מכון הבטיחות של חברות הביטוח האמריקאיות, ה-IIHS, הוא הגוף העיקרי המבצע מבחני ריסוק בארה"ב, בדומה ל-NCAP בשאר העולם. בעקבות שינוי המגמה בתעשייה ועליית הפופולריות בכבישים של כלי רכב חשמליים שהינם כבדים משמעותית מרכבי בנזין, החליט הארגון לעדכן את מבחן ריסוק הצד המסורתי; כעת, במקום לדמות התנגשות עם רכב שמשקלו 1500 ק"ג במהירות של 50 קמ"ש, התנגשות הצד מתבצעת עם כלי רכב שמשקלו 1900 ק"ג במהירות 60 קמ"ש. בנוסף, נקודת הפגיעה מעט גבוהה מבעבר, כדי להתחשב בדומיננטיות של רכבי פנאי מוגבהים.

זו הפעם השניה שהארגון עורך את מבחן ריסוק הצד במתכונתו החדשה והמחמירה; באוקטובר 2021 ערך ה-IIHS את המבחן לראשונה וריסק 20 רכבי פנאי בגודל בינוני – ורק רכב אחד, מאזדה CX-5, השיג את הציון המרבי "טוב".

סובארו אאוטבק 2023 מצטיין במבחן ריסוק חדש בארה
צילום: IIHS

כעת בחן המכון 7 משפחתיות-גדולות פופולריות בצפון אמריקה (יונדאי סונטה, פולקסווגן ג'טה, הונדה אקורד, טויוטה קאמרי, ניסאן אלטימה, שברולט מאליבו וסובארו אאוטבק), כאשר רק סובארו אאוטבק זכה לציון "טוב" המקסימלי. עם זאת, יש לציין כי מאחר והסובארו הינה חריגה בחבורה בשל העובדה שהיא סטיישן מוגבהת לשטח (גם הג'טה חריגה, בשל קוטנה ביחס לאחרות) ייתכן והדבר סייע לה במבחן בזכות פגיעה בחלק נמוך יותר במרכב שהינו עמיד יותר בהתנגשות.

יונדאי סונטה ופולקסווגן ג'טה זכו לציון "עובר" השני בטיבו, הונדה אקורד לציון "גבולי" ואילו שאר המכוניות זכו לציון "נכשל" המינימלי.

סובארו אאוטבק 2023 מצטיין במבחן ריסוק חדש בארה
צילום: IIHS