תחרות אוטו השנה 2022 הגיעה לסיומה, ואיתה מגיעות ההכרזות על הזוכות והזוכים בקטגוריות השונות, זאת לצד ההכרזה על הזוכה גדולה בתואר 'אוטו השנה 2022'. כבכל שנה, צוות הכתבים של אוטו התכנס ודן מי ראוי לזכות בתואר בכל קטגוריה וקטגוריה ושקל את המתמודדים לפי איכויותיהם בכביש, בסביבת הנהג, התאמה לקהל, התמורה למחיר וההצעה הכוללת לנהג. לכל קטגוריה עלו לגמר מספר מצומצם של מתמודדים סופיים, מתוכם נבחר רק אחד.

השנה, הזוכה בתואר 'אוטו השנה של ישראל 2022 בסגמנט הסופרמיני' היא – סיאט איביזה.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי

סיאט איביזה זכתה בתואר גם בשנה שעברה כשהציגה חבילה כללית טובה ושלמה עבור משפחות צעירות מחד ונהגים צעירים מאידך. מאז הספיקה סיאט לעדכן את האיביזה עם תחילת שיווק גרסת ה-1.5 ל' המסקרת וחשוב מכך: האיביזה עברה מתיחת פנים די משמעותית.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי

במבט ראשון מתיחת הפנים כמעט ולא שינתה דבר מבחוץ, וזה מצוין שכן איביזה היא לטעמנו אחת ממכוניות הסופרמיני הנאות בסגמנט. הפרופורציות טובות והמופע הכללי של איביזה הוא דינאמי ומושך. ובכל זאת, היא זכתה בעדכון לליטוש קל שרק מוסיף לה להופעה עדכנית מבעבר.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי

השינוי הבולט יותר התרחש בסביבת הנהג. איביזה שלפני העדכון הציגה את אחד מתאי הנוסעים המרווחים בסגמנט והוסיפה הנדסת אנוש טובה ונוחות תפעול גבוהה. בסיאט הצליחו לשמר את היתרונות הללו ולהציג שיפור בתחומים רבים: איכות החומרים שופרה, למשל. בנוסף, ישנם פתחי מיזוג חדשים וצבעוניים, מסך מולטימדיה חדש וגדול יותר (9.2 אינץ') והמופע הכללי עדכני ותואם את דגמי החברה העכשוויים.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי

ובואו נשים לרגע בצד את העיצוב המשופר של סביבת הנהג ונתייחס לשימושיות של איביזה. את הנדסת האנוש הטובה כבר הזכרנו, ועל זו מוסיפה האיביזה מרחב מצוין לנוסעים מלפנים ומאחור ביחס למקובל בסגמנט. גם תא המטען מציע נפח מהגדולים בסגמנט על הנייר ובמפגש פנים אל פנים מתגלה כאחד השימושיים שיש בסביבה.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי

כאמור, גם היצע יחידות ההנעה עודכן. בבסיס כוחה של איביזה ישנו אותו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל' שעודכן להספק של 110 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים – שילוב המניב ביצועים נאים וצריכת דלק נמוכה. אבל מה שהזריק מרץ למבחר היא גרסת ה-1.5 ל' החדשה – מדובר במנוע טורבו המפיק 150 כ"ס המבטיח 8.2 שניות בלבד ל-100 קמ"ש. מדובר בסופרמיני הזריזה בסביבת המחיר שלה. הביצועים בגרסה זו מצוינים ממש, גובלים באלה שהוצעו בגרסאות ספורטיביות של מכונית מהסגנט לפני שנים בודדות. מרשים.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי

על כל אלה מוסיפה איביזה תמורה טובה מאוד למחיר, ונציין כאן כי היא הייתה אחת המועמדות החזקות לזכות גם בתואר "קניית השנה". גרסת הכניסה היא אחת ממכוניות הסופרמיני האוטומטיות (רוב' דו-מצמדי) הזולות בישראל, ועדיין היא מציעה רשימת אבזור נאותה גם בגרסה זו. מנגד, מחירה של גרסת ה-1.5 ל' מעמיד יחס כ"ס לשקל כמעט חסר תקדים.

בקיצור, מכל הסיבות האלה, סיאט איביזה זוכה אצלנו, גם השנה, בתואר 'אוטו השנה 2022 בסגמנט הסופרמיני'.

סיאט איביזה — אוטו השנה 2022 בסגמנט סופרמיני
צילום: אלי שאולי