מקס וורסטפן ורד בול הוכתרו כמנצחים בגרנד פרי של בלגיה שנערך אתמול (ראשון) במסלול ההיסטורי של ספא. אותה הכרזה יחד מתן נקודות לכל אלה שהיו על המסלול עם סיום האירוע, נעשו לאחר שבפועל, ובגלל מזג אוויר גשום במיוחד, המירוץ לא התקיים. כל שהתרחש אחר הצהרים במשך שלוש שעות, היה הקפות ספורות מאחורי מכונית קוצבת.

בכך היה המירוץ בבלגיה לראשון בהיסטוריה של פורמולה 1 שהסתיים ללא רגע תחרותי.

פורמולה 1, בלגיה: וורספן מנצח במירוץ שלא היה
צילום: מרצדס

גשם, הרבה גשם 
גשם שוטף ליווה את סוף השבוע בספא, גם במקצה הדירוג. בשלב המכריע שלו הוא אף הופסק אחרי תאונה קשה של לנדו נוריס המצוין במקלארן, שהיה עד אז מהיר במפתיע. המכוניות של מרצדס לא היו במיטבן על המסלול הרטוב, ומנגד היה זה ג'ורג' ראסל שהרשים מאד עם המכונית של וויליאמס שלרוב מדורגת בקצה הטור. ראסל קבע את ההקפה המהירה ביותר, ורק ברגע האחרון סיים וורסטפן את ההקפה שלו בזמן טוב יותר ונטל את העמדה הבכירה. המילטון הצליח למזער נזקים, והצליח לסיים את מקצה הדירוג עם הזמן השלישי בטיבו. אחריו התמקמו דניאל ריקרדו במקלארן השנייה וסבסטיאן פטל שניצל את הגשם כדי להפתיע עם אסטון מרטין.

המירוץ שלא רץ
איש לא יכול היה לשער עד כמה משמעותית תהיה התוצאה במקצה הדירוג. ביום המירוץ עצמו ירד גשם סוחף, ואחרי מספר דחיות הוזנק המירוץ ב-15:25, איחור של 25 דקות. אולם, לאחר מספר הקפות מאחורי מכונית קוצבת, הוחלט שלא להזניק את המירוץ ולהמתין לשיפור במזג האוויר. 

אלא שמזג האוויר לא ממש השתפר. בתום שלוש שעות של המתנה המירוץ הוזנק במגבלת זמן של שעה. אבל התנאים היו עדיין קשים, בפועל המכוניות ביצעו שתי הקפות וחצי לפי סדר ההזנקה – ואז הונף הדגל האדום והן חזרו לרחבת הטיפולים.

פורמולה 1, בלגיה: וורספן מנצח במירוץ שלא היה
צילום: מרצדס

תקנון פורמולה 1 קובע כי במירוץ שבוצעו בו יותר מ-2 הקפות אך פחות מ-75% מאורכו  יקבלו הנהגים מחצית מהנקודות לפי המיקום. כתוצאה מכך, ולמרות שוורסטפן הוכרז כמנצח והמילטון הוכרז כמי שסיים שלישי את המירוץ, הם קיבלו 12.5 ו-7.5 נקודות, ולכן האלוף היוצא נותר בעמדת ההובלה באליפות, עם יתרון של 3 נקודות.

ראסל היה המרוויח העיקרי, עם הישג היסטורי עבורו – פעם ראשונה שהוא מסיים בשלישיית הצמרת, וזו גם תוצאה מעודדת לוויליאמס, הרגילה למאבקי תחתית. מי שכן הצליח להפסיד היה סרג'יו פרז, נהגה השני של רד בול, שהחליק מהמסלול כשהמכוניות יצאו להקפת החימום לפני ההתחלה המתוכננת של המירוץ. 

שלושת המנצחים לא היו כמובן מאושרים מהדרך בה זכו. והיטיב לבטא זאת המילטון, שטען שיש להחזיר לצופים שהגיעו את הכסף: "כסף מדבר, ושתי הקפות הן סצנריו של כסף. כולם קיבלו את הכסף שלהם, אז גם לצופים מגיע. זו בושה שלא יכולנו לדחות המירוץ ליום המחרת... אני חושב שהספורט עשה היום בחירה רעה". 

פורמולה 1, בלגיה: וורספן מנצח במירוץ שלא היה
צילום: מרצדס

גרנד פרי בלגיה, מסלול ספא, 29.08.21
1. מקס וורסטפן – רד בול 
2. ג'ורג' ראסל – וויליאמס 
3. לואיס המילטון – מרצדס 
4. דניאל ריקרדו – מקלארן 
5. סבסטיאן פטל – אסטון מרטין 
6. פייר גסלי – אלפא טאורי 
7. אסטבן אוקון – אלפין 
8. שארל לקלר – פרארי 
9. ניקולאס לאטיפי – וויליאמס 
10. קרלוס סיינז – פרארי 

פורמולה 1, בלגיה: וורספן מנצח במירוץ שלא היה
צילום: מרצדס

אליפות העולם לנהגים אחרי 12 מירוצים (מתוך 22)
1. לואיס המילטון – 202.5 נק'
2. מקס וורסטפן – 199.5 נק' 
3. לנדו נוריס – 113 נק' 
4. ואטרי בוטס – 108 נק'   
5. סרג'יו פרז – 104 נק'

אליפות העולם ליצרנים אחרי 12 מירוצים (מתוך 22) 
1. מרצדס – 310.5 נק'
2. רד בול – 303.5 נק' 
3. מקלארן – 169 נק'
4. פרארי – 165.5 נק'  
5. אלפין – 80 נק'

פורמולה 1, בלגיה: וורספן מנצח במירוץ שלא היה
צילום: מרצדס