בסיום מותח, שהזכיר את ימי הזוהר של מרוץ הסיבולת הנחשב מכולם, 24 השעות של לה מאן שהסתיים אתמול (ראשון), זכתה פרארי בניצחון שלישי ברציפות. במרוץ שנערך בפעם ה-93 במסגרת המפעל שהחל עוד ב-1923, הקדימה קבוצת AF Corse שנהגה בהיפרקאר פרארי 499P את קבוצת Penske עם פורשה 963. הפער היה קטן במיוחד: 14.08 שניות(!) לאחר 24 שעות. יצוין כי פורשה פתחה מהמקום ה-21. 

ההישג של פורשה מנע מפרארי לסיים את המרוץ עם שלישייה שלה על הפודיום, לאחר ששתי המכוניות הרשמיות שלה סיימו במקומות השלישי והרביעי בהפרשים של 28.487 ו-29.666 שניות מהמקום הראשון. חמישית סיימה קאדילק בקבוצת הרץ-יוטה בהפרש 2:18.639 דקות – גם היא עם 387 הקפות. מהמקום השישי (טויוטה GR) הפערים הם של הקפה אחת ומעלה. 

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

הקבוצה שניצחה היא קבוצת לווין אותה הוביל רוברט קוביצה הפולני שנהג בפורמולה 1 והקריירה שלו שם הגיעה לסיום בשל פציעה, ושותפים לו פיל הנסון (בריטניה) וייפיי יה (סין). 

זהו הניצחון ה-12 של פרארי בלה מאן, והשני עם קבוצה פרטית; הניצחון הראשון של המכונית ב-1949 היה אף הוא עם קבוצה כזאת. עד כה פורשה ראשונה עם 19 ניצחונות, לאודי 13 ניצחונות, ופורשה שלישית. זו פעם ראשונה שנהג פולני זוכה במרוץ הכה נחשב הזה; כאן מובילות בריטניה עם 35 נהגים, צרפת עם 28 נהגים וגרמניה עם 18 נהגים.   

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

שליטה כללית 
כמדי שנה הכבישים הציבוריים המקיפים את מסלול המרוצים של לה מאן (לה סרטה) נסגרים כדי ליצור מסלול שאורכו הכולל 13.6 ק"מ. השנה היו חרקים רבים מאוד שסיימו את חייהם על שמשת המכוניות ופגעו בשדה הראייה של הנהגים. 

פרארי לא הצטיינה במיוחד במקצי הדירוג; קאדילק עם V Series R הייתה במקומות הראשון והשני בזינוק, אחריה פורשה פנסקה וב.מ.וו M ספורט. פרארי של המפעל הייתה שביעית וזו המנצחת זינקה מהמקום ה-13. עם זאת, כבר בשלבים הראשונים נראה היה שהמכוניות של פרארי בדרך לכבוש את שלושת המקומות הראשונים – לראשנה מאז אודי ב-2012. 

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

אבל זה לא קרה; תקר במכונית מספר 51 ועונשין על מהירות גבוהה ברחבת הטיפולים פגעו בזמנים שלה. פורשה פנסקה ניהלה מרוץ יעיל יותר עם מכונית מספר 6 ועקפה גם את מכונית מספר 50 של קבוצת פרארי. 

כאמור, רק 30 שניות הפרידו אחרי 24 שעות בין ארבע המכוניות הראשונות. בשעה האחרונה הפער היה אף קטן יותר, קרוב ל-20 שניות, כאשר הפער בין פרארי השלישית לבין פורשה השנייה היה רק 7 שניות. אלא שאז הגיעה הוראת הקבוצה הרשמית לנהגיה להוריד קצב ולא להילחם ביניהם ועם פורשה בגלל התחממות יתר של המנועים. בפרארי ביקשו מהנהג במקום הרביעי לא להתקרב למכונית שלפניו מחשש שיעופו ממנה חלקים...  

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

מההתחלה 
כבר בשלבים הראשונים של המרוץ נראה היה שלמרות שלהקבצה הבכירה במרוץ, קטגוריית היפרקאר, התייצבו 21 מכוניות המאבק יהיה בין אותן ארבע מכוניות שסיימו ראשונות. מתחרות נוספות השתלבו לפעמים והתקרבו לחבורת הצמרת, אך לא יכלו להתמיד בכך. 

כזו הייתה קאדילק שהייתה כאמור ראשונה בזינוק עם זמן הקפה במקצה הדירוג של  3:23.166 דקות, כ-252 קמ"ש בממוצע, אך סיימה במקומות החמישי והשמיני. טויוטה סיימה במקומות ה-6 וה-16 וזו הפעם הראשונה מזה עשר שנים שמי שניצחה ברציפות ב-2018-2022 לא עלתה לפודיום.   

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

השלישייה של פרארי הובילה ארבע שעות אחרי הזינוק, אך הקבוצה טעתה בניהול המרוץ במחצית הראשונה שלו, ואפשרה לפורשה מספר 6 שהייתה עקבית ולא ויתרה, לחזור להובלה. מכונית קוצבת לפרארי לצמצם את הפער לשתי דקות לטובת פורשה. 

במחצית השנייה של המרוץ היו פחות טעויות. בשעות הבוקר קוביצה היה מתוסכל מכך שקבוצת האם אינה מאפשרת למכונית שלו (מספר 83) לעבור את המכוניות הרשמיות. אבל טעות של פייר גוידי בכניסה לרחבת הטיפולים, הביאה לכך שמכונית 51 של פרארי הרשמית הפסידה זמן, קוביצה נטל את ההובלה והמכונית שלו סיימה ראשונה. 

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

כמו כן השתתפו
אלפין סיימה במקומות 10 ו-11 לפני פיג'ו וניהלה מרוץ שלא התעלה. פיג'ו התייצבה למרוץ בידיעה שהתוצאה לא תתעלה בגלל איזון וביצועים של המכונית; לפרקים המכוניות שלה היו בחבורת החוד רק בשל אסטרטגיית עצירות שונה. עבור ב.מ.וו היה זה מרוץ גרוע שאופיין בהרבה טעויות, תקלות וגם חוסר מזל. אסטון מרטין עם ואלקירי סיימה במקום ה-13, ניהלה מירוץ סולידי ללא תקלות אך לא הייתה מספיק מהירה, וסיימה אותו 4 הקפות אחרי הראשונות. 

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות

בקטגורית LMP2, שם כל המכוניות מבוססות על שלדה ומרכב של אוריקה 07 ועל מנוע V8 של גיבסון (GK428), ניצחה קבוצת אינטר יורופול שהגיעה למקום ה-19 בדירוג הכללי. 

בקטגוריות GT3 ניצחה פורשה R 992 את פרארי 296, ושברולט קורבט סיימה אותה במקום השלישי. בקטגוריה זו משכה את תשומת הלב ב.מ.וו M4 בזכות אחד הנהגים, ולנטינו רוסי, אלא שזו פרשה באמצע המרוץ.

סיום מהסרטים: פרארי מנצחת את פורשה בלה מאן
צילום: יצרניות