היום נודע כי טסלה לא תייצר את טסלה מודל S בגרסת פלאיד פלוס (Plaid Plus) החזקה במיוחד. ההודעה על-כך הגיעה באופן שאינו מקובל בתעשיית הרכב, אך כזה שהיה למזוהה עם האופן בו היצרנית פועלת – דרך חשבון הטוויטר של מייסד החברה, אילון מאסק. בהודעה קצרה אחת מסר מאסק כי ”פלאיד פלוס בוטלה. אין בה צורך מכיוון שגרסת פלאיד כל כך טובה“. זו ההודעה היחידה מטעם אנשי היצרנית, ואינה כוללת הסבר נוסף לביטול הגרסה.

נזכיר כי טסלה מודל S פלאיד פלוס הוכרזה בסוף ינואר האחרון במקביל להכרזה על מתיחת הפנים של הדגם. לפלוס אותם שלושה מנועים כמו בפלאיד ה“רגילה“, אך זו הייתה אמורה להעמיד לרשות הנהג הספק של מעל ל-1,100 כ“ס, זאת לעומת 1,020 כ“ס ”בלבד“ בגרסת פלאיד. גם טווח הנסיעה שונה — 837 ק“מ בפלוס לעומת 624 ק“מ בפלאיד הרגילה. 

טסלה מודל S 2021 פלאיד פלוס לא תיוצר כי ”אין בה צורך“
צילום: יצרן

ההודעה על ביטול הייצור של פלאיד פלוס נמסרה לאחר שפנקס ההזמנות אליו כבר נפתח; מחירו הרשמי בישראל עמד על 945,628 שקלים, זאת לעומת 753,036 שקלים עבור גרסת פלאיד.

מבדיקה שערכנו באתר הישראלי, פלאיד פלוס עדיין מופיעה (594,990 שקלים לפני מיסים), ללא אפשרות להזמינה ולצידה הערה שהדגם יהיה זמין החל משנת 2022. בתשובה לפניית 'אוטו' לטסלה נמסר מטעם היצרנית כי בשלב זה אין להם מה להוסיף לגבי עתיד הדגם.