סיאט חשפה מתיחת פנים של סיאט איביזה, הסופרמיני של היצרנית שהוצגה ב-1984, כיום בדור החמישי שהושק ב-2017. ההודעה על עדכון הדגם מגיעה בצמוד להכרזה על מתיחת הפנים שעבר ארונה, רכב הפנאי הקטן של סיאט החולק אותו בסיס ואותו מפרט טכני.

חוץ דומה, פנים שונה
השינויים החיצוניים באיביזה המחודשת קטנים מאוד; יחידות התאורה והפגושים מלפנים ומאחור עודכנו קלות, חישוקים בעיצובים חדשים ו… זהו. עם זאת, סיאט ציינה כי איביזה תוצע כעת באופן תקני עם תאורת  לד מלאה.

סיאט איביזה 2021 עברה מתיחת פנים
צילום: סיאט

השינויים בסביבת הנהג, ובדומה למה שנעשה עם רכב הפנאי, משמעותיים הרבה יותר מאלה החיצוניים. השינויים זהים לאלה שנעשו בארונה – מסך המולטימדיה שודרג וטיפס מעלה בקונסולה, וכעת הוא בגודל 8.25 אינץ‘ או 9.2 אינץ‘ ומוטמע בו ממשק חדש, המאפשר קישוריות אלחוטית לאפל קארפליי. פתחי המיזוג שונים, כעת מתחת למסך, ובצדדים הפתחים שלהם עגולים ומעוצבים. משטחי הדיפון חדשים ומוצעים במספר שילובי צבעים, וסיאט מציינת בהקשר זה כי איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה. 

במפרט הבטיחות המערך המקיף ביותר של היצרנית, וזה כולל בין היתר בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועוד.

סיאט איביזה 2021 עברה מתיחת פנים
צילום: סיאט

היצע המנועים
היצע המנועים ללא שינוי. עיקר ההיצע מתבסס על מנוע הבנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים. גרסה אחת שלו היא אטמוספרית המייצרת 80 כ"ס ו-9.5 קג"מ ומשודכת לתיבה ידנית 5 הילוכים. מעליה נמצאות שתי גרסאות מוגדשות של אותו מנוע – 95 כ“ס ו-17.8 קג“מ או 110 כ“ס ו-20.4 קג“מ, ואיתן משולבת תיבה ידנית עם 5 או 6 הילוכים בהתאמה. לגרסת ה-110 כ“ס אופציה לתיבה דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים. סיאט לא התייחסה בשלב זה למנוע הטורבו-בנזין 1.5 ליטר.

מצ‘מפיון מוטורס, יבואנית דגמי סיאט לישראל, נמסר כי איביזה המחודשת צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של שנה זו.

סיאט איביזה 2021 עברה מתיחת פנים
צילום: סיאט