דאצ'יה, מותג הרכב הזול של רנו, נמצא בתקופת התחדשות. במסגרת השינויים: לוגו חדש בחרטום, צבעים חדשים למרכב – ומעבר לכך הדגשת מרכיבי החוסן והרב-שימושיות בדגמי המותג והצגתם באופן שהוא מודרני ואופנתי יותר.

שינויים אלה נעשים יחד עם החלפה כמעט מלאה של מבחר הדגמים (למעט דאסטר) שהחלו עוד בסוף 2020, ובישראל החלו למצוא ביטוי רק כעת, עם השקת ג'וגר.

שינויים בתשתית
לראשונה מאז יצאה לדרך לוגאן המקורית (2004), דאצ'יה החליפה את הרצפה המשרתת את דגמיה. הדגמים עד כה, כולל דאסטר החדש שהוצג ב-2017, התבססו על רצפת B0;  זוהי גרסה שמקורה ברצפה B שנועדה לדגמי הסופרמיני של רנו-ניסאן עוד מ-2002 והייתה בשירות שם עד לאמצע העשור הקודם.

מאז סוף 2020 הדגמים החדשים של דאצ'יה מבוססים על רצפת הסופרמיני העדכנית של ברית רנו-ניסאן-מיצובישי, CMF-B; זוהי הגרסה הפשוטה שלה המכונה 'LS' (המתוחכמת יותר, כמו בקליאו ובקפצ'ור, היא HS).

הדגמים החדשים של לוגאן וסנדרו שהוצגו בסוף 2020 היו ראשונים עם רצפה זו, דאצ'יה ג'וגר שהוצג שנה מאוחר יותר הוא דגם הראשון המתבסס עליה ומשווק בישראל.

התכניות הגדולות של דאצ'יה
צילום: יצרן

הכוח המניע
ולא רק הרצפה שונה. ג'וגר החדש יוצע בישראל בתחילת 2023 בגרסה היברידית, ובזו מוטמעת המערכת המשרתת את רנו קליאו, מבוססת על מנוע 1.6 ליטר ומייצרת 140 כ"ס. התיבה בגרסה זו אוטומטית, בשעה שלג'וגר המשווק כעת תיבה ידנית בלבד.  

בתחילת 2023 צפוי להגיע לישראל הדגם החשמלי הראשון של דאצ'יה, הלא הוא ספרינג. דגם זה מאופיין במערך נתונים צנוע – מנוע של 44 כ"ס, סוללה של 26.8 קוט"ש, טווח של 230 ק"מ – כדי לאפשר מחיר זול משמעותית ביחס למקובל בדגמים חשמליים קרובים.

וגם אלה
במסגרת חידוש ההיצע של דאצ'יה, צפויים במהלך השנה גם דאצ'יה סנדרו החדש הן בגרסה רגילה והן בגרסת 'סטפווי' שיש לה מרכיבים של רכב פנאי, כמו-גם לוגאן החדש.

התכניות הגדולות של דאצ'יה
צילום: דאצ'יה