טויוטה ישראל פרסמה מחירון חדש ובו התייקרות קלה יחסית של 2000-5000 שקלים וזו כוללת את כל הדגמים. יצוין כי התייקרות זו כוללת גם גרסאות היברידיות, שהטבות המס עליהן צומצמה (ומחירן של אחדות כבר עלה השנה), גם דגמים אחרים. 

מבחינה זו טויוטה קורולה היברידית, הסמן המרכזי, התייקרה ב-2000 שקלים, ומחירה כעת החל ב-145,000 שקלים. טויוטה יאריס קרוס ויאריס ההיברידיות התייקרו ב-3100 שקלים ואילו רוב גרסאות ראב4 ב-2100 שקלים. 

טויוטה 2022: התייקרות קלה, חידושים גדולים
צילום: טויוטה

טויוטה ישראל מציינת בימים אלה שיא מכירות שנתי מאז החלה לפעול כאן לפני שלושים שנים, לאחר שמכרה ב-2021 מעל 40,000 כלים. השנה חצתה רבת המכר שלה, קורולה, את רף 300,000 היחידות שנמכרו בישראל לאורך השנים.

דגמים
טויוטה ישראל תשיק במהלך 2022 מספר דגמים חדשים. ראשון ברשימה הוא אייגו X – פנאי מיני (A-SUV) שהוצג בנובמבר 2021 – שיחליף את המיני אייגו ויגיע לכאן במחצית הראשונה של השנה. אייגו X מיוצר במפעל בצ'כיה ששימש בעבר את מיזם טויוטה-PSA ובו יוצרו אייגו הקודמות ודגמי סיטרואן C1 ופיג'ו 107/108, וכעת שייך כולו לטויוטה.

טויוטה 2022: התייקרות קלה, חידושים גדולים
צילום: טויוטה

דגם זה גדול משמעותית מאייגו המוכרת, עיצובו ייחודי, והוא מתבסס על פלטפורמה TNGA של טויוטה בגרסה GA-B המשרתת גם את יאריס, יאריס קרוס. לאייגו X מנוע בנזין אטמוספרי 1.0 ליטר 3 צילינדרים המייצר 72 כ"ס, ולזה משודכת תיבה רציפה; שיפור חשוב ביחס לאייגו היוצאת שצוידה בתיבה רובוטית. 

במחצית השנייה של 2022 יגיע אחד הדגמים החדשים החשובים והמשמעותיים ביותר של טויוטה, גם ביחס לשוק הישראלי. מדובר ב-BZ4X, דגם פנאי כל-חשמלי המבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית חדשה, e-TNGA. פלטפורמה זו תשמש עוד שבעה דגמים של טויוטה ושל לקסוס, גם דגמים של סובארו וסוזוקי. 

טויוטה 2022: התייקרות קלה, חידושים גדולים
צילום: טויוטה

במחצית השנייה של השנה תגיע לכאן הגרסה האירופאית של קורולה קרוס, רכב פנאי קומפקטי שלישי של טויוטה, שיתמקם מתחת לראב 4, מעל טויוטה C-HR. לקורולה קרוס חטיבת כוח היברידית מהדור החמישי והחדש, ולזו מנוע בנזין אטמוספרי 2.0 ליטר, הספק משולב של 197 כ"ס, אפשרות להנעה כפולה. 

טויוטה 2022: התייקרות קלה, חידושים גדולים
צילום: טויוטה