הדור הראשון של 2008, רכב הפנאי הקטן (B-SUV) של פיג'ו, הוצג בתערוכת ז'נבה ב-2013, אז בעיצוב לא ממש מלהיב – אבל עם מתיחת הפנים ב-2016, עבר הדגם מהפך בהופעתו. הדור השני הוצג ב-2019, מדגיש עוד יותר אותו עיצוב עתיר הבעה, ושיווקו בישראל החל ב-2020.

הקשר, פרטים
פיג'ו 2008 מוצע עם מנועי בעירה פנימית מוגדשים – בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ו-155 כ"ס; דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס – תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה קדמית; מנוע חשמלי המייצר 136 כ"ס. הדגם מוצע בישראל בארבע רמות גימור וטווח המחירים נע בין 135,000 שקלים ל-165,000 שקלים.

עד כה הוצעו כל הגרסאות הנ"ל להוציא זו עם ה-155 כ"ס, ושיווקה של זו החל לא מכבר וברמת גימור חדשה, 'GT פק'. לזו, בנוסף ל-'GT ליין', חישוקי "18 (לעומת "17), מסך מולטימדיה בגודל "10 (לעומת "7), מושבים ספורטיביים בריפוד המשלב בד, דמוי עור ואלקנטרה ותאורת אווירה. מחירה של 'GT פק' הוא 160,000 שקלים.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

עיצוב, נראות
ל-2008 החזית העכשווית של פיג'ו, הכוללת שבכה קדמית גדולה, ולצידה יחידות תאורה במבנה של "ניבי אריה". באלה שבגרסה הנבחנת גם "טפרים", להדגשה נוספת של הקשר עם הלוגו של פיג'ו.

הפגוש האחורי בולט יתר על המידה לטעמנו ו"מסרבל" במקצת את העיצוב הזורם. בתחתיתו, זוג סופי מפלט אמיתיים (ולא דמה), דבר שנעשה נדיר בתקופה זו. סביב בולטים החישוקים המוגדלים המעניקים נופך ספורטיבי להופעה הכוללת. 2008 נראה מצוין כאשר הוצג, וגם כיום עיצובו עדכני ורענן.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

תא הנוסעים
סביבת הנהג ב-2008 מוכרת לנו משאר דגמי פיג'ו הנוכחיים ומבוססת על 'i־קוקפיט', שעיקרו לוח מחוונים הנמצא מעל גלגל הגה קטן, ונוספים לו מסך מולטימדיה שמתחתיו מתגים המופנים יחד כלפי הנהג. שילוב של טקסטורות שונות וחיבור הרמוני בין דיפוני הדלתות לדשבורד מעשירים את סביבת הנהג.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

איכויות ההרכבה, הגימור והחומרים באזורים שמעל הברך מצוינות ביחס למקובל בקטגוריה,
נהגים גבוהים עלולים לסבול ממרווח חסר באזור הברכיים; ברך ימין תיתקל בקונסולה המרכזית וברך שמאל בידית הדלת. המולטימדיה נוחה לתפעול הודות למתגים המורכבים מתחת לצג, אך עדיין אינה בחזית הטכנולוגיה מבחינת איכות התצוגה. בקרת האקלים מסורבלת לתפעול עקב העובדה שהיא נשלטת דרך המסך ולא באמצעות פקדים נפרדים. לנהג מוצע מתקן מובנה לסלולרי בדמות מכסה הסוגר על תא אחסון; פשוט ונוח.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

המושבים נוחים מאד לישיבה, למרות שאינם מציעים הקשחה לגב התחתון. גג השמש גדול יחסית ונפתח בחציו הקדמי. הכיסוי שלו, בניגוד לדגמים אחרים שפגשנו לאחרונה, אוטם לחלוטין את אור השמש. נקודת אור בארצנו החמה.

הכניסה לשורה השנייה אינה נוחה בגלל שהגג יורד נמוך. המרחב מאחור נאה: מרווח הראש טוב ומרווחי הברכיים וכפות הרגליים מפתיעים לטובה.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

נפח תא המטען, 405 ליטרים, מספק בהחלט, והמבנה שלו טוב: שני תאי אחסון לצד רצפה כפולה, המכסה על גלגל חלופי צר.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

ביצועים ונהיגה
המנוע מוכר, הנתונים והביצועים לא. זהו אותו טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים אלא שבגרסה זו הוא מפיק 155 כ"ס ב-5,500 סל"ד ו-24.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.1 שניות והמהירות המרבית היא 208 קמ"ש. לזו, בהשוואה לגרסת הבנזין המוכרת, 25 כ"ס ו-1 קג"מ יותר, משך ההאצה קצר ב-7 עשיריות ומהירות מרבית הגבוהה ב-10 קמ"ש.

אותה תוספת תפוקה מעניקה לגרסה זו ביצועים טובים יותר המוצאים ביטוי בעיקר בתנאים מכבידים: נסיעה בעלייה, עקיפה בכביש חד-נתיבי. פעולת תיבת ההילוכים חלקה, אך הורדת ההילוכים אינה מיידית וחדה. בתוואי ובתנאי הנהיגה הדורשים תגובה מיידית יותר, מעבר למצב 'ספורט' (הנוסף ל'חיסכון' ו'רגיל') ותפעול ידני של פקדי ההילוכים מאחורי ההגה ישפרו את תגובות התיבה.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

למרות תוספת ההספק ונהיגה בתנאים מכבידים, צריכת הדלק במהלך המבחן טובה, והייתה 12.3 ק"מ/ל'.

נוחות הנסיעה בעיר טובה, והיא משתפרת ככל שהמהירות עולה. בידוד הרעשים במהירויות גבוהות טוב ורעשי רוח קלים בלבד מתחילים לחדור במהירות של כ-110 קמ"ש.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

היכולת הדינמית גבוהה בזכות מתלים המכוילים נכון, וה-2008 פונה היטב בכביש מפותל, גם במהירות גבוהה יחסית.

סיכום, תמורה
פיג'ו 2008 בגרסת 'GT פק' שיש לה הספק של 155 כ"ס, היא הגרסה לה חיכינו. המנוע החזק משפר את היכולת של הרכב ומאפשר להוציא ממנו את המיטב בנהיגה דינמית, תחום ש-2008 טוב בו מהיסוד. לכל אלה מתווספים חישוקים גדולים המשפרים את היכולת ומושבים אוחזים ונוחים יותר.

 
פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי

לזכותו של הדגם עיצוב יפהפה וסביבת נהג מקורית, איכות חומרים טובה ובגרסה זאת אבזור נאה. לחובתו, מרווח ברכיים מצומצם לנהגים גבוהים ומערכת מולטימדיה שאינה עדכנית דיה.

מחירה של גרסה זו עומד כאמור על 160,000 שקלים, 7,000 שקלים יותר מאשר גרסת 'GT ליין' – וביחס אליה זו תוספת השווה את מחירה. מנגד, מחיר זה מעמיד גרסה זו במחוזות המחיר של גרסאות הכניסה של דגמי פנאי קומפקטיים, המביאים עמם, בעיקר, מרחב פנים גדול יותר.

פיג'ו 2008 'GT פק' (155 כ
צילום: יובל לוי