אנו רואים את השינוי בערים ובייושובים ברחבי הארץ, בכירים בממשלת ישראל התבטאו בנושא, מנהיגי מדינות העולם נפגשו בגלזגו לועידת האקלים. הכיוון ברור, המגמה נקבעה - אנו צועדים בצעדי ענק לעבר עתיד נקי מזיהום אוויר הנובע מכלי רכב, להיפרדות ממנועי בעירה פנימית ומעבר לכלי רכב חשמליים ומחושמלים.

לא יכולים לחכות? כנסו לאתר החשמלי של 'אוטו' כבר עכשיו

היתרונות בסוג כזה של הנעה ברורים: נסיעה נקיה מזיהום ישיר, העברת מקור הזיהום הרחק מאוכלוסיה, אפשרות לשימוש במקורות אנרגיה מתחדשים, חסכון עקיף בעלויות התפעול. האתגרים עדיין קיימים: תשתית עמדות טעינה לרכב חשמלי - הציבוריות והפרטיות - טעונות שיפור, למשל; ונדרש סיוע מהמחוקק בעניין זה ואחרים.

מחפשים עמדות טעינה? להלן קישור ישיר - מפת עמדות טעינה

ברוך הבא: הכירו את האתר החשמלי החדש של 'אוטו'
צילום: יצרן

ובכל זאת, למרות האתגרים (מי אמר טווח?), ובזכות היתרונות הרבים, ממש בימים אלה אנחנו חווים את השינוי שקורה בקצב מואץ, כאשר קצב העלייה של רכב חשמלי לכבישי ישראל מכפיל את עצמו ויותר מכך בכל שנה. בשנת 2019 כ-0.2% מסך המסירות בישראל היו של כלי רכב חשמליים, בשנת 2020 הנתון עמד על 0.7%, יותר מפי 3(!). בשנת 2021 נרשם נתון גבוה משמעותית: בשנת 2021, עם כמעט 11,000 מכוניות חשמליות שעלו על הכביש, הן היוו כמעט 4% מהשוק - יותר מפי 5.7(!) ביחס לחלקן בעוגה בשנת 2020. אגב, השנה זו השנה הראשונה בה היו חודשים בהם מכונית חשמלית הייתה הנמכרת ביותר בישראל, ותודה לטסלה, והמשפחתית הגדולה הנמכרת ביותר הייתה גם היא חשמלית (ושוב תודה לטסלה).

ברוך הבא: הכירו את האתר החשמלי החדש של 'אוטו'
צילום: איתן קג'יה, רועי רוזן

בקיצור, כבר דובר רבות מעל דפי האתר והמגזין של 'אוטו' בפרט והתקשורת בכלל על העתיד החשמלי. לכן הרגשנו שהגיעה העת לתת לתחום את הבמה הראויה לו, עם סיקור מקיף וייעודי לכל מה שחשמלי.

הכירו את האתר רכב חשמלי, בו נעלה תוכן ייעודי לתחום החשמלי - חדשות, מבחנים, ידיעות, מדריכים, מפת עמדות טעינה עדכנית (ומתעדכת) וכל מה שרלוונטי לרוכשי וחובבי רכב חשמלי הנמצאים בשלבי המעבר השונים. באתר תוכלו לקרוא על רכבי פלאג-אין הייבריד, חשמליים מלאים ועל העתיד החשמלי.

ברוך הבא: הכירו את האתר החשמלי החדש של 'אוטו'
צילום: מערכת אוטו

מזמינים אתכם להיכנס ולעקוב אחרי כל מה שחשמלי ב'אוטו' - לחצו כאן לכניסה לאתר.

ברוך הבא: הכירו את האתר החשמלי החדש של 'אוטו'
צילום: מערכת אוטו

 

*פורסם ב-11.01.22 (עודכן)