ארגון הבטיחות יורו NCAP, העורך מבחני בטיחות לדגמים חדשים, פרסם היום (רביעי) תוצאות של ארבעה מבחנים שערך בסבב השני ב-2021. כזכור, הדרישות במבחן הבטיחות הוקשחו לקראת 2021.

דאצ'יה סנדרו, לוגאן – 2 כוכבים
שני דגמים חדשים של דאצ'יה נבחנו הפעם, ושניהם קיבלו ציונים נמוכים ביותר, מהגרועים אי-פעם בדגמים אירופאיים.


הדור השלישי של הסופרמיני סנדרו הוצג ב-2020, כעת על רצפת CMF-B LS העכשווית של רנו/ניסאן (בדור הקודם מבוסס פלטפורמה B של רנו). בנוסף לגרסת מרכב רגילה, הדגם הוצג גם בגרסת הפנאי המוגבהת סטפווי, וזו גם הגרסה שנבחנה. דאצ'יה לוגאן הוא דגם של משפחתית קטנה, ובדור השלישי שלה שהוצג אף הוא ב-2020 אותה רצפה CMF-B כמו בסנדרו, כאן עם בסיס גלגלים מוארך (263.4 ס"מ; 259 ס"מ בסנדרו).

שני הדגמים קיבלו ציונים זהים, והדירוג הנמוך בולט לשלילה גם בגלל שבכל ארבעת המרכיבים היוצרים אותו מדובר בציונים נמוכים ביותר (ולא בכישלון בולט של מרכיב אחד או שניים, למשל).

ואלה הציונים שקיבלו שני דגמי דאצ'יה, סנדרו סטפווי, לוגאן: 2 כוכבים; 70% בהגנה על מבוגרים, 72% בהגנה על ילדים, 41% בהגנה על הולכי רגל, 42% במערכות בטיחות.



סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 – 5 כוכבים
שני דגמים אלה – סקודה אניאק, פולקסווגן ID.4 – משל מותגים שונים, כמעט זהים זה לזה. מדובר בדגמי פנאי קומפקטיים כל-חשמליים של קבוצת פולקסווגן, מבוססים על אותה רצפת MEB ייעודית, חולקים אותו בסיס גלגלים (276.5 ס"מ), ממדים כמעט זהים. 

סקודה אניאק קיבל 5 כוכבים והציונים הם: 94% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל, 82% במערכות בטיחות.

פולקסווגן ID.4 קיבל 5 כוכבים והציונים שונים במעט: 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל, 85% במערכות בטיחות.