לקסוס, יצרנית מכוניות היוקרה מיפן, חשפה רכב פנאי כל חשמלי ייעודי ראשון עבורה – לקסוס RZ. בלקסוס חשפו בתחילת השנה את RZ בגרסת אב-טיפוס שנראתה מוכנה לייצור, וכעת הציגו את הרכב הסדרתי כמעט במלואו, עם מגוון תמונות ופרטים טכניים.

לקסוס RZ מבוסס על פלטפורמת e-TNGA אותה הוא חולק עם טויוטה bZ4X וסובארו סולטרה. בהמשך צפויים דגמים נוספים לבית לקסוס וטויוטה על בסיס פלטפורמה זו כחלק מתוכניות "טויוטה bZ" (ראשי תיבות של Beyond Zero, מעבר לאפס) עליה ניתן לקרוא בהרחבה כאן.

לקסוס RZ 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: לקסוס

לקסוס RZ, הפרטים
למרות שהוא מבוסס במידה לא מבוטלת על bZ4X הקומפקטי, ל-RZ מידות מרכב נדיבות, כאלה המציבות אותו בין NX הקומפקטי-נדיב ל-RX הבינוני המוכרים של היצרנית. אורכו 480.5 ס"מ, כמעט בדיוק באמצע בין NX ו-RX, רוחבו 189.5 ס"מ (דומה ל-RX), גובהו 163.5 ס"מ (נמוך משניהם) ואילו בסיס הגלגלים שלו נפרש על פני 285 ס"מ – נתון זהה ל-bZ4X וארוך אפילו מזה של RX ב-6 ס"מ.

הופעתו החיצונית מזכירה בצלליתה את זו של אחיו לבית טויוטה, אך ל-RZ פגושים, יחידות תאורה, חישוקים ומרכיבי עיצוב נוספים המקנים לו מופע "לקסוסי" ברור. הסיומת מאחור עם הגג המשתפל והצביעו הדו-גוונית מוסיפות להופעה.

לקסוס RZ 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: לקסוס

סביבת הנהג משלבת בין אלמנטים שהוצגו עם NX החדש למבנה שנחשף עם bZ4X ליצירת מופע ייחודי. כך למשל לוח המחוונים הקטן שמוצב מעל ההגה ונתמך גם בתצוגה עילית שהוצגו ב-bZ זוכים לחיפוי (ב-bZ4X הוא "חשוף") המכיל גם את מסך המולטימדיה בגודל 14 אינץ', מערך פקדי המיזוג וכפתורים לפתיחת הדלתות במקום ידיות בדומה ל-NX.

בדומה לטויוטה, גם בלקסוס יציעו את ה-RZ כאופציה עם מערך היגוי על חוט וגלגל הגה רבוע קטום עם סיבוב של 150 מעלות מקצה לקצה.

לקסוס RZ 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: לקסוס

סוללות, מנועים, טווח
בשלב זה בלקסוס חשפו את RZ בגרסת 450 בלבד. לגרסה זו שני מנועים המייצרים הנעה כפולה: על הציר מלפנים מנוע המפיק 204 כ"ס ומאחור 109 כ"ס לתפוקה משולבת של 313 כ"ס ו-44.3 קג"מ. המאוץ ל-100 קמ"ש יארך 5.6 שניות בלבד. מדובר בנתונים טובים בהרבה משל bZ4X המציע, נכון לעתה, 217 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה.

הסוללה זהה לזו שב-bZ4X עם 96 תאים בקיבולת כוללת של 71.4 קוט"ש לטווח כולל של "מעל 400 ק"מ" לפי WLTP, כך לקסוס. הטווח בטויוטה בגרסת ההנעה הכפולה עומד על כ-470 ק"מ. בלקסוס לא ציינו את הספק הטעינה, אולם סביר שהוא דומה למוצע ב-bZ4X המאפשר עד 11 ק"ו בטעינה ביתית ו-150 ק"ו בטעינה מהירה. בדומה לטויוטה, בלקסוס מצפים כי האנרגיה של הסוללה תהיה 90% גם לאחר 10 שנים של שימוש. 

לקסוס RZ 2022 החדש נחשף רשמית
צילום: לקסוס