משפחת הדגמים החשמליים של פולקסווגן נחנכה עם הרצפה הייעודית MEB בשנת 2019, תחילה עם ID.3 הקומפקטית, ובהמשך הוצגה גם שלושה רכבי פנאי (ID.4-6) ואף את המיניוואן ID Buzz, 'באס' חשמלי בעיצוב רטרו מיוחד למראה.

אולם, תכניות ההתרחבות של המשפחה החשמלית הזו לא תמו, בעתיד צפויות גם ID.1 הקטנה בסגמנט המיני ו-ID.2 בסגמנט B כרכב פנאי קטן או סופרמיני.

פולקסווגן ID.AERO קונספט: סדאן חשמלית ואווירודינאמית
צילום: יח"צ

לצד כל אלה פולקסווגן מתכוונת להציג גם משפחתית גדולה (סגמנט D) חשמלית שתתמודד ישירות מול טסלה מודל 3, וזה צפוי לקרות במהלך שנת 2023. קונספט ראשון הוצג כבר בשנת 2019 תחת השם ID. Vission. למכונית סדאן דמוי קופה-ארבע-דלתות (לאחריו הוצג קונספט דומה במרכב סטיישן), וכעת מוצג רכב קונספט שני שנראה קרוב יותר לייצור סדרתי: פולקסווגן ID.AERO.

המבנה, הפרטים
בדומה לשאר בני המשפחה, גם AERO קונספט מבוססת על פלטפורמת MEB המודולרית לכלי רכב חשמליים של פולקסווגן. גם יחידות ההנעה ומערכי הסוללות צפויים להיות אלה המוכרים לנו משאר דגמי ID השונים שכיום מוצעים עם הנעה אחורית או כפולה בהספקים של כ-150-300 כ"ס וסוללות של כ-50-80 קוט"ש, בהתאם לדגם ולגרסה.

פולקסווגן ID.AERO קונספט: סדאן חשמלית ואווירודינאמית
צילום: יח"צ

העיצוב החיצוני מתקשר עם שאר דגמי ID ומציג את החזית האופיינית להם. מבט מן הצד חושף מרכב דמוי קופה-ארבע-דלתות עם קו גג המשתפל מטה באיטיות כמעט עד לקצה מכסה תא המטען. עוד ניתן להתרשם מחישוקי ענק בקוטר 22 אינץ'. מאחור המופע המוכר של דגמי ID, אולם בפולקסווגן מציינים חתימה חדשה ליחידות התאורה. בסך הכל הרכב נראה קרוב מאוד לדגם סדרתי.

מפולקסווגן נמסר כי מבנה המרכב נבחר ועוצב מתוך מחשבה על יעילות אווירודינמית (ומכאן שם הקונספט), וכי קו הגג מסייע להשיג נתון גרר נמוך ביותר של 0.23 בלבד.

פולקסווגן ID.AERO קונספט: סדאן חשמלית ואווירודינאמית
צילום: יח"צ

תמונות ופרטים על סביבת הנהג לא פורסמו, אך בפולקסווגן מסרו כי לדגם בסיס גלגלים ארוך המבטיח מרחב נאה לנוסעים. נמתין לחשיפת גרסת הייצור.

סוללה, סין, אירופה
ה-AERO מוצג עם סוללת 77 קוט"ש וזו, יחד עם המבנה האווירודינאמי של הרכב, מאפשרת טווח נסיעה מרבי של 620 ק"מ לפי תקן WLTP. הספק הטעינה לא נמסר, אולם כיום המכוניות היושבות על פלטפורמה זו מאפשרות טעינה של עד 175 ק"ו.

פולקסווגן ID.AERO קונספט: סדאן חשמלית ואווירודינאמית
צילום: יח"צ

הייצור צפוי להתחיל מתישהו במהלך המחצית השנייה של שנת 2023 במפעלי החברה בסין, מעט לאחר מכן צפויה לרדת מפס הייצור הגרסה האירופאית שתיוצר בגרמניה.