לואיס המילטון פתח את עונת 2021 עם ניצחון חשוב עבורו ועבור מרצדס, כאשר סיים ראשון בגרנד פרי של בחרין שנערך ביום ראשון בערב, והצליח להקדים את מקס וורסטפן ברד בול. הקבוצה האוסטרית הייתה המהירה ביותר לאורך כל סוף השבוע בבחריין, גם בקביעת הזמן המהיר ביותר לקראת המירוץ עצמו. שני הנהגים המובילים יצרו מותחן מרתק, שהסתיים רק לקראת סיום המירוץ. 

מירוץ ראשון
עונת 2021 של פורמולה 1 – עם 23 מירוצים מתוכננים, יותר מאשר בכל עונה אחרת – נפתחה, וככל שאפשר לשפוט מהמירוץ הראשון שנערך בבחריין, המאבק בה נראה צמוד מאשר בעונות האחרונות.

המירוץ הראשון היה מותח ביותר והעניק את המיטב של פורמולה 1, עם קרב צמוד עד קו הגמר. לאורך כל סוף השבוע וגם במקצה הדירוג, השילוב וורסטפן ורד בול היה מהיר מזה של אלוף העולם המילטון ומרצדס. זה האחרון ציין שבמרצדס ציפו לפער גדול יותר לטובת רד בול, אחרי המבחנים הלא-מוצלחים שנערכו בבחריין לקראת תחילת העונה שבועיים קודם למירוץ.

המילטון פותח את העונה בניצחון, אבל רד בול חזקה
צילום: מרצדס

עם הזינוק היה ברור ששני הנהגים האלה נמצאים בליגה משל עצמם, כאשר וורסטפן שהוביל והמילטון שדלק אחריו צוברים יתרון גדול על כל השאר. וורסטפן היה מהיר יותר, ובמרצדס הימרו על החלפת צמיגים מוקדמת מזו של רד בול כדי להעלות את המילטון למקום הראשון. כאשר וורסטפן יצא מהחלפת הצמיגים השנייה, הפער של המילטון ביחס אליו היה גדול, אבל וורסטפן צמצם אותו בקצב מהיר והיה ברור לכולם שהוא ידביק את המכונית של מרצדס לקראת קו הגמר, גם בגלל שהצמיגים שלו היו טריים יותר.

במהלך ניסיון העקיפה הצפוי של וורסטפן, חמש הקפות לסיום, המכונית שלו יצאה מקווי המסלול בפנייה מספר 4 – ובדרך זאת נכנס למסלול לפני המילטון, לאחר ש"עקף" אותו משמאל. צחוק הגורל הוא, שלאורך המירוץ כולו התלוננו אנשי רד בול בפני השופטים כי המילטון הוא שעובר את הקווים באותה פנייה, ואלה הוציאו אזהרה לכל הנהגים שלא לחצות אותם יותר; מי שיצא, כך הודיעו לכולם, ייענש. 

כאשר וורסטפן עבר את המילטון בדיוק באותו אופן, נאמר לאנשי רד בול כי הם צריכים להורות לוורסטפן לוותר על המקום הראשון לטובת המילטון. היה נראה שוורטספן לא יתקשה לעקוף שוב את המילטון, אבל הצמיגים שלו היו כבר "עייפים", והוא לא הצליח לסכן את המילטון בזמן שנותר. 


כמו כן, נהגו אחרים
ואטרי בוטס, הנהג מספר שתיים של מרצדס, סיים שלישי, אבל היה הרחק מאחור (37.4 שניות אחרי המילטון), גם בגלל שהחלפת צמיגים מקרטעת של מרצדס עיכבה אותו; הוא יכול היה להתנחם בהקפה המהירה במירוץ שזכתה אותו בנקודה. גם נהגה השני של רד בול, סרג'יו פרז, לא רווה נחת, כאשר תקלה בהקפת החימום הורידה אותו למקום האחרון. פרז, כהרגלו, הפגין דבקות במטרה ובזכות נהיגה מרשימה סיים חמישי.

רביעי סיים לנדו נוריס שהפתיע עם המכונית של מקלארן שעברה השנה למנועי מרצדס ונראית טוב. הוא הקדים את  שארל לקלרק, שהפגין כי פרארי טובה מאשר בשנה שעברה. חבריהם לקבוצות, דניאל ריקרדו במקלארן וקרלוס סיינז בפרארי, סיימו במקום השביעי והשמיני. יוקי טסונודה באלפא טאורי ולאנס סטרול באסטון מרטין השלימו את העשירייה הראשונה.

טבילת האש של פרננדו אלונסו שחזר לזירה עם אלפין (לשעבר רנו) נראתה מוצלחת יחסית, עד שנאלץ לפרוש בשל תקלה בבלמים. מנגד, סבסטיאן פטל התקשה עם המכונית של אסטון מרטין במקצה הדירוג. תאונה במירוץ ואחריה עונש של 10 שניות בשלבי הסיום דרדרו אותו למקום ה-15. 

המילטון פותח את העונה בניצחון, אבל רד בול חזקה
צילום: מרצדס

לפי המירוץ הראשון, נראה כי פערי היכולת בין הקבוצות קטנים יותר מאשר בשנה שעברה, והפער של המובילים אינו כה גדול. ולפחות לאחר המירוץ הראשון בבחריין, נראה שרד בול מהירה ממרצדס. 

גרנד פרי בחריין, מסלול סקהיר, 28.3.2021 
1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. מקס וורסטפן – רד בול 
3. ואטרי בוטס – מרצדס 
4. לנדו נוריס – מקלארן 
5. סרג'יו פרז – רד בול 
6. שארל לקלרק – פרארי 
7. דניאל ריקרדו – מקלארן
8. קרלוס סיינז – פרארי 
9. יוקי טסונודה – אלפא טאורי 
10. לאנס סטרול – אסטון מרטין 

אליפות הנהגים לאחר מירוץ אחד (מתוך 23 מירוצים) 
1. לואיס המילטון – 25 נק'  
2. מקס וורסטפן – 18 נק'  
3. ואטרי בוטס – 16 נק' 
4. לנדו נוריס – 12 נק' 
5. סרג'יו פרז – 10 נק' 

המילטון פותח את העונה בניצחון, אבל רד בול חזקה
צילום: מרצדס

אליפות הקבוצות לאחר מירוץ אחד (מתוך 23 מירוצים) 
1. מרצדס – 41 נק' 
2. רד בול – 28 נק' 
3. מקלארן – 18 נק' 
4. פרארי – 12 נק' 
5. אלפא טאורי – 2 נק'