תחרות אוטו השנה 2022 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, זאת לצד ההכרזה על הזוכה גדולה בתואר 'אוטו השנה 2022'. כבכל שנה, צוות הכתבים של אוטו התכנס ודן מי ראוי לזכות בתואר בכל קטגוריה וקטגוריה ושקל את המתמודדים לפי איכויותיהם בכביש, בסביבת הנהג, התאמה לקהל, התמורה למחיר וההצעה הכוללת לנהג. לכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר רק אחד.

השנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בקטגוריית קניית השנה' הוא – ג'ילי גיאומטרי C.



הבחירה בג'ילי גיאומטרי C כזוכה בקטגוריית קניית השנה כמעט ונכתבה מעצמה. ההצעה על הנייר, אותו מביא רכב הפנאי הכל חשמלי הזה, כל כך אטרקטיבית שכל הקלישאות בסגנון "שבר את החוקים/הגדיר מחדש את הסטנדרט/פורץ מוסכמות/שובר שיוויון ואחרות תקפות כאן. וזה מרשים עוד יותר בהתחשב בכך שמדובר בנציג ראשון של מותג הרכב הסיני ג'ילי.



גיאומטרי C חולק את הבסיס עם דגם אחד של היצרנית שהוכרז עוד בשנת 2016, אך לישראל הגיע רק בנובמבר 2021 במהדורה העדכנית והכל חשמלית. ה-C נחת כאן בלב ההתרחשויות סביב המהפכה החשמלית שהשוק הישראלי החל לעבור באופן מואץ בשנה זו. בג'ילי לא פספסו וניצלו את הקלפים שברשותם לארגון הצעה סופר משכנעת התפורה בדיוק עבור הלקוח הישראלי.

ג'ילי גיאומטרי C – קניית השנה 2022
צילום: רונן טופלברג

תחילה ישנה ההופעה והמרכב, המשלבים אלמנטים ממשפחתיות קומפקטיות ורכבי פנאי למבנה קרוסאובר אופנתי במידות המתאימות למרבית המשפחות בישראל. החזית משדרת "חשמל" בזכות הסבכה האטומה ומאחור המופע ממש נאה לטעמנו. 

ג'ילי גיאומטרי C – קניית השנה 2022
צילום: רונן טופלברג

כניסה אל תוך סביבת הנהג חושפת כאן עיצוב שונה, מיוחד ונאה ביותר לטעמנו. הקונסולה המרכזית הגבוהה, מסך המולטימדיה הגדול ומוטיב המשושים מייצרים כאן הופעה מודרנית ומתקדמת. אבל לא מדובר רק בסביבת נהג מעוצבת – אלא גם סופר מאובזרת. כבר בגרסת הבסיס יש אבזור עשיר וחריג ביחס למחיר.

ג'ילי גיאומטרי C – קניית השנה 2022
צילום: רונן טופלברג

הרשימה כה ארוכה שהחלטנו להקדיש פסקה שלמה רק עבורה: חישוקים קלים, גג זכוכית, מולטימדיה עם צג "12.3, בקרת אקלים, תאורת אווירה, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, מערכת שמע של בוז, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור ועוד. ועל זה גרסת 460 מוסיפה לרשימה הזו גם תצוגה עילית ותפעול חשמלי למושב הנוסע. 

ג'ילי גיאומטרי C – קניית השנה 2022
צילום: רונן טופלברג

והנה הגענו לדבר על הצד החשמלי של ה-C. הדגם מוצע בישראל עם שתי סוללות, הגדולה שבהן (גרסת 460 פרו) בקיבולת 70 קוט"ש לטווח נסיעה מירבי של 460 ק"מ לפי תקן WLTP – מרשים מאוד, מרשים ביותר ביחס למחיר. אותו טווח מרשים לא רק על הנייר: בכל מבחני הדרכים והמבדקים שערכנו לג'ילי גיאומטרי C טווח הנסיעה בפועל היה קרוב לזה המוצהר. ומעבר לכך, ג'יאומטרי C יצא המנצח שלנו במבחן הנסיעה לאילת הנערך מול 4 כלי רכב חשמליים נוספים, כולם יקרים ממנו בהרבה!

וזה המקום לציין כי טווח הנסיעה המרשים לא בא על חשבון הביצועים, שכן עם 204 כ"ס מדובר ברכב זריז בכל קנה מידה.



וכאן מגיע הג'וקר של ג'ילי גיאומטרי C – המחיר. ברור שבעת אנו באים לשקול מי ראוי לתואר הזוכה בקטגוריית קניית השנה המחיר משחק תפקיד חשוב ומכריע, אבל ה-C מציג מחיר שובר שוק באמת. לא סתם הצעה אטרקטיבית, אלא כתיבת חוקי המשחק מחדש באופן שיחייב את המתחרים ליישר עמו קו. בעוד מרבית כלי הרכב החשמליים מתומחרים גבוה ממקביליהם מונעי הבנזין, מחירו של ג'ילי ג'יאומטרי C בגרסה ארוכת הטווח עומד על 145,000 שקלים בלבד – מחיר דומה ולעיתים נמוך משל משפחתית בנזין/היברידית רגילה. וזה ממקם אותו באזור נגיש יחסית של השוק הפותח את האופציה החשמלית למשפחה הממוצעת ומתרגם לחסכון מהק"מ הראשון.

ג'ילי גיאומטרי C – קניית השנה 2022
צילום: רונן טופלברג

בקיצור, מכל הסיבות האלה, ג'ילי גיאומטרי C זוכה אצלנו, בתואר 'אוטו השנה 2022 בקטגוריית קניית השנה'.

ג'ילי גיאומטרי C – קניית השנה 2022
צילום: רונן טופלברג