כל כך הרבה מטען צמוד לצמד המילים הזה – הודו, שאכטה של ג'אראס, מוסכניק לבוש סמרטוט חצאית חמוש במברג, בלבד. וגם, אלא מה, הבחורה ההיא.

אנפילד, המותג שפחות מומלץ לאחל לו עד 120 כי זה בדיוק היומולדת שהוא חוגג כרגע, שוב בארץ, ביבוא חדש של ד.ל.ב מוטורספורט (ק.ט.מ, אינדיאן). ואנפילד מגיעה לכאן עם דגמים חדשים של אופנועים, לטוב וגם לרע, מהסוג שרק היא יודעת לעשות.

הגישה ההודית הוותיקה של "אם זה עובד, למה לשנות", השתנתה (יחסית, יחסית) ותשכחו מה"בולט" האלמותי – כי בכל זאת, ולמרות 87 שנות ייצור רצופות (שיא!) הוא כבר לא עמנו. כי בכל זאת. כי מה שברור פתאום הוא כי מה שברור מאליו אצל כל יצרן אחר, מתאים פתאום גם לאנפילד – ובכן: אנפילד מציגה כלים שפותחו ממש לאחרונה(!!!).

1656049
צילום: קושמרו וחברים

רוח חדשה מנשבת. בכלל, רוח חדשה באה מהיצרן ההודי שהחל למכור כבר בחמישים מדינות ואפילו בארצות הברית, שם הגיע למאה סניפים. ב-2015 פתח אנפילד, בחוצפה מסוימת, חנות דווקא במילווקי, מקום שהוא לגמרי לא במקרה הבית של הרלי דייווידסון.

אנפילד החלה את דרכה בבריטניה ב-1901, וייצרה גם אופניים, כלי נשק, רכב עם 4 גלגלים. ב-1933 החלה לייצר את בולט, הרכב המנועי שיוצר הכי הרבה שנים (עד 2020). כמו מותגים בריטיים רבים הגיעה לסוף דרכה שם ב-1971. בניגוד להם המשיכה בדרכה בהודו – ועשתה זאת עוד קודם, ב-1955. ב-1994 נרכשה על-ידי ענק הרכב ההודי אייכר (Eicher). זה האחרון רכש ב-2015 את האריס פרפורמנס הבריטית – ויחד אתה פתחו את GT קונטיננטל – קפה רייסר עם מנוע דו-צילינדרי בנפח 650 סמ"ק.

1656051
צילום: קושמרו וחברים

ראשית כל. זה כלי שקודם כל, לפני הכל - נראה פשוט מעולה. כידון קליפ און ותנוחת רכיבה ספורטיבית, ומי שיש לו החשק והיכולת יכול לשחק ולשפר. וההמלצה הראשונה היא להחליף את האגזוז הארוך מדי. אבל גם איתו הוא מספק הכי הרבה מבטים לשקל, בעיקר בגרסת המכל הכסוף/מראַה שהופך אותו למגנט מחמאות, פשוט יפיוף. למרות ההספק הצנוע הוא מאפשר לנוע עמו במהירות טובה, והשלדה והמתלים מצליחים להנות גם בכביש המפותל – כל עוד לא מגזימים. הבלמים הם של ByBre, שזה קיצור של By Brembo, ואפשר להבין מדוע השם עצמו נעדר מכאן – גם כי הבלמים לא מספקים את הנשיכה שכל ברמבו אמיתי יודע לתת, ועדיין. זה אופנוע של פאן טהור, כזה שאפשר להיות גאים בו, שמחים להחנות אותו מול בית הקפה – ופשוט להסתכל עליו.

על אותו בסיס נוצר גם אינטרספטור שיש לו אותם נתונים אך מתייחד בישיבה זקופה יותר ובמראה רטרואי יותר. בין שניהם הייתי נשאר עם ה-GT.

1656053
צילום: קושמרו וחברים

ההרים ההם. נמשיך אל הימליאן – ואין כלי עם שם מתאים יותר כדי לרכב ברכס ההרים הכביר והנפלא ההוא. זהו אופנוע חדש יחסית שייצורו החל ב-2016 לאחר שתוכנן מדף ריק. האמת היא שדי מפתיע שחברה המייצרת אופנועים הנוסעים בלא-דרכים של הודו, החליטה רק לאחרונה לייצר אופנוע שבאמת תוכנן לכך. הימליאן נראה אדוונצ'ר אחר, צבאי משהו, הרבה ברזל וסוג של הופעה המשדרת 'באתי לעבוד'.

זה כנראה אופנוע האדוונצ'ר הנמוך בעולם. עם גובה מושב של 80 ס"מ גם מאותגרי גובה יוכלו להניח כף רגל יציבה על הקרקע. המנוע הוא חד-צילינדרי צנוע בנפח 410 סמ"ק, וזה מייצר הספק צנוע לא פחות של 24.3 כ"ס. בכביש המהיר הוא מתייצב על 120 קמ"ש, ולפני יציאה לעקיפה צריך לחשב היטב את המהירות ואת זמינות הכוח. נדמה גם שהמושב רך מדי וקצת נמעך תחת הישבן, גם אם אינו המשקל הצמוד לו אינו גדול מדי (אבל לא יקרה כלום אם אוריד עוד כמה קילו).

