קיה החלה לחשוף את הדור השני של רכב הפנאי קיה נירו כבר בסוף נובמבר 2021, והוסיפה להצהרותיה מספר תמונות במחצית ינואר השנה הוסיפה על אלה גם פרטים טכניים ראשונים, בעיקר של הגרסה ההיברידית.

כעת, עם הצגתו הרשמית של נירו לשוק האמריקאי במסגרת תערוכת ניו-יורק המתקיימת בימים אלה, חושפת קיה פרטים ראשונים על הגרסה ההיברידית-נטענת ועל הגרסה החשמלית.

קיה נירו 2022 החדש: נחשפו הפרטים של הגרסה ההיברידית-נטענת ושל זו החשמלית
צילום: קיה

פלאג-אין ועוד
קיה נירו בגרסה ההיברידית-נטענת יעשה שימוש באותו מנוע הבנזין של הגרסה ההיברידית (1.6 ל', 139 כ"ס) אך יצויד במנוע חשמלי חזק יותר המפיק 84 כ"ס, כמעט כפול ביחס ל-43 כ"ס בהיברידית; ההספק המשולב הוא 184 כ"ס לעומת 139 כ"ס בהיברידי הרגיל. בשתי הגרסאות אותה תיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים, וההנעה קדמית. 

קיה מציינת כי עשתה מספר פעולות כדי לחסוך במשקל, ונירו החדש קל בכ-6% ביחס לגרסאות המקבילות של קודמו. פתרון אחד אינו שגרתי; במקום הילוך אחורי מסורתי, במהלך שחסך 2.3 ק"ג, נירו ההיברידי-נטען ינוע לאחר עם היפוך כיוון הפעולה של המנוע החשמלי.

גודל הסוללה ונתוני הביצועים וצריכת הדלק לא פורסמו, אך קיה מבטיחה טווח נסיעה חשמלי עד 65 ק"מ (תקן WLTP). קיה ציידה את נירו הנטען במערכת חימום נפרדת לסוללה במטרה למטב את ביצועיה בתנאי מזג אוויר וטמפרטורה משתנים.

קיה נירו 2022 החדש: נחשפו הפרטים של הגרסה ההיברידית-נטענת ושל זו החשמלית
צילום: קיה

נפח תא המטען של הגרסה הנטענת הוא הצנוע במבחר – 348 ליטרים בלבד, 24 ליטרים יותר מאשר לגרסה זו עד כה. לגרסה ההיברידית 451 ליטרים, תוספת של 50 ליטרים, ולזו החשמלית תא המטען הגדול ביותר: 475 ליטרים, 24 ליטרים יותר מאשר כיום, ולכך מתווסף נפח הטענה של 20 ליטרים בתא המטען מלפנים. כושר הגרירה של שני הנירו ההיברידיים 1,300 ק"ג לנגרר עם בלמים, לחשמלי עד 750 ק"ג.

חשמל חשמל
קיה חשפה פרטים גם על הגרסה החשמלית. המנוע מייצר הספק זהה לזה של קודמו, 204 כ"ס (150 ק"ו), ואילו המומנט שונה ונמוך משמעותית: 26 קג"מ, 14 קג"מ פחות. ההספק בדור החדש מושג בטווח שבין 6000 ל-14,000 סל"ד – גבוה בהרבה ומשמעותית מאשר בגרסה החשמלית הפורשת (3800-8000 סל"ד). הביצועים עם זאת ללא שינוי: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7.8 שניות ועד ל-167 קמ"ש.

קיה נירו 2022 החדש: נחשפו הפרטים של הגרסה ההיברידית-נטענת ושל זו החשמלית
צילום: קיה

לגרסה זו סוללה של 64.8 קוט"ש והטווח המוצהר הוא 463 ק"מ לפי WLTP, נתונים מעט גבוהים ביחס לגרסה החשמלית הנוכחית: 64 קוט"ש, 455 ק"מ. טעינה מהירה תאפשר לטעון את הסוללה מ-10% ועד 80% בכ-43 דקות (לא נמסר הספק בק"ו). קיה שילבה מערכת ניהול טמפרטורה ייעודית לסוללה שתתאים את החום שלה לקראת טעינה מהירה (לפי נתוני מיקום וניווט) על-מנת למטב את קצב הטעינה.

הגרסה החשמלית תוצע בצביעה דו-גונית השונה מזו של הגרסאות האחרות, ותכלול צביעת הסבכה האטומה וחישוקי 17 אינץ' בעיצוב ייחודי.