אופל חשפה היום (ד‘), את מתיחת הפנים של רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שלה, כמעט ארבע שנים אחרי שהוצג (2017). בדומה למהלך שעשתה עם אחיו הקטן, גם כאן מוותרת אופל על ה-X בסיומת, ושם הדגם יהיה "אופל גרנדלנד" בלבד.

אופל גרנדלנד 2021 המחודש נחשף
צילום: אופל

איך שנראה מבחוץ
באופל החליטו לשנות את העיצוב החיצוני של גרנדלנד באופן מודגש, בעיקר מלפנים. החזית החדשה דומה בעיצובה לזו של מוקה, רכב הפנאי הקטן החדש של היצרנית. הפגוש גם הוא מעוצב מחדש, וכולל דמוי מגן גחון מעוצב וכונסי אוויר בצדדים, מכסה מנוע חדש עם פסי כוח מבוחנים יותר ויחידות תאורה משולבות בסבכת ה“וייזור“. ביחידות התאורה אופל משלבת לא פחות מ-168 יחידות לד קטנות (84 לכל צד) ליצירת תאורת לד-מטריקס עשירה (אופציה).

אופל גרנדלנד 2021 המחודש נחשף
צילום: אופל

צדי הרכב ללא שינוי, אך מעבר לחישוקים קלים חדשים, לדגם המחודש אין מגינים מפלסטיק שחור, וחלקים אלה צבועים בצבע המרכב, להופעה עדכנית יותר. באופל לא שחררו תמונה מלאה של חלקו האחורי של הרכב, אך נראה ששם השינוי מתון יותר. ממה שכן פורסם, ניתן להבחין ביחידות תאורה שעודכנו קלות, ובאופן שהפך נפוץ בתעשייה שם הדגם פרוס לרוחב דלת תא המטען.

אופל גרנדלנד 2021 המחודש נחשף
צילום: אופל

איך שנראה מבפנים
סביבת הנהג עברה שינוי גדול אף יותר, והחלקים המרכזיים בה עוצבו לגמרי מחדש. כך למשל מסך המוטלימדיה ולוח המחוונים הקודמים פינו את מקומם לטובת משטח אחד הפונה כלפי הנהג ובו משולבים שני מסכים – אחד ללוח המחוונים המוקרן (עד "12) ואחד למולטימדיה החדשה (עד "10). המסכים החדשים מאפשרים, כך אופל, לשלב באופן טוב יותר מערכות סיוע ובטיחות דוגמת מערך מצלמות היקפי עשיר ומערכת לראיית לילה המזהה בני אדם ובעלי חיים, והצגת התמונה בלוח המחוונים.

אופל גרנדלנד 2021 המחודש נחשף
צילום: אופל

מעבר לכך עוצבו מחדש פתחי המיזוג כך שיתאימו לסידור המסכים החדש. גם הקונסולה המרכזית עודכנה וכוללת כעת תא אחסון נסגר (פתוח לפני החידוש). גם החומרים עודכנו, כך למשל בקונסולה המרכזית ישנו גימור שחור-מט במקום שחור-פסנתר מבריק עד כה.

אופל גרנדלנד 2021 המחודש נחשף
צילום: אופל

בישראל
באופל לא מפרטים בשלב זה על יחידות ההנעה, אך מציינים כי גרנדלנד יוצע גם עם גרסה היברידית-נטענת. 

מלובינסקי, יבואנית דגמי אופל לישראל, נמסר כי גרנדלנד המחודש צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2022.

אופל גרנדלנד 2021 המחודש נחשף
צילום: אופל