חברת סיטי טרנספורמר הודיעה על כך שקבוצת לובינסקי – יבואנית מותגי PSA (פיג'ו, סיטרואן, אופל, DS), MG, ק.ט.מ, אינדיאן – תהיה שותפה אסטרטגית שלו. לובינסקי רכשה 2.5% ממניות סיטי טרנספורמר, ולפי דני דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, החברה מאמינה "שהמוצר יכול בהחלט להשתלב גם בארסנל המכוניות שלנו בישראל".

למהלך זה משמעות רבה הן עבור סיטי טרנספורמר, שחוברת ליבואן ותיק מאוד שיש לו רשת שיווק כלל-ארצית, הן עבור לובינסקי, הנכנסת כשותפה במיזם רכב, ומפגינה בהקשר זה עניין פעיל בפתרונות תעבורה חשמליים.

לובינסקי רכשה מניות בסיטי טרנספורמר
צילום: יח"צ

סיטי טרנספורמר הציגה את הדגם CT1 בישראל בחודש אוגוסט, השיקה אותו בתערוכת מינכן בתחילת ספטמבר, והוא ייכנס לייצור מלא כבר ב-2023.

בראש מיזם זה, שהחל את דרכו ב-2014, עומד המנכ"ל ד"ר אסף פורמוזה, ובהנהלתו גם אודי מרידור סמנכ"ל תפעול ואסטרטגיה, אייל קרמר מנהל העיצוב. פרופסור יוהאן טומפורדה, מי שהוביל בתחילת שנות התשעים את פרויקט סמארט במרצדס, היה ונותר אחד השותפים האסטרטגיים של החברה וסייע גם בתכנון הרכב. אב הטיפוס המקורי הושלם ב-2017.

לובינסקי רכשה מניות בסיטי טרנספורמר
צילום: סיטי טרנספורמר

הדגם CT1 הוא רכב חשמלי דו-מושבי המוגדר כ"קוודריסייקל" (Quadricycle), סוג רכב ארבעה-גלגלים לפי הגדרות הרכב האירופאיות. הרכב מוגבל בהספק ל-20 כ"ס ובמהירות ל-90 קמ"ש. לרכב כזה יש הקלות במיסוי ומחייב את הנוהג בו ברישיון נהיגה. הייחוד בדגם זה הוא במנגנון המאפשר את הצרתו של החלק התחתון מרוחב של 140 ס"מ בתנועה ל-100 ס"מ בחנייה. דגם זה מיועד לשני נוסעים ובהמשך תוצע לו גם גרסה מסחרית. 

הרכב החשמלי ייוצר באירופה ב-2023 בהיקף מלא של 15,000 יחידות לשנה, ולפי התכניות שנמסרו עם הצגתו כאן, 2000 יחידות יוקצו לשוק המקומי.  

לובינסקי רכשה מניות בסיטי טרנספורמר
צילום: סיטי טרנספורמר