ב.מ.וו ישראל החלה בשיווק הגרסה ההיברידית-נטענת החזקה ביותר של ב.מ.וו סדרה 5, הלא היא 545e. מכונית הסלון של היצרן הבווארי, ראשונה בין הדגמים העכשוויים שלו, נחנכה ב-1972, מכהנת כעת בדור השביעי שלה שהוצג ב-2016, ועברה מתיחת פנים ב-2020.

במסגרת זאת נוספה להיברידית-נטענת 530e גם גרסה חזקה בהרבה, לטווח חשמלי גדול יותר, 545e. שיווקה של זו מתחיל כעת, חצי שנה לאחר שהחלה המכירה של 530e המחודשת

ב.מ.וו סדרה 5 2022 (פלאג אין הייבריד, 545e) בארץ – החל מ-565,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

השינוי הגדול
ל-545e מנוע טורבו-בנזין 3 ליטר עם 6 צילינדרים בטור המייצר 286 כ"ס ומנוע חשמלי המייצר 109 כ"ס, לתפוקה משולבת של 394 כ"ס ו-61.2 קג"מ. התיבה היא אוטומטית 8 הילוכים וההנעה כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.6 שניות, והמהירות המרבית 250 קמ"ש. לגרסה זאת סוללה 12 קוט"ש והטווח החשמלי המוצהר הוא 48 ק"מ. צריכת הדלק המוצהרת היא 47.6 ק"מ/ל', והציון הירוק 2. 

להשוואה, ל-530e מנוע בנזין 2.0 ליטר ו-4 צילינדרים (186 כ"ס) לתפוקה משולבת של 292 כ"ס ו-42.8 קג"מ, הנעה אחורית, 6.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-235 קמ"ש; הטווח הוא 56 ק"מ, וצריכת הדלק היא 62.5 ק"מ/ל'. 

כאן יצוין כי ההספק המרבי בשתי הגרסאות הוא ב-E בוסט, לפרק זמן של 10 שניות. 

ב.מ.וו סדרה 5 2022 (פלאג אין הייבריד, 545e) בארץ – החל מ-565,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו

אבזור, מחיר
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב,  ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית. 

רמת הגימור 'M ספורט' עשירה מזו שפגשנו באחות הצנועה יותר, ומחירה 565,000 שקלים, 80,000 שקלים יותר מאשר 530e באותה רמת גימור. זו כוללת, בין השאר, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם מתקדם, סגירה רכה לדלתות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות וכמו לאחוריים ריפוד עור נאפה, מערכת שמע של הרמן קרדון.  

ב.מ.וו 545e מוצעת גם ברמת הגימור 'M סופריור', מחירה של זו הוא 595,000 שקלים, ולזו גם מצלמות היקפיות, מערכת שמע של B&W.

ב.מ.וו סדרה 5 2022 (פלאג אין הייבריד, 545e) בארץ – החל מ-565,000 שקלים
צילום: ב.מ.וו