מקצוע המחסנאי הוא אחד המקצועות המבוקשים ביותר במרכזי השירות. הסיבה לכך פשוטה: ללא יכולת לספק בזריזות ובדייקנות את החלק הנדרש לטיפול או לתיקון התקלה, מרכז השירות יחדל מלהתקיים. כמעט כל רכב שנכנס למרכז השירות, בין אם לטיפול שוטף ובין אם לתקלה מורכבת, זקוק לחלקים אשר ינופקו על ידי המחסנאי. 

מה ההבדל בין מחסנאי בענף הרכב למחסנאי בענפים אחרים?
ענף הרכב, כידוע, עבר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות וצפוי לעבור שינויים רבים בשנים הקרובות. שינויים אלו משנים ומוסיפים חלפים רבים אותם יש לנהל באופן מדוייק ומאורגן, ולכן, מרכזי השירות, במיוחד הגדולים שבהם, מיחשבו את מחסני החלפים. 

עושים סדר - עולמם של מחסנאי הרכב במרכזי השירות
צילום: יח"צ

תוכנות המחשב מחוברות למסופי נתונים, מנהלות את המלאי ומזמינות, בעת הצורך, מלאי חדש למחסן. על המחסנאי להכיר את התוכנות ולוודא כי לא קיימים חוסרים בפריטים השונים. הסיבה לכך היא שחוסרים אלו עלולים להשאיר רכב על הליפט זמן ארוך מהדרוש והמשמעות של זה היא הפסד כספי למרכז השירות. 

המחסנאים בענף הרכב עובדים באופן עצמאי ולכן דרושה משמעת עצמית ומוסר עבודה גבוהים. תכונות אלו חשובות במיוחד לטובת הטיפול הנדרש בשרשרת האספקה: ניהול המלאי, איתור חוסרים, חיזוי דרישות עתידיות, ניהול וקבלת ההזמנות, פריקת החלפים, תיעוד וקטלוג החלפים, שינוע החלפים ועוד.

עושים סדר - עולמם של מחסנאי הרכב במרכזי השירות
צילום: יח"צ

בהמשך הקריירה המקצועית, מחסנאים יכולים להתקדם למגוון תפקידים וביניהם: מנהל מחסן ראשי, אחראי על ניהול ההתקשרות מול היצרן בחו"ל ועוד. 

מיותר לציין שכמו התפקידים האחרים בענף הרכב אותם כבר סקרנו בכתבות הקודמות, גם תפקיד המחסנאי פונה ומתאים לקהל הנשי. 

עושים סדר - עולמם של מחסנאי הרכב במרכזי השירות
צילום: יח"צ

דרישות תפקיד המחסנאי במרכז השירות
רוב מרכזי השירות יגייסו מחסנאי שעבר את ההסמכה וההכשרה המתאימים לתפקיד. משרד העבודה מספק למעוניינים קורס רלוונטי העוסק בניהול מחסן וניהול מלאי. בנוסף, כפי שציינו קודם, חלק עיקרי בעבודתו של המחסנאי הוא מול מערכת ניהול המלאי, והיכרות קודמת עם מערכת שכזו תהווה יתרון משמעותי בקבלה לעבודה במרכזי השירות הגדולים והמורכבים יותר. 

בחן את עצמך – האם אתה יכול להיות מחסנאי מרכז שירות מצויין?
# יש לי יכולת עבודה בצוות
# אני מסוגל לעבוד תחת לחץ
# יש לי אנגלית ברמה גבוהה לצורך התנהלות מול היצרן בחו"ל
# אני מסוגל לעבוד מול מחשב וללמוד מערכות תוכנה חדשות
# יש לי הבנה טכנית בסיסית בעולם הרכב 
# אני אדם שאוהב סדר ודיוק

עושים סדר - עולמם של מחסנאי הרכב במרכזי השירות
צילום: יח"צ

על פי אתר www.autojob.co.il, נכון להיום, קיימת דרישה גבוהה מאד למחסנאים טובים. דרישה זו עולה על ההיצע הנוכחי בשוק ולכן, אם אתם מאמינים שיש לכם את תכונות הבסיס הרלוונטיות, תוכלו למצוא עבודה בתור מחסנאי במרכז שירות הקרוב לביתכם בשכר אטרקטיבי במיוחד. 

מעוניינים ללמוד את התחום הזה או תחומים אחרים בענף הרכב? אתר אוטוג'וב הכין עבורכם סקירה של הקורסים השונים ומקומות הלימוד: https://www.autojob.co.il/education/

עושים סדר - עולמם של מחסנאי הרכב במרכזי השירות
צילום: יח"צ