דאצ'יה הכריזה על מתיחת פנים של דאצ'יה דאסטר, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) שלה, וזו נעשתה לדור השני של הדגם שהושק ב-2017 (עדכון מנוע בנזין ב-2019). הדור הראשון הוצג ב-2010 ומאז נמכרו כ-1.9 מיליון דאסטרים ברחבי העולם.

בחוץ ובפנים
כמקובל במתיחות פנים, הממדים החיצוניים לא השתנו, והדגם עבר ריענון עיצובי. מלפנים יחידות תאורה חדשות, פגוש ושבכה שעוצבו מחדש ודמוי מגן גחון בולט מאשר קודם. מאחור עיקר השינויים ביחידות תאורה חדשות. סביב חישוקים קלים בעיצוב חדש בקוטר "16 ו-"17, וגם צבע מרכב חדש, 'כתום מדבר'. 

דאצ'יה דאסטר 2022 המחודש נחשף
צילום: דאצ'יה

דאצ'יה מציינת כי השינויים בעיצוב הובילו גם לשיפור מסוים ביעילות האווירודינמית של המרכב, אך לא מפרטת מעבר לכך. 

נתוני המרכב לנהיגת שטח טובים כמקודם, ומשובחים ביחס לרכבי פנאי; מרווח גחון של 21.7 ס"מ בגרסת ההנעה הקדמית, ו-21.4 ס"מ בהנעה הכפולה; זווית הגישה היא 30 מעלות, זווית הבטן 21 מעלות, וזווית הנטישה 34 מעלות (33 מעלות בכפולת ההנעה).

דאצ'יה דאסטר 2022 המחודש נחשף
צילום: דאצ'יה

סביבת הנהג לא שונתה באופן משמעותי, אך כוללת מולטימדיה חדשה עם צג מגע חדש "8 הגדול מקודמו ("7) וזה ממוקם באופן בולט יותר וקרוב יותר לנהג. בנוסף, למושבים ריפוד חדש ומשענות הראש עוצבו מחדש. בין המושבים משענת יד חדשה עם טווח כוונון רחב, ומתחתיה תא אחסון בנפח 1.1 ליטר ושני שקעי USB.

השינוי החשוב
חידוש משמעותי בהיצע הגרסאות של דאסטר עשוי להיות רלוונטי מאוד לשוק המקומי. גרסת הבנזין החזקה – טורבו, 1.3 ליטר 150 כ"ס – תוצע לראשונה עם תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. בנוסף, מנוע הבנזין הזה יוצע גם עם הספק של 130 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית. תוצע גם גרסת TCe 90 חלשה יותר – טורבו-בנזין 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 90 כ"ס עם תיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. כל מנועי הבנזין יוצעו רק בגרסת ההנעה הקדמית בלבד.

דאצ'יה דאסטר 2022 המחודש נחשף
צילום: דאצ'יה

לצד גרסאות הבנזין, מנוע הדיזל - 1.5 ליטר, 4 צילינדרים, 115 כ"ס – מוצע ללא שינוי עם אותה תיבה ידנית שיש לה 6 הילוכים ובהנעה קדמית או כפולה.

עם זאת, במהלך מתיחת הפנים לא שונה המפרט הבטיחותי, וגם כעת הוא אינו כולל מערכות אקטיביות.

דאצ'יה דאסטר 2022 המחודש נחשף
צילום: דאצ'יה