איך נוצר הקשר עם Skywell?
"קבוצת כדורי שאפה להיכנס לתחום יבוא הרכב מזה הרבה שנים. היא מכירה היטב את התחום, יש לה קשרים ענפים בסין והיא חיפשה מותג עם בשורה שמתאים לארץ. הקשרים בסין הובילו ליצירת הקשר עם Skywell. בדקנו מספר מותגים אבל חיפשנו את זה שיתאים לדרישות הלקוח הישראלי ואת השותף העסקי שיאפשר לנו להיות שחקן מוביל בתחום בארץ".

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: פבל צ'רניצקי

עד כמה קשה ההחלטה ליבוא מותג שאינו מוכר?
"אני לא אוהב את המילה 'קושי' אני מעדיף לומר 'אתגר'. זה אתגר גדול אבל האינטימיות שנוצרה עם היצרן והעובדה שהוא חלק מקונצרן ענק בסין שקיבל החלטה אסטרטגית להיכנס לעולם הרכב יוצרת אמון. אתה רואה כאן איכויות וערך מרשימים ביחס לזמן הקצר, יש פה אתגר לבנות את המותג ואת הערכים שיוצמדו אליו. המותג חדש אבל קבוצת כדורי היא שחקן ותיק ומנוסה, והשילוב של שניהם ידע לתת ביטחון ללקוח".

האם לא קשה לשכנע לקוחות לשלם לא מעט על רכב של מותג חדש?
"השיח היום אינו רק מותגי אלא גם מוצרי. כאשר אין מוצרים גרועים השיח מתמקד בתמורה, באיכות ובחוויית השירות. בסופו של דבר אנחנו מציעים רכב עם מפרט שאינו מתפשר במרכב D-SUV עם טווח של 460 ק"מ ובמחיר שמתחרה גם ברכב רגיל. אנחנו מנגישים עימו אבזור שהלקוחות הכירו מעולמות היוקרה. הכל מכוון למה שהלקוח מקבל תמורת התשלום, וכאן ואנחנו מציעים חבילה ללא תחרות".

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: פבל צ'רניצקי

האם לא חשבתם להביא גרסאות זולות יותר?
"יכולנו להביא את הדגם במפרט נמוך יותר אבל קיבלנו החלטה אסטרטגית שאנו בונים מותג לטווח ארוך, ולכן בחרנו להביא לצרכן הישראלי שאינו מתפשר את המפרט העשיר ביותר של היצרן. יכולנו להביא גרסת טווח קצר של 350 ק"מ אבל אנחנו חושבים שטווח הנסיעה הארוך מאפשר לצרכן הישראלי לרכוש כלי חשמלי גם כרכב ראשון במשפחה ולהיגמל מחרדת הטווח.

"אנחנו מתכוונים להיות שחקן מוביל בתחום החשמלי בישראל, ולכן בחרנו שלא להתפשר בהקשר של המחיר בחבילה שאנו מציעים. כל החלטה שנקבל תהייה בראייה ארוכת־טווח לטובת התפתחות המותג ולא עבור מספרים בטווח הקצר".

בשנתיים האחרונות הגיעו מותגים סיניים רבים. ממי מהם היה ניתן ללמוד ומה?
"אני אוהב ללמוד מטעויות ושואף שלא לחזור עליהם. לכן עוד לפני תחילת המסירות ללקוחות נחנוך בחודש הבא מרכז ייעודי לרכב חשמלי בראשון לציון, וזה יכלול אולם תצוגה ומרכז חוויית לקוח, משרדי הנהלה, מרכז שירות ארצי, מחסן חלפים, מרכז טרייד־אין ומתקן אחסנה. אין הרבה יבואנים שיודעים להציע מתקן כזה עוד לפני תחילת המסירות. זו דוגמא מצוינת לניסיון של קבוצת כדורי".

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: עמית אגרונוב

אנחנו רואים ופוגשים בשפע מותגים סינים חדשים. האם לדעתך הם ישרדו?
"שוק הרכב בסין אימץ ראשון את הטכנולוגיה החשמלית ובקנה מידה גדול. לתעשיות הרכב המסורתיות היה יתרון במנועים ובתיבות הילוכים, אבל כאשר הטכנולוגיה עוברת לתחום החשמלי זה משתנה. מערך התמיכה האסטרטגית של המדינה והיכולת לגייס הון הביאו את סין להיות מובילה בנושא, ובמדינה פועלים היום מעל 100 מותגים. אין ספק שלא כולם יהיו איתנו בטווח הארוך, ולכן החשיבות הגדולה שייחסנו לבחירת המותג שאנו מביאים ולגב שעומד מאחוריו".

