בתערוכת IAA הנערכת במינכן הציגה רנו את מגאן E-Tech החדש, רכב פנאי כל חשמלי חדש, במהדורה לייצור. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה CMF-EV של רנו-ניסאן וחולק אותה עם דגמים חדשים כמו ניסאן ארייה, מובילייז לימוזינה ועוד.

רנו מגאן E-Ttech 2022 נחשפה במלואה
צילום: רנו

המופע
ברנו מגדירים את מגאן E כראשון בדור החשמלי 2.0, הפותח "פרק חדש" במסע החשמלי של רנו שהחל לפני כעשור. העיצוב החיצוני משלב מרכיבים של רכב פנאי והאצ'בק משפחתי, ליצירת מה שרנו מגדירה כ"קרוסאובר". הלוגו החדש של רנו עושה בדגם זה את הופעת הבכורה שלו.

בסיס הגלגלים של מגאן E הוא כמקובל בדגמים קומפקטיים (C-SUV) ועומד על 270 ס"מ, גדול ב-3 ס"מ מזה של רנו מגאן הרגילה. עם זאת, ממדי המרכב קטנים, כמו אלה של דגמי פנאי קטנים (B-SUV): האורך, 421 ס"מ, קטן ב-2 ס"מ מזה של רנו קפצ'ור, נמוך משמעותית ב-6.5 ס"מ ממנו ל-150.5 ס"מ ואילו הרוחב זהה (180 ס"מ). נפח תא המטען גדול יחסית, 440 ליטרים, וברנו מציינים כי לכבל הטעינה תא נפרד משלו (22 ל').
 
רנו מגאן E-Ttech 2022 נחשפה במלואה
צילום: רנו

מבנה סביבת הנהג משמר את המרכיבים העיקריים שיש בדגמים עכשוויים, וזה כולל לוח מחוונים מוקרן בגודל "12.3 וגם כאן בולט מסך מולטימדיה אנכי וגדול ("12). רנו מציינת שכל הריפוד עשוי מחומרים ממוחזרים, וכי ניתן יהיה למחזר כ-95% מהרכב בתום תקופת השירות שלו. בדבריה לעיתונות, מפרטת היצרנית ארוכות על תאורת האווירה העשירה שניתן להתאימה למצב רוחו של הנהג.

רנו מגאן E-Ttech 2022 נחשפה במלואה
צילום: רנו

התוכן
רנו מגאן E מוצע עם 2 מנועים חשמליים לבחירה: האחד מייצר 130 כ"ס ו-25.5 קג"מ, השני 218 כ"ס ו-30.6 קג"מ. גם בתחום הסוללות שתי אפשרויות: 40 קוט"ש או 60 קוט"ש, לטווח נסיעה של 298 ק"מ או 467 ק"מ בהתאמה (WLTP). ניתן לטעון את הסוללות במטען מהיר עד 130 ק"ו.

ברנו מתגאים במבנה הסוללה שגובהה בשתי הגרסאות עומד על 11 ס"מ בלבד, ליצירת מרכז כובד הנמוך בכ-9 ס"מ ביחס למגאן עם מנוע הבעירה פנימי. בנוסף, הסוללה החדשה קטנה בכ-40% ביחס לסוללה מקבילה ברנו זואי (41 ק"ו בארץ) ומשקלה עומד על 395 ק"ג.

רנו מגאן E-Ttech 2022 נחשפה במלואה
צילום: רנו