשוב מאוד להקפיד על חלונות נקיים שקשורים באופן ישיר לבטיחות הנסיעה שלכם. אל תשתמשו בתכשירים שונים שאינם מיועדים לכך, היות והם יכולים להכיל אלמנטים שונים של שומניות. ההמלצה היא תרסיס ייעודי לחלונות או מים וסבון, ולנגב בנייר סופג או מטלית מיקרופייבר. אפשר גם להשתמש מטלית גומי ('ג'ילדה').

את חלקי הפלסטיק השונים, מומלץ לנקות עם מים בלבד באמצעות מטלית גומי ('ג'ילדה'). וותרו על תרסיסי הברקה לדשבורד (ספריי "סקאי" וכו') – חלקם עשויים לפגוע בפלסטיק ורובם גורמים להשתקפויות מציקות בחלון הקדמי. בשום מקרה אין לרסס חומר כזה על ההגה והשטיחים, שכן הוא עלול לגרום להחלקת הידיים והנעליים.
 
שלב 5: חוזרים לדרכים
החזירו את השטיחונים לרכב, ואת כל הרכוש חזרה למקום הרגיל, ותהנו מרכב נקי. אפשר גם להוסיף מפיץ או תרסיס ריח אהוב כדי להנעים את האווירה ברכב.

לכבוד פסח: איך לנקות את הרכב?
צילום: יח"צ