סיטרואן הכריזה על C5 X, משפחתית גדולה חדשה שיורשת את מקומה של C5 שהושקה במקורה ב-2001, הוצגה בדור השני ב-2008 וייצורה באירופה הופסק ב-2017 ומבלי שהוצגה מחליפה ישירה. בסיטרואן, כפי שמציין סימול הדגם החדש, לא מפרידים את המשפחתית החדשה מוחלט משושלת ה-C5, אך מדגישים כי בחרו שלא ללכת במסלול השגרתי ומסורתי של מכונית סדאן. ואכן, שגרתית היא לא. 

אוונגרד זו לא מילה
המופע החיצוני של C5 X שונה ומיוחד מכל זווית, כאשר הדגם החדש ממשיך בעיצוב שהוצג ב-C4 החדשה ולוקח אותו מספר צעדים קדימה. ממש כמו ב-C4, גם ב-C5 X מדובר בדגם שבמרכב שלו משולבים מרכיבים של מספר סוגים (נו, קרוסאובר); בסיטרואן מציינים כי זה רכב עם מרכב פאסטבק המשלב בין סדאן לסטיישן וכולל אלמנטים עיצוביים מושכים של רכבי פנאי.

סיטרואן C5 X נחשפה רשמית: זן חדש של משפחתית גדולה?
צילום: סיטרואן

החזית מודרנית ומיוחדת למראה, מזכירה מאוד את זו של C4 החדשה שנחשפה לפני כחצי שנה, ובדגם החדש מכסה המנוע הארוך מוסיף לרושם הוויזואלי. לכל אלה מוסיפה ה-C5 X סממני עיצוב מובהקים של דגמי פנאי כמו קשתות גלגלים מושחרות (אך ללא פסי הטענה בגג), שתי כנפיים אחוריות ומרווח גחון גדול (לא נמסר נתון).

מדובר במכונית גדולה למדי – אמנם, בסיס הגלגלים, 278.5 ס"מ, קטן ב-3 מזה של C5, אך אורכה הוא 480.5 ס“מ (2.7 ס“מ יותר), רוחבה 186.5 ס“מ (1.5 ס“מ יותר), גובהה 148.5 ס“מ (1.5-3 ס“מ יותר). דלת תא המטען נפתחת במלואה בדומה לסטיישן ואז נחשף תא מטען גדול מאוד — 545 ליטרים במצבו הרגיל ועד 1,640 ליטרים עם קיפול מושבים.

סיטרואן C5 X נחשפה רשמית: זן חדש של משפחתית גדולה?
צילום: סיטרואן

הם אומרים שהיא נוחה
סיטרואן מציינת כי הדגם החדש מכוון להעניק נהיגה ואיכות נסיעה נינוחות ונוחות ככל שניתן. כל גרסאות C5 X יצוידו בבולמים הפרוגרסיביים של סיטרואן, ובפלאג-אין ההיברידית תהיה גם שליטה אדפטיבית בקשיחות הבולמים. בתכנון הדגם החדש הושם דגש רב על בידוד הרעשים, מרחב הפנים, כך סיטרואן, נדיב מאוד לנוסעים, ושטח החלונות גדול ליצירת תחושה אוורירית. גם ב-C5 X מושבי "הנוחות המתקדמת“ של סיטרואן המציעים, מלבד עיצובם הייחודי, תמיכה טובה לגוף הנהג והנוסעים גם בנסיעה ממושכת תודות למספר שכבות ספוג ברמות קושי משתנות. 

סיטרואן C5 X נחשפה רשמית: זן חדש של משפחתית גדולה?
צילום: סיטרואן

סביבת הנהג מסוגננת ומודרנית — העיצוב נקי, מסך המולטימדיה גדול (12 אינץ‘, תפעול קולי טבעי) ולוח המחוונים מוקרן. לטובת קלות התפעול, הוציאה סיטרואן מספר פונקציות תפעול ממסך המולטימדיה והתקינה פקדים פיזיים בסביבת הנהג.

סיטרואן C5 X נחשפה רשמית: זן חדש של משפחתית גדולה?
צילום: סיטרואן

סיטרואן לא מסרה מידע מפורט על יחידות ההנעה, אך ציינה כי אחת מהן תהיה היברידית-נטענת עם 225 כ“ס וטווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק“מ. כידוע, יחידה כזאת משרתת דגמים אחרי של PSA, ויש לשער כי גם יחידות אחרות המשרתות את הדגמים הגדולים יותר של הקונצרן יוצעו אף הן בדגם החדש. 

מלובינסקי, יבואנית דגמי סיטרואן לישראל, נמסר כי C5 X תגיע אלינו מתישהו במהלך שנת 2022.

סיטרואן C5 X נחשפה רשמית: זן חדש של משפחתית גדולה?
צילום: סיטרואן