עד כמה שונה העבודה מול מותגים סיניים כמו Skywell?
"שוק הרכב הישראלי הוגדר כאסטרטגי על־ידי Skywell  וכתוצאה מכך אנחנו נהנים מעדיפות ומקשר אינטימי ושוטף עם היצרן. המחויבות הזו מאפשרת לנו להציע ממשק מלא בעברית, התאמות לאפליקציית ווייז וגם שילוב מערכות בטיחות מלאות".

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: תומר פדר

שנת 2021 קרובה לסיום. מה יכולתם ללמוד ממנה בהקשרים שלכם?
"באמצע מרץ התרחש אירוע מכונן: כניסת טסלה לשוק. מבחינתנו לא יכולנו לקוות למשהו טוב יותר. היא האיצה את הלגיטימציה של רכב חשמלי ואת ההבנה שהשוק הולך לשם, וגם תרמה לפיתוח התשתיות בכלל המדינה. זה אפילו נתן לגיטימציה להבאת רכבים מסין (יחידות רבות ובהיקף משמעותי של טסלה מודל 3 הגיעו מסין; א.ש). מצד שני היא הבהירה לנו את החשיבות בהקמת מערך שירות וביכולת להיות בקשר ישיר עם הלקוח".

לאיזה עוד דגמים ניתן לצפות מ-Skywell?
"בשנה הבאה נשיק גרסאות של שישה ושבעה מקומות של Skywell ET5 בזכות הממדים הנדיבים של הדגם. בשנתיים הקרובות נציג ארבעה דגמים חדשים בפלחים החשובים בשוק".

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: תומר פדר
מי אתה רואה כמתחרים כרגע?
"אין ספק שהמתחרים הישירים מבחינת מידות ומפרט הם סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5, ובעתיד מודל Y של טסלה. עם זאת, אני חושב שבשילוב המפרט, האבזור, המחיר, טווח הנסיעה, אין לנו כעת מתחרה ישיר".

מה הציפיות שלכם מבחינת מכירות בשנה הקרובה ובעתיד?
"קבוצת כדורי ו-Skywell מכוונים להיות גורם דומיננטי בתחום החשמלי בישראל. אני חושב שהפוטנציאל ענק לאור הצמיחה המהירה בתחום, כך שיכול להיות שמדובר ב־500 יחידות כמו שיכול להיות שמדובר ב־5000 יחידות. הגורם המגביל מבחינתנו הוא בניית היכולת לתת שירות מיטבי ואיכותי ללקוח.

"עם השילוב של יצרן חזק והגב של קבוצת כדורי אנחנו מכוונים להיות בחמישייה המובילה במכירות רכב חשמלי בישראל".

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: תומר פדר

לקבוצת כדורי קשר עם צ'רי. באיזה מצב הוא נמצא כיום?
"צ'רי היא מיצרניות הרכב הוותיקות והמובילות בסין, מהראשונות שיצאו לאירופה. כניסת תקני יורו 5 הביאה להפסקת שיווק צ'רי באירופה, אך דווקא חסם זה הוביל להאצת פיתוח הדגמים החשמליים ולמעבר הטכנולוגי אליהם. אנחנו עדיין בקשרים עסקיים איתם ובוחנים את קו המוצרים והתאמתו לקהל הישראלי".

היית מנהל מותג קאדילק בישראל. מה יכולת להביא משם?
"בקאדילק שמנו דגש מרכזי בחוויית הלקוח והכרתי לעומק את צרכן הפרמיום. קאדילק הובילה את התחום של חוויית הלקוח והשירות במותגי היוקרה, וזו חוויה שנרצה לתת ללקוח כעת. הכוונה היא לחשוף את הלקוחות לשירות מיטבי ולחוויית בעלות ערך מוסף שיכללו יועץ שירות אישי, רכב חליפי ועוד". 

על הקו עם מעוז אלמגור, מנהל חטיבת Skywell בישראל / ראיון
צילום: תומר פדר