1656054
צילום: קושמרו וחברים

נכנסנו איתו גם למדבר יהודה, יש אפשרות לנתק את ה-ABS, ובהחלט אפשר ליהנות שם כל עוד לא רוכבים מהר מדי. כי אם רוכבים כך, המשקל (הכבד) והמתלים (הרכים) יכריזו על הגזמה ויחזרו על המילה "להירגע" ואז יחזרו שוב, גם בכריזה. אז הסתכלתי בדרך, נהניתי מהנוף, נשמתי את האוויר. הרי אני לא בתחרות עם איש. הגובה הנמוך מסייע מאוד כאשר התוואי נעשה קשה, ויש גם לא מעט מיגון – לידיות הכידון, לצידי האופנוע וגם בתחתית המנוע. אבל, אבוי: החלק הקרוב ביותר לקרקע הוא המחבר הלא-מוגן של המתלה האחורי.

כל זה לא באמת משנה לאחר שעוצרים לתצפית ומוציאים מהארגזים הקשיחים, המסיביים והפריקים, ולאחר תהליך ארוך למדי את ערכת הקפה להפסקה. ההימליאן הוא האופנוע היותר מסקרן מבחינת השוק הישראלי משום שהוא מביא משהו אחר, פתרון זול ומהנה לתנועה עירונית, אפשרות לצאת לשטח והוא ואפילו נראה טוב. 

1656048
צילום: קושמרו וחברים

בארבעה משפטים. הכלים שרכבנו עליהם נראו חסונים ובאיכות ייצור טובה. יש להם ABS, וזה סוף המפרט המתקדם, אבל אלו כלים שמספקים הרבה הנאה. אם תרצו יש בהם סוג של אמירה נגד הריצה אחרי החידושים הבלתי-נגמרים וגם קצת סוג של הנאה בכלל הליכה נגד הזרם. אלו כלים במחיר טוב עם חלפים זולים אבל גם עם סגנון ואופי משלהם והרבה נשמה. סוג של אופנוענות טהורה, כמו פעם.

1656055
צילום: קושמרו וחברים

רויאל אנפילד הימליאן 410
מנוע 1 ציל', 410 סמ"ק; קירור שמן/אוויר הספק/סל"ד 24.3 כ"ס/6500 סל"ד מומנט/סל"ד 3.26 קג"מ/– סל"ד תמסורת 5 היל', מצמד רב-דסקי רטוב, שרשרת שלדה צינורות, מנוע נושא־עומס בסיס גלגלים 140 ס"מ מתלה קדמי מזלג 41 מ"מ, מהלך 20 ס"מ מתלה אחורי בולם יחיד, מהלך 18 ס"מ בלם קדמי דיסק, 30 ס"מ בלם אחורי דיסק, 24 ס"מ צמיג קדמי 90/90-21  צמיג אחורי 120/90-17 גובה מושב 80 ס"מ מרווח גחון 22 ס"מ מיכל דלק 15 ליטר משקל יבש 199 ק"ג מחיר 30,000 שקלים

רויאל אנפילד קונטיננטל GT 650
מנוע 2 ציל', מקביל, 648 סמ"ק; קירור שמן/אוויר הספק/סל"ד 47.3 כ"ס/7150 סל"ד מומנט/סל"ד 5.3 קג"מ/5250 סל"ד תמסורת 6 היל', מצמד רב-דסקי רטוב, שרשרת שלדה צינורות, מנוע נושא־עומס בסיס גלגלים 146.5 ס"מ מתלה קדמי מזלג 41 מ"מ, מהלך 11 ס"מ מתלה אחורי בולם יחיד, מהלך 8.8 ס"מ בלם קדמי דיסק, 30 ס"מ בלם אחורי דיסק, 24 ס"מ צמיג קדמי 100/90-18 צמיג אחורי 130/70-17 גובה מושב 78.9 ס"מ מרווח גחון 17.4 ס"מ מיכל דלק 12.5 ליטר משקל יבש 198 ק"ג מחיר 45,000 שקלים

רויאל אנפילד אינטרספטור 650
מנוע 2 ציל', מקביל, 648 סמ"ק; קירור שמן/אוויר הספק/סל"ד 47.3 כ"ס/7150 סל"ד מומנט/סל"ד 5.3 קג"מ/5250 סל"ד תמסורת 6 היל', מצמד רב-דסקי רטוב, שרשרת שלדה צינורות, מנוע נושא־עומס בסיס גלגלים 146.5 ס"מ מתלה קדמי מזלג 41 מ"מ, מהלך 11 ס"מ מתלה אחורי בולם יחיד, מהלך 8.8 ס"מ בלם קדמי דיסק, 32 ס"מ בלם אחורי דיסק, 24 ס"מ צמיג קדמי 100/90-18 צמיג אחורי 130/70-17 גובה מושב 80.4 ס"מ מרווח גחון 17.4 ס"מ מיכל דלק 12.5 ליטר משקל יבש 202 ק"ג מחיר 45,000 שקלים