עיקול רודף עיקול. האופנוע יורד למטה, האוויר צלול וצונן, 17 מעלות, 'קריספי' אם תרצו. הצמיג האחורי, מישלין רואד 5 דבוק לאספלט שכאילו ונלקח ממסלול מירוצים. אני מרוכז בזווית שלי על המושב, בזווית של הכלי על הכביש, מוודא גם שאין עליו כתמים מסוכנים.

כל דבר מעבר לזה, כזה שיחדור עכשיו את הקסדה ויגיע למוח, עלול להיות בעייתי. אבל אני לגמרי ב"זון", ברכיבה ספורטיבית מהסוג הגבוה ביותר. ואז אני קולט שאופנוע הספורט הקיצוני הזה הוא בסופו של דבר כלי בסיסי למדי, 'אופנוע תקציב' שיכול לשמש רוכבים שזה עתה באו – טייגר 660 ספורט.

מדהים, מחדש, עד כמה אופנוע־תקציב־ביניים כזה יכול ליהנות בכביש המפותל, עד כמה החוויה שהוא יוצר והתחושה שהוא מעניק מהנות יותר מכל 'קטנוע ספורטיבי'.

טריומף טייגר 660 - השקה עולמית
צילום: יצרן, קושמרו

כמה דברים על. טייגר 660 ספורט הוא המצטרף הצעיר למשפחת הטיגריסים, הכוללת את טייגר 900 ואת טייגר 1200. הוא לא רק מצטרף למשפחה אלא גם אמור להשתלב עם אופנועים אחרים המשחרים לפיתולי כבישים ואף מגיחים פה ושם לשבילים כבושים. רק כי מרווח הגחון מאפשר; הצמיגים פחות – הן המידות, הן הסוג. טייגר 660 ימצא מתחרים ידועים – ימאהה טרייסר 700, סוזוקי V־סטרום 650, קוואסאקי ורסיס 650 – ואחד הנכסים שיביא עמו הוא המנוע. ובכן, זה לא בגלל הנפח (660 סמ"ק) אלא בגלל המבנה – 3 צילינדרים – האמור להעניק מומנט כמו שיש למנוע 2 צילינדרים בנפח כזה, הספק כמו למנוע 4 צילינדרים בנפח קרוב. בכל מקרה, יש לו הכי הרבה צילינדרים והוא הכי חזק ביניהם.

עוד דברים על. דגם זה מבוסס על טריידנט 660 שהושק לפני כשנה, והוא חולק עמו אותו מנוע, אותה שלדה, אלא שהזנב כאן חוזק, להתקנת מזוודות, מהלך המתלים ארוך יותר.  

טייגר 660 נועד להיות גם שימושי. יש לו מיכל דלק גדול יחסית, מיגון רוח מתכוונן ידנית, חימום ידיות וארגזי צד (בתוספת תשלום). הוא אמור להיות כזה גם לנשים; גובה המושב 82.5 ס"מ מיועד לעזור לכך, הפרסומת מכוונת לכך, ובטריומף מעריכים ש־10% מהלקוחות יהיו נשים.

טריומף טייגר 660 - השקה עולמית
צילום: יצרן, קושמרו

לטייגר 660 יש, יחסית, לא מעט טכנולוגיה: שני מצבי רכיבה לכביש ולגשם, מצערת על־חוט, בקרת משיכה. המכלולים נכבדים למדי: מזלג הפוך מלפנים ובולם אחורי מתכוונן של Showa, בלמים של ניסין, הצמיגים הנ"ל של מישלן. לכל אלה מצטרפים גם זוטות לא קטנות: חיבור בלוטות' למסך, שקע USB מתחת למושב. לטייגר 660 גם אופציות למגיני ידיים, מושב נמוך וקוויקשיפטר, ובכלל אנשי טריומף שמחים להוסיף כי יש לו לא פחות מ־40 תוספות ייעודיות.

רגל הנפנו מעל. הצביעה מרשימה ואיכות הגימור, כך התרשמתי, טובה בהחלט. המושב הלא גבוה, גיליתי לאחר יום רכיבה, נוח. לוח המחוונים הדיגיטלי יעיל ושימושי, וכל הפקדים מגיעים ישר לידיים. ולסיכום החלק השימושי: מגן הרוח המתכוונן עושה עבודה מעולה. לטייגר 660 מנוע ממש שמח, שיש לו היכולת ואוהב לעלות לסל"ד גבוה. והוא אפילו חסכני: 20 ק"מ חוליגניים למדי (לא מדי, חו"ח) ל־1 ליטר. הביצועים שהוא מעניק טובים, והוא מקנה תחושת ביטחון לא רק ברכיבה רגילה אלא גם כאשר מורידים אותו. ואז עוד.   

טריומף טייגר 660 - השקה עולמית
צילום: יצרן, קושמרו

אלה דברינו לאחר צוהריים זה. טריומף טייגר 660 הוא כלי נוח לרכיבות ארוכות, רב גוני וקליל יחסית. הוא לא מתיימר להיות מה שהוא, ועם צמיג קדמי "17 הוא לא באמת אמור לרדת לשטח, למרות שיש לי תחושה שבישראל יראה איזה שביל פה ושם. ובעניין זה: קל לעמוד עליו ברכיבה, וכל עוד עושים את זה בעדינות אין באמת סיבה שלא.

במובן מסוים, טייגר 660 ספורט, אופנוע של מותג בריטי המיוצר בתאילנד (כמו רבים וטובים אחרים), הוא כלי מאוד "ישראלי" ברבגוניותו, מתמודד היטב מול דגמים קרובים של מותגים חזקים, מביא לא מעט יתרונות משלו.

טריומף טייגר 660 - השקה עולמית
צילום: יצרן, קושמרו

טריומף, לאט לאט, בונה קו דגמים מרשים הפונה לכל רוכב. יש לה גם יבואן עם גב חזק (אלבר) שמשקיע בה הרבה כסף, ומצד שני, דגם זה מביא עמו גם מרכיבי בעלות חיוביים כמו מרווחי טיפול כל שנה (או 16,000 ק"מ).

דגם זה, כך נראה, עשוי להיות הכלי הנמכר ביותר שלה בארץ. יש סיבות מאוד טובות שיהיה כזה.

טריומף טייגר 660 - השקה עולמית
צילום: יצרן, קושמרו

טייגר 660  ספורט / מפרט
מנוע 3 ציל' בשורה, 660 סמ"ק; קירור נוזל הספק/סל"ד 80 כ"ס/10,250 סל"ד מומנט/סל"ד 6.5 קג"מ/6250 סל"ד תמסורת 6 היל', מצמד רב-דסקי רטוב, שרשרת שלדה צינורות, מנוע נושא­־עומס בסיס גלגלים 141.7 ס"מ מתלה קדמי מזלג הפוך 41 מ"מ, מהלך 15 ס"מ מתלה אחורי בולם יחיד, מהלך 15 ס"מ בלם קדמי 2 דיסקים, 31 ס"מ בלם אחורי דיסק, 25 ס"מ צמיג קדמי 120/70-17  צמיג אחורי 180/55-17  גובה מושב 83.5 ס"מ מרווח גחון 16.2 ס"מ מיכל דלק 17.2 ליטר משקל רטוב 206 ק"ג מחיר - שקלים