סוזוקי ישראל מתחילה בשיווק גרסות מחודשות לדגמי הפנאי הקטנים שלה, סוזוקי קרוסאובר, סוזוקי ויטארה.

בשתי גרסאות אלה מנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר המייצר 129 כ"ס, ומוטמע בהן מערך היברידי-מתון של 48 וולט. ההספק כאן נמוך מזה הקודם העומד על 140 כ"ס, ואילו המערך עצמו חזק מזה הנמצא בסוויפט ובאיגניס, שם הוא 12 וולט.

סוזוקי ויטארה
ויטארה, יליד 2015, נמצא בצד הקטן יותר בקטגוריה עם בסיס גלגלים של 250 ס"מ, ועבר מתיחת פנים ב-2018. אין שינוי במשך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש העומד על 9.5 שניות, אך צריכת הדלק שופרה מ-14.9 ק"מ/ל' ל-16.9 ק"מ/ל', והציון הירוק טוב בהרבה: 4 לעומת 8 בעבר.

סוזוקי ויטארה 2021 מיקרו היברידי בישראל, גם סוזוקי קרוסאובר 2021 מקבל מערך דומה
צילום: סוזוקי

ויטארה מוצע כעת עם מערך בטיחותי מלא, הכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים.

ברמת הגימור 'GLX', בין השאר, חישוקי "17 ובקרת אקלים, ומחירה 137,000 שקלים. לרמת הגימור 'GLXV' מולטימדיה מקורית עם צג "7, ריפוד משולב עור, מחירה 142,000 שקלים ותוספת מחיר לגג שחור היא 3000 שקלים; המחירים מייצגים עלייה של כ-2000 שקלים במחיר. גרסת ההנעה הכפולה תגיע בהמשך.

סוזוקי ויטארה 2021 מיקרו היברידי בישראל, גם סוזוקי קרוסאובר 2021 מקבל מערך דומה
צילום: סוזוקי

קרוסאובר
כאמור, גם סוזוקי קרוסאובר הוותיק יותר – יליד 2013, עבר מתיחת פנים ב-2016 – הנמצא בצד הגדול יותר של הז'אנר, עם בסיס גלגלים של 260 ס"מ, מוצע באותה גרסה חדשה. גם כאן אותם נתוני האצה ל-100 קמ"ש של 9.5 שניות וגם הם ללא שינוי. צריכת הדלק השתפרה בשיעור דומה, מ-14.4 ק"מ/ל' ל-16.8 ק"מ/ל', וכך גם הציון הירוק, מ-8 ל-4.

דגם זה מוצע ברמת גימור אחת והיא גבוהה יחסית. במפרט גם תאורת לד, חישוקי "17 , מפתח חכם, בקרת אקלים; המולטימדיה בהתקנה מקומית. במפרט הבטיחות גם בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית, אך לא התרעה על סטייה מנתיב, מה שמחייב מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
מחיר קרוסאובר בגרסה זו הוא 135,000 שקלים, בשעה שמחיר הגרסה הרגילה – ללא המערך ההיברידי המתון, עם מעט יותר הספק – הוא 130,000 שקלים.

סוזוקי ויטארה 2021 מיקרו היברידי בישראל, גם סוזוקי קרוסאובר 2021 מקבל מערך דומה
צילום: סוזוקי