לקסוס חשפה אתמול (שבת) את הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי, לקסוס NX. הדור הראשון של NX הוצג ב-2014 והיה לאחד הדגמים החשובים ביותר עבור מותג לקסוס באירופה, כך לפי ספירוס פונטוס, מנהל לקסוס ביבשת. מאז שדגם זה הוצג, נמכרו ממנו 170,000 יחידות באירופה, ו-70% מהרוכשים היו לקוחות חדשים של המותג. בעולם נמכרו כמיליון יחידות של דגם זה, כך שמדובר בהחלט בסיפור הצלחה. 

ממדים, עיצוב
הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית המודולרית החדשה של טויוטה/לקסוס.  כקודמו, הוא חולק אותה רצפה המשרתת את טויוטה ראב4, ואורך בסיס הגלגלים, 269 ס"מ, זהה. הדגם החדש גדול מקודמו; הוא ארוך ורחב ב-2 ס"מ ל-466 ס"מ ול-185.5 ס"מ בהתאמה. לגובה התווספו 5 ס"מ, ל-164 ס"מ. 

לקסוס NX 2021 החדש נחשף
צילום: לקסוס

לפי אנשי לקסוס, לדגם החדש פרופורציות דינמיות יותר בזכות הפלטפורמה החדשה. העיצוב מבטא את השלב הבא של שפת העיצוב "L-finesse", והכיוון הוא מופע בוגר וחסון יותר. ביטוי לעיצוב החדש נמצא גם בחלק האחורי של הדגם החדש, שם בולט קו תאורה רוחבי המחבר את הפנסים בצדדים, וכיתוב שם המותג במקום הסמל. 

מפרט, טכנולוגיה
לפי לקסוס, הדגם החדש טוב מקודמו בהקשר הדינמי, עם ניהוג עדיף בזכות השיפורים שנעשו בפלטפורמה, כולל מרכז כובד שהונמך.  

לקסוס NX 2021 החדש נחשף
צילום: לקסוס

הדגם החדש של NX יוצע במערב אירופה עם חטיבת הכוח ההיברידית המוכרת של טויוטה/לקסוס המשרתת גם את ראב4. ליחידה זו מנוע בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר, ויחד עם המנוע החשמלי התפוקה הכוללת היא 242 כ"ס. גרסה זו, המכונה 350H, מוצעת עם הנעה קדמית או כפולה, ומשך ההאצה של זו הקדמית ל-100 קמ"ש הוא 7.7 שניות. 

במזרח אירופה יוצעו גרסאות בנזין אטמוספרי 2.5 ליטר וטורבו-בנזין 2.4 ליטר בהספקים של 199 ו-279 כ"ס בהתאמה. אלה יצוידו בתיבה אוטומטית חדשה עם שמונה הילוכים וההנעה כפולה. 

לקסוס NX 2021 החדש נחשף
צילום: לקסוס

בפסגת ההיצע נמצאת הגרסה ההיברידית-נטענת 450h+, ראשונה מסוגה בלקסוס. גם זו זהה לראב4 בגרסה המקבילה; לגרסה זו מנוע חשמלי נוסף מאחור, הספק משולב של 306 כ"ס והנעה כפולה, ומשך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מעט יותר מ-6 שניות. לגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש וטווח הנסיעה בחשמל בלבד 63 ק"מ. 

סביבת נהג, מערכות
עיצוב סביבת הנהג חדש, ולפי לקסוס הרעיון המוביל אותו נקרא ביפנית טאדזונה (Tadzuna), המתייחס לשליטת הרוכב בסוס באמצעות המושכות. החלק מהמרכז שמאלה מוטה כלפי הנהג, ואמור לבטא את המיקוד בנהיגה, ואילו החלק הימני יותר, מול הנוסע, אמור ליצור תחושה אוורירית יותר.

לקסוס NX 2021 החדש נחשף
צילום: לקסוס

במרכז הקונסולה בולט צג "14 גדול המשרת מולטימדיה מתקדמת, והיא מהירה פי 3.6 מקודמתה וכוללת פיקוד קולי. 

בדגם החדש מערכת אלקטרונית ייחודית לידיות פתיחת הדלת, ומשולב בה מערך המונע  יציאה מסוכנת. הדגם החדש מצויד במערך הבטיחות המתקדם ביותר של היצרן שכינויו LSS3.

לקסוס NX יגיע לישראל בתחילת 2022. 

לקסוס NX 2021 החדש נחשף
צילום: לקסוס