שברולט הכריזה על רכב פנאי קומפקטי חדש וחשמלי לגמרי ששמו כשם דגם מוכר: שברולט אקווינוקס (נוסד ב-2006). בשלב זה לא ברור אם אקווינוקס החשמלי ישווק לצד אקווינוקס לוגם בנזין שהדגם המחודש שלו הוצג לפני כשנה. עם זאת, כבר כעת ניתן לומר כי מלבד השם אין קשר של בין הדגמים, שכן אקווינוקס החשמלי מבוסס על פלטפורמת 'אולטיום' החדשה של GM (מכונה גם BEV3), ומערך הסוללות בשם זה.

שברולט אקווינוקס חשמלי 2023: הצצה ראשונה
צילום: שברולט

העיניים רואות
אנשי שברולט נמנעו להרחיב בנוגע לצד הטכני, אך נזכיר כי בעת הכרזת GM על הפלטפורמה החשמלית החדשה התגאו בחברה באופייה המודולרי של הפלטפורמה, שתתאים לדגמים מכל הגדלים – מקומפקטיים ועד כאלה בממדים "אמריקאיים" של ממש. הפלטפורמה החדשה מאפשרת שילוב בין מספר סוללות (50 עד 200 קוט"ש, טעינה מהירה 150 ק“ו עד 350 ק"ו) שונות למגוון מנועים חשמליים בהספק של 235 כ"ס (מנוע אחד) עד 1,000 כ"ס (שלושה מנועים) וטווח נסיעה בין 480 ק"מ ל-650 ק"מ.

שברולט אקווינוקס חשמלי 2023: הצצה ראשונה
צילום: שברולט

עיצובו של אקווינוקס החדש שונה לחלוטין מזה של הדגם המוכר. המהדורה החשמלית מציגה הופעה מודרנית ו"חלקה" יותר המתאימה יותר לאופיו החשמלי. סביבת הנהג נחשפה במלואה ומספקת לנו הצצה ראשונה לעיצוב החדש של שברולט בתחום זה, וזו כוללת לוח מחוונים ומסך מולטימדיה צפים. 

שברולט אקווינוקס חשמלי 2023: הצצה ראשונה
צילום: שברולט

מהתמונות ומההודעה לעיתונות ניתן ללמוד כי שברולט תציע את אקווינוקס החשמלי ברמת גימור 'LT' מהודרת או 'RS' בעלת אופי ומופע ספורטיביים יותר. שברולט אקווינוקס החשמלי יוצע גם בגרסה מותאמת לציי רכב ולחברות השכרה, ובהודעה נאמר כי מחירו ההתחלתי של אקווינוקס בארה"ב יעמוד על 30,000 דולר בלבד, כמעט 10,000 דולרים פחות ממחירה ההתחלתי של טסלה מודל 3 בארה"ב, כמחצית מטסלה מודל Y. השיווק בארה“ב צפוי להתחיל בסתיו 2022.

שברולט אקווינוקס חשמלי 2023: הצצה ראשונה
צילום: שברולט