בחודש נובמבר האחרון הכריזה קיה על הדור השני של קיה נירו, רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) ה"ירוק" שלה. דגם זה נחשף לראשונה בשנת 2016 והיה הראשון בסגמנט שהציע שלוש יחידות הנעה "ירוקות" – היברידית, היברידית-נטענת וגרסה כל-חשמלית. כעת חושפת קיה פרטים ראשונים על יחידת ההנעה של הגרסה ההיברדית ואת מידותיו של נירו.

מידותיו הטובות
קיה נירו החדש מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי, כך קיה. מערך המתלים דומה לזה של הדגם הפורש: תמוכות מק'פרסון מלפנים, רב-חיבורי מאחור. בסיס הגלגלים של הדגם החדש נמתח כעת על פני 272 ס"מ, 2 ס"מ יותר מזה של הדור היוצא; אורכו 442 ס"מ (6.5 ס"מ יותר), רוחבו 180.5 ס"מ (2 ס"מ יותר), גובהו 154.5 ס"מ (זהה). הגדלת הרכב ומיקום חדש של מצבר ה-12 וולט, אפשרו לקיה להגדיל את נפח תא המטען ל-451 ליטרים בגרסה ההיברידית, 50 ליטרים יותר מאשר בדגם הקודם.

קיה נירו 2022 החדש: מנוע ופרטים טכניים נחשפו
צילום: קיה

קיה מציינת כי לנירו החדש מקדם גרר נמוך של 0.29 – נתון נאה לדגמי פנאי עם מנועי בנזין, מקובל בהקשר ההיברידי, גבוה מזה של דגמים חשמליים ייעודיים ששמו לעצמם כמטרה שיפור מרכיב זה. 

יחידת ההנעה ההיברידית של הדור היוצא מוצאת את דרכה לחרטומו של נירו החדש, אלא שלפי קיה מדובר במהדורה מעודכנת. מנוע הבנזין הוא אותו 1.6 ליטר אטמוספרי המוכר מהדור היוצא, כאן במהדורה מעודכנת מסדרת 'סמארטסטרים' של יונדאי-קיה. נתוניו כמעט זהים לאלה שבדגם הקודם: 105 כ"ס ו-14.7 קג"מ, וכך גם אלה של המנוע החשמלי המפיק אותו הספק של 43.5 כ"ס. ההספק המשולב של המערכת עומד על 141 כ"ס והכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית שיש לה 6 הילוכים. לפי קיה נירו ההיברידי יכסה 20.8 ק"מ לכל ליטר לפי התקן הקוריאני.

הדגם יוצע עם אפשרות לנסיעה כל-חשמלית, אך קיה לא מציינת לאיזה מרחק ומה גודל הסוללה. ניתן יהיה להגדיר מראש מעבר להנעה חשמלית לפי מיקום באזורים קבועים מראש, כמו בתי חולים, מרכזי ערים, בתי ספר ועוד.

קיה נירו 2022 החדש: מנוע ופרטים טכניים נחשפו
צילום: קיה

קצת סביבת נהג
בקיה חושפים גם מעט פרטים על סביבת הנהג המרשימה, וזו עוצבה ברוח הדגם החשמלי החדש EV6. מול הנהג תצוגה עילית בגודל 10 אינץ' המציגה מידע על רכיבי הנהיגה (מהירות, ניווט) ותפקוד מערכות הבטיחות השונות. גודל לוח המחוונים הוא 10.25 אינץ' וכך גם מסך המולטימדיה, ונירו יציע תאורת אווירה עשירה המאפשרת בחירה מבין 74 צבעים שונים. סביבת הנהג תוצע עם שלושה שילובי צבעים לבחירה.

היצע מערכות הבטיחות רחב ומשופר, כך קיה, וכולל התרעה מקדימה לתאונה עם רכב, הולך רגל ואופניים, תנועה חוצה בכניסה לצמתים ובנסיעה לאחור, ניטור שטחים מתים, שמירה על מרכז נתיב ותיקון סטייה, בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת שיוט מותאמת מערכת ניווט, עמעום אוטומטי ועוד.

קיה נירו החדש יגיע לכבישי קוריאה כבר בחודש הקרוב, והשיווק בשאר העולם צפוי עוד השנה.

קיה נירו 2022 החדש: מנוע ופרטים טכניים נחשפו
צילום: קיה