תחת הכותרת "רכב הפנאי המחושמל הראשון של מזראטי" הכריז יצרן היוקרה האיטלקי על גרסה חדשה של מזראטי לבנטה, ובזו מוטמע אותו מערך היברידי מתון של 48 וולט שהוצג בגיבלי. הגרסה המחודשת הוצגה בתערוכת הרכב בשנגחאי הנערכת כעת.

עיקר השינויים  
כמו בגיבלי, גם כאן מדובר במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר 4 צילינדרים, וזה מייצר 330 כ"ס ו-45.8 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, במתלים קפיצי אוויר וההנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.0 שניות והמהירות המרבית היא מעל 240 קמ"ש.   

מזראטי לבנטה 2021 הוצג בגרסה היברידית מתונה
צילום: מזראטי

מעבר לכך חודש העיצוב של לבנטה שהוצג לראשונה ב-2016 באופן עדין יחסית. החזית עודכנה עם שבכה וכונסי אוויר חדשים ויחידות התאורה האחוריות השתנו. בסביבת הנהג בולט מערך מולטימדיה מחודש ("8.4) ומחוונים עדכניים יותר. במקביל נוספו מספר גוונים למרכב ולפנים הרכב. הגרסה החדשה צפויה להגיע לארץ בחודשים הקרובים.  

מזראטי מתחשמלת
לכבוד הצגת הגרסה החדשה שוחחנו עם מספר בכירים במזראטי, בהם קורדו ניזולה, האחראי על תהליך החשמול בחטיבות הכוח של היצרן. "מערך היברידי-נטען הוא מיוחד ולעיתים יש בו טעם. חשבנו על מערך כזה ללבנטה, אבל מצאנו כי עבורנו אין בו יתרון; אם אתה נוהג רק עם המנוע החשמלי הכוח מוגבל, ובמצב היברידי אתה סוחב סוללה כבדה מאחור, ודבר זה משנה את חלוקת המשקל. לכן, הגענו למסקנה שהיברידי מתון ייתן ללקוח שלנו פתרון טוב יותר. ללקוח שירצה לנהוג ברכב חשמלי מלא יהיו לנו הפתעות בעתיד". ניזולה מבטיח שיש לגרסה זו "סאונד" של מזראטי בזכות עבודה על מערכת הפליטה. 

מזראטי לבנטה 2021 הוצג בגרסה היברידית מתונה
צילום: מזראטי

חטיבת הכוח החדשה מבוססת על מנוע ה-2.0 ליטר טורבו שפותח עבור אלפא רומיאו (ג'וליה וסטלביו), ואותו מערך היברידי מתון מאפשר כניסה נעימה יותר לפעולה של מערך הדימום/התנעה. ניזולה ציין כי "כדי לבטל את השהית הטורבו אנחנו משתמשים במגדש קטן נוסף שפעולתו חשמלית" .

מה יקרה ליתר המנועים בהיצע? 
"יהיו עדיין מנועי V6 ו-V8 בהיצע שלנו, אבל את גרסת הדיזל נפסיק לייצר עם תחילת שנת הדגם 2022 (בחודשים הקרובים; א.ש). מאז שהצגנו את גיבלי ההיברידית, יותר מ-50% מהלקוחות בחרו בגרסה זו, ואנחנו נחשמל בעתיד גם את המנועים הגדולים יותר".

מזראטי לבנטה 2021 הוצג בגרסה היברידית מתונה
צילום: מזראטי

לבנטה הוצג כאמור ב-2016, וכאשר אני תוהה ביחס ליורש שלו, ג'ורג'יה טבליני, מנהלת תחום דגמי הפנאי במזראטי, מבטיחה: "ברור שיהיה לבנטה חדש, אבל לא אומר יותר. ב-2021 יגיע דגם פנאי חדש, גרקלה (Grecale, קטן מלבנטה; א.ש), כך שלא נהיה עם רכב פנאי אחד בלבד. אחרי כן יגיע תור הלבנטה להתחדש".

מזראטי לבנטה 2021 הוצג בגרסה היברידית מתונה
צילום: מזראטי